Mijn zoontje is met 34 weken geboren. Waarschijnlijk komt dit door de zwangerschapsvergiftiging. Mijn vliezen zijn met 36+6 om 15:45 gebroken. Ben daarna opgenomen in het ziekenhuis. De bevalling is verder heel erg snel gegaan daarna. Hoe lang precies weet niemand. Ik heb ongeveer 30 minuten een weeënstorm gehad en ik heb 6 minuten geperst voordat mijn zoontje geboren is. Mijn zoontje was 48cm en woog 2676 gram. Ik zie nu dus heel erg tegen de bevalling op van dit kindje. Ben zo bang dat ze ook te vroeg komt en dat het te snel gaat. Ik wil absoluut niet thuis bevallen. Hoe is dit bij vrouwen gegaan waar hun eerste kindje ook prematuur van was?
Ik ben nu bijna 34 weken en mijn eerste is geboren met precies 34 weken. Dit ging ook heel snel na het breken van mijn vliezen. Ik vind het ook erg spannend deze keer. Maar ik heb er vertrouwen in dat het niet weer gebeurt. Heeft de gyn aangegeven dat de kans dat dit kindje te vroeg komt ook hoger is? Bij mij in principe niet, al voelt het niet zo... Ik wil nu juist wel thuis bevallen als het kan!
Ik ben gewoon onder controle van een verloskundige. Bij mij zijn de vliezen de vorige keer spontaan begonnen. Bevalling is ook zelf op gang gekomen verder. Ik zou 's maandags ingeleid worden, maar ben toen op vrijdag bevallen De verloskundige zegt dat de kans klein is dat ik ga bevallen voor de 37 weken. Toch ben ik er niet helemaal gerust op. De tijd in het zkh komt ook weer helemaal terug. Brrr daar moet ik echt niet aan denken dat dit kindje ook aan allerlei apparatuur ligt.
Bij ons eerste kindje had ik bij 34,5 week last van weeen en 2 uur later braken m`n vliezen. Oorzaak voor vroeggeboorte is nooit gevonden. Nu zwanger van nummer 2 en nu is het echt wachten op deze,....
Mijn vriendinnetje is met 35 weken bevallen van de eerste. Bevalling is heel snel gegaan, ze is 10 min na aankomst in het ziekenhuis bevallen. Ook geen oorzaak gevonden en haar kindje deed het super. De bevalling van de 2de is normaal verlopen, geen weeëstorm en 2 keer persen zoals bij de eerste. Ik geloof dat ze er een uur of 6 over gedaan heeft. Het hoeft dus niet weer zo te gaan.
Ik ben van mijn eerste kindje 7 weken te vroeg bevallen (was net 33 weken). Ik had een hogevliesscheur al paar weken maar op 33 weken braken mijn vliezen volledig en konden ze het niet meer tegenhouden. Ons tweede kindje kwam een dag voor de uitgerekende datum en ons prinsesje nu zit ook nog lekker in mijn buik. Wij worden aanstaande dinsdag wel ingeleid omdat het wat zwaar is, beter te organiseren thuis en op mijn zijn werk (is zelf arts in ziekenhuis en kan deze twee weken op een assistente rekenen). Ik heb al weken last van slecht slapen, maagzuuroorlog en pijnlijke voorweeen dus gynaecoloog wou wel ingaan op onze vraag om in te leiden deze keer. Oorzaak van die hogevliesscheur trouwens nooit ontdekt....
Fijn al die goede verhalen Vandaag ben ik precies 34 weken en ben nu dus al een paar uur langer zwanger dan van de eerste We gaan voor minstens 37 weken!
Ik ben van de eerste met 35 weken bevallen. De reden was een half losgelaten placenta waardoor ik in week 31 én 33 gevloeid heb. De reden van het vloeien is uiteindelijk ook pas ná de bevalling ontdekt. Nu heb ik zó'n andere zwangerschap! Ik ben ook wel heel bang geweest in deze zwangerschap, nog vrij lang eigenlijk, dat ik weer zo'n gecompliceerde zwangerschap zou krijgen. Sinds een week of 6 heb ik die angst niet meer en kan ik pas echt genieten.
hoi mijn 3de kindje is ook geboren met 30,6 weeen en spontaan breken van de vliezen was ook niet meer te remmmen ik zit nu ook in de zenuwen van ons 4de kindje maar loop onder controlle van de gynocoloog
Hier kwamen ze steeds iets vroeger. Had bij alle drie de zwangerschappen al vrij vroeg last van 'oefen' weeen die steeds heftiger werden waarop vervolgens de vliezen braken. 1e geboren met 36 wkn, 2e met 34 wkn en 3e met 32 wkn. Hoop dat jij gewoon steeds 2 weekjes optelt, lijkt me stuk leuker en beter!
Hier de eerste geboren met 34,2 weken vanwege het hellp syndroom. De tweede is met 36,5 dagen geboren, geen reden dat ze te vroeg kwam. Beide kids in het ziekenhuis geboren en deden het goed! Toen de bevalling van mijn dochter begon maakte ik me niet meer zo druk, 2 dagen later en ik had ook thuis mogen bevallen. Herken de spanning wel hoor, rond de 34 weken ben ik veel bezig geweest met de bevalling. Succes, maar geniet ook vooral!
hoi , mijn zoontje kwam met 35 weken, en waarom weten we nog steeds niet! en mijn dochter kwam zelf (zou 2 dagen later een geplande ks hebben staan) met 38,4 ! ik was idd ook bang dat ze eerder zou komen! omdat ik zelf ook 7 weken te vroeg ben geboren!! maar goed het hoeft dus niet. hopelijk blijft deze baby voor je , nog lekker wat langer zitten.
gelukkig veel goede verhalen. Mijn zoontje was met 32 weken ook al aan het zakken. Nu is dat gelukkig niet. Ik zie wel tegen de bevalling op. Bij mijn zoontje was het een goede maar snelle bevalling. Ik kon de pijn heel goed hebben. Waren rug weeën en dat was voor mij erg goed te doen. Laatste half uurtje heb ik weeënstorm van buikweeën gehad. Ik heb maar 3 keer hoeven persen.