nu ben ik echt zwanger, zoals ik geschreven heb ik mn andere topic, en dit is mn eerste keer. dus nu is de vraag wat nu? moet ik eerst naar de huisarts? of een verloskundige ofzo? heb er echt geen verstand van hihi en ben wat onzeker. ik ga me trouwens wel even een andere zorgverzekeraar aanmelden. zit nu bij anderzorg, wordt bijna niks vergoed. denk dat ik overstap naar Ik!, 100% vergoeding voor eigen bijdrage bevalling (noodzakelijk of niet) in het ziekenhuis en kraamzorg!
Wanneer je zwanger bent dan kan je een verloskundige bij jou in de buurt bellen en dan maken zij een afspraak met je. De ha kan je het later telefonisch laten weten. Gefeliciteerd trouwens!
Gefeliciteerd!! Je moet komende week even contact opnemen met een verloskundige in je buurt en die maakt dan de eerste afspraken met je, en zal he nig het een en ander uitleggen wat je moet doen en waar je op moet letten en rekening mee moet houden.
Inderdaad gewoon een vk-praktijk kiezen en hun bellen, dan gaat het vanzelf allemaal lopen.. Intake gesprek, eerste echo.. spannend hoor Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er van!
dan ga ik eens even rondkijken wat er aan vk-praktijken hier in de buurt zijn even praktische vraag: betaal je daarvoor eigenlijk je eigen risico?
Nee dat valt niet onder je eigen risico! Linkje: Wat is het eigen risico in de zorgverzekering? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Gefeliciteerd! De andere dames hebben al antwoord gegeven! Ik ben zelf overgestapt naar FBTO, daar kan je modules uit en aan zetten. Dus tot m'n bevalling staat ie aan en daarna kan de module uit!
Heb je een idee hoever je ongeveer bent? Zoja, kijk inderdaad lekker rustig rond voor een vk praktijk die bij je past. Daarna naar kraamzorg gaan kijken als je dit wilt, hoe eerder jeje aanmeld hoe beter. En verder hoef je nog nietzoveel hoor. Ik vond Agis comfort trouwens heel fijn bij mijn eerste, heb niet 1 rekening gezien. Ook kraamzorg werd compleet gedekt dus hoefde ook geen eigen bijdrage te betalen ofzo. Gefeliciteerd trouwens.
Als eerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben ook overgestapt naar FBTO. Erg fijn dat je de modules aan en uit kan zetten wanneer jij wilt. Ikzelf was als eerst naar de huisarts gegaan, omdat ik zelf ook niet precies wist wat ik moest doen. maar dat is eigenlijk helemaal niet nodig. Ik zal eerst een verloskundige praktijk uitkiezen zoals de andere dames zeggen, en dan je HA telefonisch inlichten.
Gefeliciteerd! hoe voel je je? Misschien nog iets waar je je alvast aan kan melden Moeders voor Moeders. En idd wat iedereen al zegt vk zoeken en ha telefonisch laten weten. zorgverzekeringen vergelijken en rond de 10-12 weken aanmelden voor kraamzorg. lekker genieten meid!
Ten eerste: van harte gefeliciteerd! En ik zou gewoon de verloskundige bellen. Dan gaat het allemaal vanzelf aan lopen.
Ik licht mijn huisarts pas bij 12 weken in ben al bij vk geweest. Ik heb niet zoveel met mijn huisarts.
Volgends mij heb je je antwoord al, maar je kunt contact opnemen met je verloskundige en dan een afspraak maken voor de 1e controle, of te wel je 1e echo!!
Je krijgt een papiertje van de VK en die kun je inleveren bij de huisarts..Als je het afgeeft bij de assistente hoef je verder geen afspraak te maken bij je huisarts om het te vertellen!
Ik zou hem even aanhouden tot na de kraamzorg: deze wordt namelijk volledig door ze vergoed als je de aanvullende module hebt
Wat jij zegt over je anderzorg verzekering klopt niet hoor. Ik zit al jaren bij anderzorg en heb al twee kids, en heb altijd alles van hen vergoed gekregen hoor. Vanaf begin zwangerschap tot na de bevalling. Het enige wat zij niet aanbieden is een kraam pakket, maar die kun je ok bij de kv kopen of de tp of menig babyspeciaalzaak. Ik zou gewoon lekker blijven waar je zit
Mocht je nou medicatie gebruiken dan is het wel belangrijk om snel naar de huidarts te gaan. Mogelijk moet het aangepast worden. En gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Inderdaad als eerste op zoek naar een vk. En, op internet zijn wel checklists te vinden voor je zwangerschap. Daarop staat wat je welke week moet regelen en wat je allemaal in huis moet halen. Erg handig vond ik zelf.