Trek ik toch wel in twijfel Pluis aangezien elk traject toch even heel wat langer duurt dan 2 weken je moet naar de internist de spygie de dieetiste chirurg ze moeten bloedprikken urine controleren (urine controleren duurt al 2 weken dus lijkt me sterk) ze gaan je hart bekijken of die het vol zou houden tijdens de operatie en als laatste naar de man die dr voor moet zorgen dat je lkkr blijft slapen Persoonlijk zou ik nieteens door n chirurg geholpen willen worden met zo'n "korte" wachtlijst ik wil goed onderzocht worden voor dr iets gebeurt Enne dr Dillemans staat in HEEL Europa als een van de beste bekend. Tja sorry mensen heb hier een zeer duidelijke mening over omdat ik het allemaal al heb gehad en nu voor de 2de keer doe.
hahaha nee alleen als het bandje verschoven is een ontsteking zit de maag is vervormd (alle 3 bij mij het geval:S) als dr verklevingen zijn als dr een nieuwe kleine maag boven het bandje groeit dus kortom bij ernstige problemen halen ze hem dr uit maar het is de bedoeling dat die de rest van je leven blijft zitten bandje is wel makkelijker (ook ivm zwangerschap) want je kan hem zelf laten stellen mbv opspuiten (spuiten ze vloeistof in je poortje en dan gaat je bandje strakker staan) dat kan natuurlijk niet meet een gbp maar als je je gaat overeten bij een gbp kan je maag wel weer uitrekken
ja dan prikken ze de naald weer in het poortje en halen ze de vloeistof dr weer uit en mocht het poortje of de draad die naar het bandje kapot gaan maakt niet uit want het is zoutoplossing meeste denken dat het silliconen zijn die erin worden gespoten merk trouwens wel dat ik soms n beetje bitchy reageer:S:S sorry dames niet zo bedoelt (zeg altijd wat ik denk en komt dr soms n beetje verkeerd uit)
Misschien een hele domme vraag, maar als jouw overgewicht niet aan het vele eten ligt, denk je dan dat zo'n operatie je wel gaat helpen? Immers, het hoofddoel van zo'n operatie is iemand minder te laten eten, lijkt me. Als dat jouw probleem niet is, dan helpt zo'n operatie toch niet? Dan kunnen ze je beter medicijnen geven voor je schildklier.
Hier nog iemand met een maagbandje, sinds 2006 ik heb hem in terneuzen laten plaatsen, bij dokter Lagae. Het traject heeft maar kort geduurt, hoefde alleen bij de chirurg en dieetist te komen. het hele traject van de 1e afspraak tot de operatie heeft 2,5 week geduurt. De eerste keer ben ik bijna 40 kilo afgevallen door het bandje. Een jaar na het plaatsen werd ik zwanger en ben ik 22 kilo aangekomen het bandje had ik leeg moeten laten halen ivm het vele overgeven in het begin van de zwangerschap. Daarna is er weer ruim 30 kilo afgegaan met 7cc in het bandje. Eind 2009 raakte ik weer zwanger en het bandje moest weer leeg, en die keer ben ik 13 kilo aangekomen. Ondertussen ben ik van chirurg verandert, loop nu in het ziekenhuis in Breda ivm verhuizing. heb vrij snel na de bevalling mijn bandje weer bij laten spuiten 3cc, maar had hem eigenlijk alweer verder bij moeten laten spuiten, maar was dus onverwachts weer zwanger, en mocht hem van de huisarts niet meer bij laten spuiten was na de 2e bevalling nog maar 8 kilo afgevallen dus had er nog 5 te gaan maar goed...daar zullen nu dus weer kilo´s bij komen. Maar zodra ik hier mijn bandje laat bijspuiten gaat het afvallen altijd heel hard, maar ja eet ook gezond en beweeg heel veel! dat scheelt natuurlijk ook, een bandje is echt GEEN wondermidde het is een hulpmiddel, en het stimuleert mij zeer zeker, ook omdat ik al vrij snel overgeef, weet ik gewoon van genoeg is genoeg en ik moet niet meer eten en of drinken. Een gbp zou ik zeker zelf niet nemen, alhoewel ik het wel overwogen heb, maar heb al zoveel mensen in mijn omgeving gezien die er heel veel vooral psychische problemen mee hebben gekregen. maar uiteindelijk wel heel veel zijn afgevallen. maar het bandje werkt bij mij perfect!
Ik heb sinds twee maanden een maagverkleining. Het is me 100 % meegevallen. Ik had me goed voorbereid. Een maagbandje zou ik nooit aanraden omdat je daar levensbedreigende complicaties van kunt krijgen. Een maagverkleining doe je ook niet zomaar, het is niet omkeerbaar. Je moet allerlei paden bewandelen. Het traject heeft bij mij een jaar geduurd. Als je een operatie wilt dan zul je denk ik echt uit moeten wijken naar België. Dr. Himpens is de beste chirurg van Europa en hij geeft je direkt een goed advies. Als je de afstand te ver vindt dan weet ik niet of je er aan toe bent. Je wilt (ik wel) alleen geholpen worden door iemand die als beste te boek staat. Overgewicht is niet leuk, vooral niet als je psychisch er veel last van hebt. Ik wens je heel veel succes met het traject (en komt eens lezen op het wlsinfo-forum!).
