word er helemaal vrolijk van hahaha en natuurlijk, als ik moet kiezen tussen dood of mn zoontje zien opgroeien met overgewicht dan is de keus makkelijk. maar ik ben super gezond en ook mn keizersnee was een eitje. dus ik ben niet bang voor de risico's. dank u dames. ik hou jullie op de hoogte, jullie mij ook? en van mij mag hier gewoon verder gekletst worden over de maagband en gbp algemeen hoor. toevallig spreek ik aankomend weekend iemand bij wie de maagband ook niet werkte en die nu een ander persoon moet zijn na de gbp. dus ga hem helemaal ondervragen en het zou me op lange termijn heel veel geld schelen, ik moet mn laarzen nu speciaal laten maken omdat ik mega kuiten heb, en straks kan ik ze dan gewoon in een low budget zaak halen! heerlijk lijkt me dat hahaha oh ik kan helemaal gelukkig worden van het vooruit zicht een redelijk normaal figuur te hebben. heb zowiezo genoeg spijkerbroeken liggen die ik heel graag weer wil passen en hopelijk worden ze me zelfs ooit nog te groot. zou ik er 40 kilo mee kunnen verliezen? van 108 naar 68? dat zou gaaf zijn. op mijn top woog ik trouwens 124 kilo. gelukkig heeft mn zoontje toen bijna 20 kilo mee genomen na de bevalling. ik was een van de weinige vrouwen die afviel door de zwangerschap.
Grappig dat je dat zegt, ik heb dus ook overgewicht....ook genoeg. Tijdens mn zwangerschappen groei ik geen gram en na de bevalling van de 1ste was ik ook 22 kg kwijt. Voor mezelf een bewijs dat het overgewicht mede veroorzaakt wordt door hormonen... ik wil de gyn eens vragen of er niet een pil is die mijn hormonen op pijl houdt na de bevalling. PS. Ik overweeg trouwens geen operatie, maagband of wat dan ook Suc6
Pcootje, dan zou het voor jou ook lekker zijn als je nu bij nummer 2 ook zo veel kwijt raakt! extra cadeautje van de kleintjes he.
Precies, maar de vorige keer zat het dr binnen jaar weer bij ondanks borstvoeding en onveranderd eetpatroon. Hoop dat het nu weggaat en wegblijft.... zal wel valse hoop zijn
Hey Marieke, Ik zou het zeker via Ra-Medical proberen, zie het gewoon als second opinion. Als we een nieuwe auto kopen bekijken we er wel 6, maar omdat je nu ergens niet door een screening komt betekent toch niet dat je niet ergens anders mag gaan kijken? Tis zeker het proberen waard, ik heb dan wel nooit een operatie gehad, maar weet wel hoe het is om in een lijf te zitten waar je heel ongelukkig mee bent (100 kilo bij 1,60 lengte). Inmiddels is dat al 10 jaar 64 kilo, maar ik heb dan ook verder geen schildklier- of andere problemen. Als ik het er toen niet zelf had af gekregen, had ik zeker ook ooit een operatie overwogen. Maar kan me je verheuging voorstellen. Of je 40 kilo gaat halen weet ik niet, er zijn wel berekeningen voor om een prognose te maken. Mijn moeder en zus zijn nu ruim 1,5 jaar na hun operatie en respectievelijk 62 en 60 kilo afgevallen (al lag hun start gewicht wel stukken hoger dan dat van jouw). Veel succes en ik hoop voor je dat het balletje gaat rollen!
Zou het toch via t ziekenhuis proberen dan hoor.. ik ben doorgestuurd naar NOK voor screening en door hun een negatief advies. De chirurg had het laatste woord en die gaf goedkeuring. succes in ieder geval.
ra medical werkt wel snel, ben al gebeld voor een afspraak. helaas viel me telefoon net uit, dus morgen even terug bellen voor die afspraak. hopelijk gaat alles dan snel en kan ik deze zomer nog in mn oude broeken alles goed met iedereen vandaag?
ik heb ra-medical gesproken maar ik kom niet in aanmerking voor een bypass, dan moet ik een BMI van 50 hebben en ik zit net op 40.. dus dat is enkel genoeg voor een maagband. dus ik ga het misschien toch in belgie laten doen.. zucht.
