Ik vraag me af hoe we het best de kaart kunnen adresseren aan een ongehuwd koppel met kinderen (samenwonend en niet samenwonend). Toen we trouwden hebben we de namen van man en vrouw er op gezet, maar niet de kinderen en kregen we de vraag of de kinderen uitgenodigd waren of niet. Maar je kan toch moeilijk alle kinderen er ook nog achter gaan zetten, die horen er toch vanzelfsprekend bij? Mijn zus b.v. woont niet samen met haar vriend, zij heeft 2 kinderen. Hoe adresseer je dan? En mijn nicht heeft een vriendin en samen hebben ze een kind, ook zo iets lastigs haha.
Als het de ouders niet gehuwd zijn maar wel met kids dan zet ik gewoon fam. en dan achternaam man. Misschien niet zoals het hoort maar goed duidelijk lijkt het mij wel haha Is het gewoon een stel niet getrouw zonder kids dan alleen hun naam Piet en Ria bijv.
Uhm, ik weet niet helemaal hoe je dit bedoelt, maar mijn man ik hebben weliswaar verschillende achternamen, maar wij zijn wel degelijk één familie samen met onze zoon hoor! Stel dat de man Piet Pietersen en de vrouw Jansje Jansen heet. Dan zou ik de voorkeur geven aan - Piet, Jansje en kinderen (Bij één kind gewoon voornaam van het kind) of - Familie Pietersen - Jansen
En bovendien zijn er tegenwoordig ook genoeg getrouwde vrouwen die hun eigen achternaam houden! Ik zou ook de voornamen en kinderen doen. En indien wat formeler voor de Familie Pietersen - Jansen optie gaan.
Als ze niet getrouwd zijn, maar wel samen wonen, vormen ze wel een gezin/familie in mijn ogen. Metof zonder kinderen en dat vind ik ook gelden als 2 vrouwen of mannen samen een gezin/familie vormen. Veel mensen in mijn omgeving blijven ook gewoon hun meisjesnaam gebruiken en nemen niet de naam van hun man. Ik schrijf daarom altijd beide achternamen op de enveloppe.
Ik heb het zo gedaan: Getrouwde mensen: Familie (achternaam) Ongetrouwde mensen: Familie (achternaam man) (achternaam vrouw)
Val me er niet op aan zeg! Officieel gezien adresseer je het dan niet met fam, wil niet zeggen dat je dan geen fam vormt. Daar gaat het mij niet om. Ik zet gewoon de voornamen en er achter de naam van het kind en als het meerdere kinderen zijn zet ik kinderen.
ik heb overal gewoon familie op gezet. er was maar 1 gezin waar ik twijfelde maar dat is een samengesteld gezin met 4 verschillende achternamen verdeeld over 5 personen. Maar ook daar heb ik Fam. (achternaam man) van gemaakt
Ik varieer dan een beetje afhankelijk van hoe goed ik ze ken, hoe lang ze al samen zijn (bv. al jaren samen en de kids zijn van hun samen, dan kun je m.i. wel Familie AchternaamA-AchternaamB doen), en als ik de namen van de kinderen weet zet ik ze er vaak allemaal op, omdat ik denk dat ze dat wel leuk vinden... Opties (fictieve namen): Maarten Smit, Julie Bakker, Daan en Emma Maarten, Julie, Daan en Emma Maarten, Julie, Daan en Emma Smit / Bakker Maarten, Julie, Daan en Emma Smit-Bakker Familie Smit-Bakker Familie Smit & Bakker Familie Smit/Bakker