Adres op envelop geboortekaartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TVL, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TVL

TVL Lid

7 apr 2011
    65
    0
    0
    N-Holland
    Hoi hoi,

Ik wil de enveloppen voor de geboortekaartjes gaan schrijven maar zit met een dilemma...

Wij hebben kennissen en vrienden met 2 of meer kinderen die niet getrouwd zijn. Hoe adresseren jullie dan de envelop?

Voorbeeld:
    Jan Klaassen en Marie Test met 2 kinderen Jip en Janneke Klaassen.

Wordt het dan:
    Fam. Klaassen of Fam. Klaassen-Test of gewoon alle voornamen?

Als er 1 kindje is dan lukt het nog wel om gewoon de voornamen te schrijven maar met meedere kinderen wordt dat naar mijn mening te vol.

Wat zouden jullie doen??? Ik hoop dat jullie mij willen helpen hierbij zodat ik kan beginnen met schrijven :).

xxx

2. Within

Within Niet meer actief

Ik zou het gewoon als "Fam klaassen" aanschrijven.

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Wij hebben toendertijd gewoon de voornamen van de ouders gedaan. Heb er eigenlijk niet eens aan gedacht om de kindernamen er bij te schrijven ;)

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier doen we ook alleen de namen van de ouders.

5. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik heb het bij mijn zus. Ze woont samen en voor haar zet ik het altijd zo op de envelop: Fam. Dit en fam. Dat. (ik zet niet hun echte namen hier neer i.v.m. hun privacy).

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook alleen de voornamen van de volwassenen erop.

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zet er de voornamen van ouders en kinderen op maar vermeld verder geen achternaam... Familie Klaassen zou ik niet van toepassing vinden aangezien ze niet getrouwd zijn.

8. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zet dan: jan, marie, jip en janneke

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo zou ik het ook doen.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik doe dan meestal Familie Klaassen-Test.

Wij zijn zelf trouwens ook zo'n gezin, en het maakt mij niet uit. Ook al is het een heel bewuste keuze om zelf geen mevrouw Klaassen te zijn, vind ik het geen enkel punt om als familie Klaassen geadresseerd te worden. Maar ik vind het wat netter als haar achternaam er dan ook bij staat.

Al die voornamen vind ik meestal te veel, dat past vaak niet zo goed.

11. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hier eigenlijk precies hetzelfde als Bri.

Zelf zet ik dan ook altijd familie Klaassen-Test op kaarten omdat het in sommige gevallen anders wel veel voornamen worden.

En ook ik ben toevallig de mevrouw Test in een familie Klaassen en val er absoluut niet over wanneer wij een kaart krijgen die geadresseerd is aan familie Klaassen. Het is dus maar net waar je jezelf het beste in kan vinden.

12. Giegel1989

Giegel1989 Actief lid

17 jul 2012
    350
    0
    16
    Opticien
    Drenthe
    Ik zou gewoon doen Jan, Marie en kids of de kinderen inderdaad gewoon alleen de namen van de ouders. Fam... zou ik inderdaad niet doen...

13. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ben niet getrouwd en vind het altijd ontzettend ouderwets als mensen mij het laatste helftje in een gecombineerde familienaam toedichten. Want 1) ik ben niet getrouwd, 2) als ik getrouwd was zou ik noooooooit zijn naam aannemen en 3) stel dat ik door een of ander geval van zinsbegoocheling toch zou trouwen en namen zou matchen, waarom zou mijn naam dan achterop moeten staan? Omdat ik van 'het zwakkere geslacht' ben. Doe me een lol zeg, we leven in 2013 (bijna).

Mensen adresseer je met hun echte namen. Liever die onvolledig, of zonder hun kinderen, dan zelf iets fabriceren.

14. TVL

TVL Lid

7 apr 2011
    65
    0
    0
    N-Holland
    Dank jullie wel voor jullie hulp!! Zo te lezen is het echt persoonlijke voorkeur :) Ik denk dat ik maar voor de voornamen ga, dan stoot je niemand voor het hoofd.

xxx

15. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Voornamen inderdaad, als er meerdere kids zijn dan voornamen + kids.

Dus:
    Jan, Maria en Pip
    Jan en Maria + Pip en Mees
    Jan, Maria en kids

Achternamen vind ik raar dan omdat je inderdaad combi's maakt die niet kloppen. En ik ken overigens stellen waarbij vrouwlief het echt niet leuk vind als ze met de man zijn achternaam wordt aangesproken!

16. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze gehuwd zijn; Fam Klaassen, zo niet, dan alleen de voornamen vd ouders.
    Alle kindernamen erbij is nogal ongebruikelijk hoor.

17. sabinetje

sabinetje Actief lid

26 dec 2008
    129
    0
    0
    Heb toevallig van de week ook alvast de enveloppen zitten schrijven en wij hebben ook aardig wat gezinnetjes die waarvan de ouders niet getrouwd zijn... Ik heb gewoon de voornamen erop geschreven zonder de achternaam erbij!

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik moet eigenlijk altijd wel lachen om de vindingrijkheid van onze families qua adressering. Ook hier niet getrouwd en kinderen met naam van partner. Zijn kant schrijft.... Fam vd V of E&M vd V. Terwijl mijn neven en nichten vaak schrijven Fam. M&E K of Fam K. omdat ze de achternaam van mn partner niet goed weten.

Ach en bij mn vriendin wissel ik nogal eens af....Zij is hertrouwd en de kinderen zijn bij haar. Dus de ene keer is Fam V, de andere keer de Fam V / L of al hun voornamen.

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben 1 gezin met kinderen geadresseerd die niet getrouwd zijn en daar hebben we Flip, Flap, Uk en Puk (voornamen ouders en kinderen) van gemaakt. Samenwonende stellen hebben wij geadresseerd als Flip Jansen en Flap Klaassen.
    Wij zijn geregistreerd partners en hebben elkaars naam niet aangenomen maar ik stoor me er echt niet aan als wij een kaart krijgen voor de familie of Flip en Flap Achternaam Man krijgen. We hebben officieel niet dezelfde achternaam nu en onze dochter heeft straks mijn man zijn achternaam en ik zie ons gewoon als 1 gezin dus als mensen daar Familie Achternaam Man van willen maken voor het gemak vind ik dat prima, als alleen onze voornamen er staan is dat ook prima.

20. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik zou fam Klaassen-Test doen, ook al zijn ze niet getrouwd, en ik zou dan diegene die ik het beste ken, of die oorspronkelijk mijn vriend of vriendin was als eerste noemen :)

Of Jan Klaassen + familie

Of Marie Test + familie

Als ik echt alleen haar of hem ken zeg maar.

Deel Deze Pagina