Dat, helemaal dat. Doe je het dan zelf ook niet aub? Vroeger zei mijn oma altijd: ieder huisje heeft z'n kruisje. Een zeik gezegde vond ik dat. Maar ik kom er steeds meer achter dat het waar is. Iedereen draagt verdriet met zich mee. De een meer dan de ander, maar dat kunnen we niet zien door het beeldscherm. Ik vind het oprecht heel erg dat jij je afgedankt voelt. Dat er kinderen zijn op deze wereld die zich afgedankt voelen. Dat zou niet moeten mogen
Wat verschrikkelijk. Kan je toch niet over je hart verkrijgen dat je na een jaar dat manneke terug geef... nee.. not done!
Onze oudste komt uit China, ik heb er geen woorden , laat staan begrip voor!! En geloof mij, ons dossier klopte ook totaal niet!
Je moet de rest even lezen. Ze heeft hem niet teruggegeven, ze is steeds de ouder, ze heeft hem voor 24 uurs zorg uit huis geplaatst. Het verhaal ligt dus wel anders, maar ja, dar leest niet lekker weg in de Televaag ...
Ik denk dat jullie allemaal heel hard oordelen over adoptie! Dat zag ik in het topic over met open armen al en nu weer. Ik oordeel helemaal niet. Ik zou het ook heel moeilijk vinden omvoor een gehandicapt kindje te zorgen. Ik heb nergens gezegd dat ik datniet vind. Maar adoptie is iets complex wat mensen maar niet willen begrijpen. Als zo'nvrouw dan voorgelogen is dat t kindje gezond is terwijl datniet zo is, is al erg. Dat ze dan keuze moet maken het kindje naar professionele zorg te doen is moeilijk, vreselijk. Maar dat neemt niet weg dat het kindje zich extra rot zal voelen. @vlinder vreselijk wat jij mee hebt moeten maken. Ik weet niet waar je het leest maar ik oordeel helemaaaal niet over jouw situatie. Daarnaast als ik zag hoe klakkeloos iedereen zn mening liep te ventileren in het met open armen topic...nou sorry dan word ik nu elke keer aangevallen dat begrijp ik niet.
Nee, ik wil je in elk geval niet aanvallen en anderen ook niet denk ik. Ik denk dat we het erover eens zijn dat degene die hier het meeste onder lijdt, het kindje is. Ik kan me niet voorstellen hoe eenzaam en in de steek gelaten hij zich moet voelen, echt super zielig vind ik het. En de compassie die ik voor zijn adoptiemoeder voel is minstens zo oprecht. Ook met haar heb ik intens medelijden. Want zij heeft dit ook nooit gewild. Er zijn alleen slachtoffers in dit verhaal en daarom is het ook zo schandelijk dat de telegraaf hier zo'n sensatieverhaal van heeft gemaakt. En jij was niet degene die dit vergeleek met het afbreken van een zwangerschap, maar ik las het hier wel ergens. Die opmerkingen irriteren mij mateloos, alsof ook die kinderen voor de lol worden 'weggestopt'. Of je kind nu al geboren is of niet, niemand maakt keuzes voor zwangerschapsafbraak of het kind naar een instantie brengen voor de lol. Het is zo'n domme, hatelijke opmerking wanneer ik bv lees dat iemand zegt dat elk kind welkom is, ook als het ongezond is, krijg er de kriebels van. Alsof dat voor moeders als mij niet gold
Bedankt voor je berichtje. Ik ben blij dat we elkaar dan toch begrijpen. Idd de situatie heeft alleen maar slachtoffers. Ik vind het oprecht vreselijk dat mensen zulke dingen zeggen. Maar onder 'wegstoppen' versta ik denk iets anders. Jij hebt gewoon voor een vreselijke keuze gestaan, ik weet ook niet wat ik zou hebben gedaan in jouw plaats. Je kan idd niet altijd zeggen of een kind dat ongezond is ook welkom is, ik durf namelijk eerlijk te zeggen dat als ik nog een keer zwanger zou raken en ze erachter komen dat mijn 2e kindje zwaaar gehandicapt zou zijn, ik niet zeker weet dat ik het geboren wil laten worden. Ik weet oprecht niet of ik de zorg zou kunnen dragen. Iedereen wil het liefst zijn (on) gezonde kindje ter wereld laten komen, het groeit immers in jouw en is een deel van jou, maar niet iedereen heeft de keuze om dit ook te doen of kan dit aan.
Ik begrijp jouw gevoel. Maar aan de andere kant had ik gelezen dat deze vrouw deze keuze gemaakt heeft, omdat ze bij de adoptieprocedure al kenbaar had gemaakt dat zij niet de middelen en financiën had voor een gehandicapt kindje. Hier is ze eerlijk over geweest. Ik denk dat ze dit jongetje dus teruggebracht heeft, zodat hij de beste medische zorg kan krijgen. Het lijkt me niet dat je dit zomaar even doet. Daarnaast zitten hier in Nederland ook veel gehandicapte kinderen "weggestopt" in woningen, waar ouders ze misschien 1x in de week bezoeken. Zover ik gelezen had ergens anders houdt deze vrouw nog steeds contact met de instantie over dit kindje.