adres gezocht: gastric bypass nederland

Discussion in 'De lounge' started by Marieken, Jan 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    @wijffie oke
    ja snap ik ook wel had hier een keer iets neer gezet (toen had ik me bandje nog) over zwangerschap en een maagband en toen waren dr idd ook een paar die aan het snitchen waren waar ik van dacht hallo dit antwoord heb geen r**t te maken met mijn vraag

heel veel mensen denken dat het de makkelijkste weg is maar dat is het zeer zeker niet en sommige mensen moeten zich eens gaan indenken als je al zoveel heb gedaan om af te vallen en het lukt niet ja dan is een operatie je laatste redmiddel en zelfs dan moet je het nog voor een groot deel zelf doen
    snappen sommige niet

2. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ts ik dnek niet dat jij iets hebt aan een gbp of maagbandje echt niet..

je zegt zelf al dat je leeft op thee en water geen suiker geen snoep geen vet.. nou dan ligt daar dus ook niet aan en heb je die maagband of gbp niet nodig.. het enige wat jij dan bijvoorbeeld nodig hebt is sporten sporten en nog meer sporten meiss...
    als je nu al niks van zoetigheid en vet eet...

ik zou in 2003 ook een gbp laten doen in roermond was door alle test goedgekeurd en zou hem krijgen,was toen net 19 jaar.. of moest nog 19 worden.. 3 dagen voor de operatie heb ik afgebeld want ik durfde nietmeer, de risico`s die ze toen noemde waren mij niks waard.. ik bedoel mijn leven is belangrijker dan de kans hebben dat het fout gaat..na die afzegging ben ik tot 2006 zelf 45 kilo afgevallen zomaar uit het niks ik deed er niks speciaals voor,ja iets meer lopen en feesten dan normaal maar het ging ervan af ik voelde me gelukkig en was trots op mezelf dat ik die kilo`s kwijt was...
    nu na 2 jaar mmm spuiten slikken en nog meer spuiten ben ik al die 45 kilo weer aangekomen en nu bijna 17 weken zwanger weet zeker dat ik na de bevalling flink ga sporten maar niets dat mij tot een maagbandje zet of een gbp...

succes meiss je hebt het echt niet nodig als je nagaan dat ik mischien wel 35 kilo meer weeg dan jou..
    en ik ben 26... sporten meisss tot je erbij neervalt....

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Woeps verkeerde gequote.
    Thnx iig :p

Hoor het wel vaak nu , dat mensen speciaal naar belgie gaan om daar geopereerd te worden.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Ts, ik denk dat de keuringen er niet voor niets zullen zijn.
    Ik ken verder de situatie niet, maar krijg van jouw berichten wel het idee dat je maar een makkelijke oplossing zoekt.
    Als het echt aan je schildklier ligt zal de operatie ook niks helpen. Dan zou je medicatie moeten krijgen.
    Maar ik neem aan dat je die dan al krijgt of niet?

Als je zo gezond eet als je verteld, je de benodigde medicatie voorgeschreven gekregen hebt voor je trage schildklier en je beweegt gewoon normaal... En je hebt alle dingen ook de tijd gegeven om hun werk te doen, dan zou je moeten afvallen.

Maar sorry dat ik het zeg, maar ik denk niet dat dat het geval is (puur door de oppervlakkigheid van je reacties enzo).

@All, dit is niet omdat ik iets tegen deze maatregelen heb hoor. Ken ook een paar mensen die deze methodes echt nodig hadden en die zijn dan ook gewoon door die screenings gekomen. Super voor diegene die het nodig hebben en de mogelijkheid dan ook echt krijgen.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oke, ik moet nu even reageren, sorry hoor :)

@Vica..voor ik geopereerd werd had ik al een redelijk eetpatroon en sportte meerdere keren per week. Ik leefde relatief gezond en bewoog ruim voldoende. Maar viel geen gram af, integendeel! En ja, m'n grootste angst was dan ook dat ik ná de operatie nog niet af zou vallen. Maar wat veel mensen niet weten is dat een Gastric Bypass niet alleen een maagverkleining is en dus zorgt voor weinig eten. Maar het is met name een darmomlegging, waardoor niet alle voedingstoffen door je lichaam opgenomen worden. En juist dáárdoor ben ik dus wél afgevallen!

Dit overigens in tegenstelling tot een maagbandje, wat wel alleen maar zorgt voor minder eten maar niks met je spijsvertering zelf doet.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het gaat mij in dit geval over het gezonde leven icm met de schildklierproblemen.

Ik neem aan dat haar schildklier probleem medisch is vastgesteld en ze hiervoor medicatie krijgt. Die hebben wellicht tijd nodig om hun werk te doen. Zij weet zeker dat haar gewicht komt van een schildklierprobleem. Dan zou de oplossing dus inmiddels gevonden moeten zijn met medicatie..

Ik zie het nut niet in van zo'n operatie als het ook met een gezonde levensstijl icm de juiste medicatie kan.

Een GBP zal toch niks helpen bij schildklierproblemen?