Waarom ga je dan niet naar een ziekenhuis? Denk dat Rotterdam te ver weg voor je is. Maar daar doen ze het met een bmi vanaf 40. Traject duurt wel paar maanden. En de wachtlijst is momenteel 5 a 6 maanden. Maar daarvoor hoef je niet naar het Nok of ra-medical. Misschien bij jou in de buurt ook wel een ziekenhuis waar het ''makkelijker'' kan. En in sommige ziekenhuizen in Belgie word het ook vergoed. Vriendin van mij heeft het in Belgie laten doen en is ook alles vergoed.
ik rij zo naar rotterdam hoor, geen probleem. al zou ik het wel fijn vinden als het sneller kan maar scheelt heel veel geld om even te wachten dan.. dan ga ik daar even kijken.. dank je.
Ik raad je het maasstadziekenhuis dan echt aan. Ik ben daar het traject ook begonnen en sta op de wachtlijst voor een operatie nu. Rond mei zal dat gaan worden. Zijn 2 artsen die het daar doen en zijn super aardig. Je krijgt een goede uitleg daar ook en ze begrijpen je daar ook echt vind ik. Het sint fransiscus gasthuis in Rotterdam is ook heel ''populair'' maar daar waren de wachttijden langer. Je kan beide ziekenhuizen zo bellen of mailen en krijg je gelijk antwoord. Succes en hoop dat het lukt meid.
Oja Ra-medical hanteert nogal rare normen. Echt belachelijk dat ze 50 hanteren hoor, want wereldwijd is 40 de norm, zowel voor chirurgen als voor verzekeringen. Vraagje..je screening bij t NOK, in samenwerking met welk ziekenhuis was dat? En wat was het uiteindelijke advies? Ik ben geopereerd in t Lucasziekenhuis in Amsterdam, screening ook via NOK. Hun advies was negatief voor GBP, positief voor maagband. Maar daar stond ik zelf niet achter en in overleg met chirurg (hij heeft laatste woord!) is het toch wel degelijk een GBP geworden.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar waarom probeer je Sint Franciscus in Rotterdam niet, ik ben daar geholpen (3a4 jr geleden) en had een gewicht van 115 en ben 158cm (heb een sleeve) toevallig had ik gister 'n gesprek met de chirurg omdat ik nu weer wat aankomt, als ik er niet uit komt met mijn dieetist (waar hij me naar doorstuurt) dan kom ik alsnog in aanmerking voor een Gastric bypass (weeg nu +/_ 88kg) Hun helpen je met n BMI van 35 of hoger Wachtlijsten zijn er overal, hier moet je ook door een screening maar dat kan allemaal op 1 dag zo ongeveer, ik ben toendertijd 1 1/5 na me aanmelding pas geopereerd en nadat me me stiefmoeder zich had aangemeld was de hele screening veranderd zodat je sneller geholpen werd, zij was in een half jaar geopereerd,dus het kan heel snel gaan als al je onderzoeken goed gaan.
wijffie: NOK via ziekenhuis rijstate. het advies was negatief, ik zou het met een streng dieeet en veel sporten moeten doen. vonden hun. bruce: ik ben nu bezig met het st franciscus. wonders: ik zal ook even bij maasstad kijken, dank je!
het sint fransicus maakt pas weer afspraken vanaf mei, dus ik ga eerst proberen het ergens anders te doen. en anders vanaf dan bij hun het traject in.
Zo dat is ook lang, maar ze zeggen geduld is een schone zaak, Hoop voor je dat snel een ander zkhuis vind, en anders toch ffies wachten. In principe ben je snel door het traject heen bij het sfg, ik moest toen ook eerst 10kg afvallen (voor de motivatie) en 'n maagonderzoek, nu heb je dat allemaal niet meer, ze zeggen dat je 4 a 6 mnd na de intake van de obesitasverpleegkundige geopereerd kan worden. succes in ieder geval
en ook het maasstad ziekenhuis heeft een wachtlijst van minstens 6 mnd en dan moet ik eerst nog 2 mnd wachten om op de wachtlijst te komen.. zucht, ben zo iemand die iets direct wil, kan slecht wachten..
Lijkt mij ook! Misschien moet je juist meer eten zodat je verbranding opgang komt en je gaat afvallen.