Ook een GBP is omkeerbaar maar daar zitten heel wat haken en ogen aan en ze doen dat niet zomaar Maagbandje raadt ik ook niet meer aan zoveel problemen uiteindelijk mee gehad:S:S @maaikes goed dat het bandje bij jou wel werkt en gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk Me schoonzus heeft dr bandje een jaar na de mijne laten zetten en is ondertussen (bijna 9 maanden post-op) wel EEN HELE KILO afgevallen maar zij doet dan ook alles fout na het opspuiten zit ze rustig in de mac hamburgers weg te vreten en letterlijk overeten maar zij hoeft nooit over te geven als ze teveel heeft gegeten @vonnie73 dat bedoel ik het voortraject moet ook niet heel kort zijn ze moeten je eerst goed onderzoeken Hoe bevalt het je nu verder??al veel afgevallen?? ben nu voor de 2de keer bezig (maar dan voor een gbp) en zit vanaf me hersteloperatie weer in het traject (sept 2010) vrijdag een van de laatste gesprekken met de chirurg dan krijg ik te horen hoe of wat
pff gooischemama dat van je schoonzus snap ik echt NIET hoor! ik kan amper een paar happen brood eten of het zit al echt vast en hang ik boven de wc, heb ik zowiezo vaak met brood en sommige soorten vlees. een hele kilo in 9maanden is dan ook niet veel...maar ja is niet gek maar ken inderdaad meer mensen die gewoon kunnen blijven eten die een maagbandje hebben nou ik niet! is voor mij echt een ideaal hulpje mn bandje, alleen tja die 3 zwangerschappen zijn er niet goed voor maar ja hierna maar weer er goed voor gaan, en dan hopenlijk zo rond 2012 al mn kilo´s weer kwijt..wat een voornemen voor volgend jaar
Ik heb in 2003 een maagverkleining laten doen en die in 2008 om laten zetten in een gbp. De gbp heb ik in Veldhoven laten doen door dr. Luyten. Maar volgens mij gaat bij hun ook alles via een screening. Ik had alleen voor die gbp geen screening nodig omdat ik die maagverkleining al had. En die wilde ik ongedaan laten maken omdat ik groente, fruit, vlees en nog veel meer niet kon eten. Alleen chocolade, koek en chips ging goed.
Nee ik snap het ook niet had hier al neergezet dat dr mensen zijn die hem echt nodig hebben en dr voor moeten vechten en andere krijgen hem en vreten dr gewoon doorheen en dan nog durven zeggen wat gek ik val niet af!!!! Brood ging bij mij ook niet meer ookal had ik het geroosterd en de laatste 3 maanden dat ik hem had kwam alles dr heel snel uit dus ben maar chocola gaan eten (viel nog steeds af) dat was het enigste wat binnen bleef meid kijk aub uit met overgeven he door het vele overgeven is mijn band verschoven en me maag misvormd hahaha ja maar je bent zwanger he jij heb nog n goed excuus om goed te eten
Ondanks dat ik anderhalf jaar een band had moet ik toch het hele traject nog een keer doorlopen zo zie je maar dat elk ziekenhuis wat anders aan houdt (vind het ook wel grappig dat er toch nog veel mensen zijn op zp die zo'n operatie hebben ondergaan had het eerlijk gezegd niet verwacht voelde me bijna de enigste hier)
Hier nog iemand die voor een GBP gaat , 19 januari is mijn dag. Ben al begonnen met pre op dieet. Spannend allemaal. Denk dat de reden is dat niet veel mensen erover praten hier , omdat er veel vooroordelen zijn. T zou de makkelijkste weg zijn etc.. Ik heb meerdere gesprekken in het ziekenhuis NOK eindhoven NOK Hilversum en met de chirurg gehad. En gelukkig 14 dec goedkeuring gehad.
164 cm. dan heb ik gelijk mijn antwoord en hoef ik in elk geval niet verder te zoeken naar een kliniek in nederland. dan word het iets verder weg dus, ook geen probleem. daar kost een maagband trouwens 5000 en GBP 8000. en ik vind het het zeker waard om mijn leven voor te wagen, om het zo drastisch te zeggen. ik ben nog nooit gelukkig geweest met mijn lichaam en vind het vreselijk om zo te zijn. ik wil zooo graag weer tevreden zijn met wat ik in de spiegel zie. en dat zal ik met dit figuur nooit worden. dus ja ik neem het risico.
Mijn zus is ook door Dokter Dillemans geopereerd en mijn moeder ook door een Belgische arts (weet ff de naam niet meer) (beide GBP) en moesten beide een screening ondergaan. Maar met jouw lengte/gewicht heb je toch zeker wel een BMI om in aanraking te komen voor een GBP? Kun je dan niet gewoon een second opinion aanvragen?
Ik ben ook geopereerd door dr Dillemans in Brugge. Heel erg te spreken over! Marieken, waarom neem je geen contact op met Ra-Medical. Die hebben voor mij de onderhandelingen gedaan. Heb zelf eerst ook gezocht gewoon in nl. maar ben nergens op uitgekomen. Mijn verzekering wees me op deze instelling. Deze doen de intake en nazorg. Je hoeft dan alleen maar voor de operatie zelf naar belgie. Heb trouwens ff gekeken naar wat je bmi is, maar deze is wel goed genoeg om in aanmerking te komen voor operatie volgens mij
spannend zeg, en het is zeker niet de makkelijkste weg, aangezien het een hulp middel blijf. Helaas hebben veel mensen dat niet door. Succes alvast met de operatie! sorry TS was even off topic.... maar goed informeren als je het echt wilt laten doen hoor. Waar ze wel een goed traject hebben enz.
Er zijn hier regelmatig topics over GBP en andere operaties hoor. Maar er komen dan steeds zoveel dames langs die het afkeuren en belachelijk maken waardoor we ons steeds moeten verdedigen. Daarom ben ik er een beetje mee gestopt om op t forum erover te praten en doe ik dat alleen nog via pb. Geen zin meer in gezeur zeg maar