Wat is wijsheid kwa slaapjes? 14 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romymama, 19 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dochterlief van 14 maanden sliep tot afgelopen weekend nog 2 slaapjes overdag. Vanaf 9 tot 10 meestal en van 13 tot.....

Nu merkte ik dat ineens het eerste slaapje lang werd. Ze sliep dan makkelijk ineens 2 uur. Dus dacht dat het misschien tijd was om dat eerste slaapje te laten vallen en haar dan rond 12 uur naar bed te doen.

Nu is ze dus rond dit tijdstip niet meer om te hebben..
    Wat is nu wijsheid? Toch maar terug gaan naar 2 slaapjes of dit doorzetten?

Overigens sliep ze nu ook niet langer in de middag.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.226
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou gewoon nog even de 2 aanhouden denk ik. Hier slaapt ze nog steeds 2x. De eerste slaap is thuis (op kdv slaapt ze minder lang, dus daar zeker nog 2x slapen) nu laatste week ineens 3 uur. Ik leg dr wel altijd de tweede keer op bed, want toch moe en van 13 tot 19 is dan nog lang. Meestal slaapt ze dan nog even, soms niet, maar dan heeft ze in elk geval even rust gehad. Ze gaat er hooguit rond 10 in, en dan rek ik al. Tot half 12 of 12 uur gaat echt nog niet.

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Als het eerste slaapje opeens langer werd zou ik denk ik niet over gaan naar één slaapje op een dag. Volgens mij is het juist een teken dat ze op dit moment even wat meer slaap nodig heeft.

Hier deed ze overigens vanaf 1 jaar wel nog maar één slaapje op een dag. Daarbij heb ik geleidelijk aan het eerste steeds wat verder geschoven.

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Is zo verschillend per kind.
    Om 9 uur alweer naar bed is in mijn beleving sowieso al vrij vroeg.
    Zou je het niet iets kunnen verschuiven?
    Je komt dan mogelijk wat knel met de lunch maar bij ons was dat maar heel even.

Mijn dochter sloep toen van 10.30 Tot bijna 12 en van 15-16 uur, zoiets.

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier slaapt ze ongeveer van 12 tot 14. Op kdv wel iets langer, want dat is erg intensief. Veel langer laten we haar niet slapen want dan is ze 's avonds niet te genieten (en niet in bed te krijgen :D)

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.226
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Was hier tot een paar weken geleden ook zo, hoor ;) Maar ja, tussen 6 en 6.30 wakker, eigenlijk nog niet uitgeslapen, dus dan ook al wel erg moe. Sinds een paar weken redt ze het tot 10 uur. Ik kan niet wachten tot ze maar 1 slaapje doet. Nu nog best eraan gebonden.

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is ook altijd vlak voor 6en wakker hoor.
    Maar waas om 9 uur nog niet aan bed toe. Maar ieder kind is anders.

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Toen dochter nog op 2 slaapjes zat, lag ze er ook rond 9u/9.30 weer in..

Wij merkten dat ze toe was aan 1 dutje, toen ze 1 v/d 2 dutjes niet meer wou doen...
    Ik legde haar dan voormiddag op bed, maar ze wou dan absoluut niet slapen. Hoewel ze wel moe was. Dus toen ben ik begonnen met haar op te houden tot 's middags.

De 1ste 2 weken ging dit heel moeilijk, maar dit moeten ze ook gewend raken natuurlijk. Nu gaat het vrij goed :) Die overgang was rond 15 maanden

Maar voormiddag een lange dut doen, lijkt me geen reden om naar 1 slaapje over te gaan.. Beide dutjes slaapt ze dus nog goed?

9. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi. Precies hetzelfde hier. Zl bijna 1. Ik geef er nu aan toe. Slaapje in middag is kort. Maar moet niet lang zijn want dan krijg ik m in de avond niet naar bed....

10. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Hier ook een van 1 jaar en bijna 3 mnd die in dezelfde fase zit. Als ze rond 7 uur wakker is, dan kan ze makkelijk tot 9.30 volhouden. Maar als ze om 6.00 wakker is dan is 9.00 al te veel. Ik laat haar eerste keer slapen als ze er aan toe is. Ze kan dan makkelijk 2 uur slapen. De laatste week wil/kan ze niet meer 's middags slapen... Gaat op haar bedje springen en liedjes zingen :) ik laat haar dan toch een uurtje op haar kamer in haar bedje alleen zodat ze evengoed haar rust momentje hebt. Ze is dan wel eerder moe 's avonds.
    Ik probeer nu toch in de ochtend een beetje bij beetje op te rekken.. Even met de wandelwagen naar een winkel voor een klein boodschapje. Bijkomend omstandigheid: de laatste 2 weken zijn er 3 kiezen doorgekomen ;)

11. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    In een ander topic heb ik een paar weken geleden verteld hoe wij over waren gegaan van 2 naar 1 slaapje. Dat was dus uiteindelijk geen succes helaas. Je kan het altijd eens proberen hoe het gaat, wie weet lukt het bij jou wel.

Ons zoontje is nooit een goede slaper geweest 's nachts, maar overdag gaat meestal prima. Sinds de overgang naar 1 slaapje was 's nachts ook weer drama. We zijn nu weer terug bij 2, maar het 2e slaapje lukt niet altijd. Ik blijf het toch maar proberen. Ik kijk nu gewoon naar hem wanneer hij moe wordt, ondanks dat ik dat het liefste zelf zou bepalen...

12. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Bedankt voor jullie reacties! Lijkt me duidelijk.. Ik blijf gewoon nog even bij twee slaapjes! Ze zal het inderdaad nog wel nodig hebben.

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik ben ook vooral op de behoefte van mijn kind afgegaan hoor!

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.226
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is zeker zo! Gelukkig maar ;)
    In mijn omgeving en wat ik hier lees, is ze redelijk 'oud' voor nog 2x slapen. Maar ja, zoals je al zei, ik kijk naar haar behoefte. Maar kan niet wachten tot we over zijn over op 1 :D

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Is ook lekker hoor!
    Maar ook dan is je dag gebroken.
    Ik zorg altijd dat ik om 11.30 thuis ben voor broodje en dan rond 12.30 ligt ze er echt wel in. Soms slaapt ze dan toe 15 uur. :D
    Maar de regelmaat en het in de avond op tijd naar bed vind ik erg fijn! Toen ze 2 slaapjes deed ging ze vaak pas rond 21 uur.
    Nu uiterlijk 19.30 uur.

Deel Deze Pagina