Helaas weet ik sinds de bevalling dat je idd gezond kan leven en niet af kan vallen. Ik kon het ook niet meer. Sterker nog, als ik echt ging dieten kwam ik alleen maar aan. Gelukkig was ik maar 10 kilo te zwaar. Dus nog niet heel dramatisch.

Maar ik snap dus het verhaal van TS niet icm met de schildklierafwijking.....

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Het hoe en waarom weet ik ook niet, waarom de GBP me wel helpt, ik heb ook schildklierafwijking, slik al jaren veel medicijnen daarvoor (levenslang). Ben geen arts, dus hoe t precies zit weet ik niet...

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok, dat wist ik dus niet.

Maar dan nog ben ik van mening dat de screenings er niet voor niets zullen zijn. En ik ben zelf nogal huiverig voor operaties die zonder screening gedaan worden en ook mensen die bewust artsen zoeken die geen screenings uitvoeren.
    Ik vraag mij dan af in hoeverre er dan over nagedacht wordt.
    Blijkbaar zullen de risico's van de operaie groter zijn dan niet opereren, als ze door de screening afgewezen wordt..

9. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    als je aan de operatie denkt dan denk je wel hoe het allemaal zal zijn en zul je ook ckr de voors en tegens afwegen
    ckr met zo'n grote operatie als dit waar de dood om het hoekje loert

10. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Als je het echt wilt zal je altijd nog via je huisarts een dooverwijzing kunnen vragen en het in een ziekenhuis proberen. Bij sommige ziekenhuizen hoef je niet via het NOK. En dan ga je een traject in waar je nogmaals gescreend zal worden.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh maar dat ben ik met je eens hoor :)

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    oke in mijn verdediging:

ja ik krijg medicijnen voor mn schildklier, nu zn 2 jaar. en dat heeft totaal geen verschil gemaakt in mn gewicht.
    natuurlijk lust ik ook wel eens wat zoets, vets of gewoon ongezond. maar dat eet ik enkel sporadisch.
    daarnaast werk ik in de kinderopvang, en heb 2 honden dus beweging genoeg.
    en ik heb letterlijk alles al geprobeerd, herballife, cambridge, dokter frank, sonja bakker, dieet pillen. niks werkt.
    dus nee, dit is geen makkelijke weg kiezen, dit is geen ondoordachte keuze. dit is een droom die ik al jaren heb maar nooit heb door gezet. maar ik heb mezelf en mijn zoontje belooft dat 2011 anders word. dat zijn mama gelukkig gaat worden met wie ze is en dan we dan vaker naar het zwembad gaan. want dat vind hij het aller leukste maar mama wil niet in een badpak bekeken worden.

ik vraag hier niet om de jullie mening over wel of niet doen.
    ik vraag enkel adviezen en adresjes. want ik zal een gbp krijgen, of ik er nu voor moet betalen of niet.

andere dames bedankt voor de tips en steun. ik ga het via ra-medical proberen. als het via de verzekering kan dan is het in elk geval een stuk goedkoper :) een ritje belgie is dan geen probleem.

13. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    #53 pcootje, Jan 4, 2011
    Last edited: Jan 4, 2011
    Ik vraag me af waarom ze je niet willen doorverwijzen.... behalve dat je niet zwaar genoeg bent? Hoe zwaar zou je dan moeten zijn of hoe hoog zou je bmi moeten zijn?

14. Botiwo

Botiwo Actief lid

Nov 30, 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij rond de 40 ofzo? Ik kom er ook niet voor in aanmerking. Heb er weleens over gedacht, en het gevraagd aan mijn internist, maar die zei resoluut nee. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je dit als enigste uitweg ziet. Als andere dingen gewoonweg niet meer lukken. Ik heb verder geen tips of adressen voor ts, ik wens je veel succes.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Marieken, tuurlijk zijn er andere wegen dan de NOK. Ra-medical inderdaad en via andere ziekenhuizen ook andere instanties. Screening zal er altijd zijn, maar de NOK is zeker niet zaligmakend hoor. Dus sowieso gewoon voor second opinion gaan en niet af laten schepen. Maar dat zou ik dus eerder doen dan gewoon maar beslissen het zonder screening te willen doen, snap je?

16. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    marieke je komt dr ckr voor in aanmerking je bmi is 40 dus je krijgt het vergoed door de verzekering
    ken je met die 10000 benzine betalen voor het ritje belgie en van de rest zou ik lkkr nieuwe kleren kopen zodra het tijd is:D:D:D

17. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    TS zit op 40 daarom vroeg ik het me ook af

18. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    NOK is best streng ze kijken niet alleen naar je bmi maar ook of je genoeg zelf heb gedaan en hoe het zit kwa emotie's kan je het allemaal wel aan al die veranderingen
    want jaa het is heel wat en meerdere met mij weten dat zelf ook

19. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    Denk toch echt wel dat je een serieuse kans maakt, je hebt de bmi mee. Die moet 40 of meer zijn.
    Ga gewoon voor een second opinion en wie weet hoe ze je verder kunnen helpen!

20. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    trouwens, heb toen ook meegekregen dat ze bij nok niet erg makkelijk zijn. Ook daarom ben ik toen naar ra medical gegaan

Share This Page