Dag dames, Morgen mag ik weer een fondant taart bakken voor ons zoontje en nu zoek ik een lekkere taartvulling. Normaal maak ik hem altijd zo; Laagje aarbeienjam Verse slagroom met aardbeien Romige banketbakkersroom Ik zat te denken om iets van aardbei bavraois te maken, maar wat past daar goed bij? Ik wil 2 of 3 vullingen er in doen. Eventueel andere suggesties zijn ook welkom (het liefst iets met aardbei, dat vind de visite het lekkerst)
Ik doe vaak 3 vullingen Slagroom met aardbeien Aardbeien kwark Met zwitserse room Slagroom met aardbeien Aardbeien jam Chocolade Botercreme of een laagje nutella
Nutella scoort altijd goed icm aardbeien. De laatste taarten heb ik met orio vulling en frambozen jam gemaakt. Voor de orio vulling heb ik 2 pakjes van de Lidl versie van de koekjes fijngemalen en gemengd met botercreme. De andere laag een randje botercreme en verder frambozenjam.
Ik hou zelf helemaal niet van slagroom dus hier maak ik altijd een chocolade marshmallow vulling en Zwitserse room.
heb je een recept van die chocolade marshmallow? klinkt heel lekker! gebruik je die ook in een fondant taart? @debq jouw recept klinkt ook heel goed! die ga ik bewaren voor sinterklaasavond denk ik.
Hier meestal 1 laag jam en 1 lag botercreme met of bastogne koeken fijngemalen erdoor of oreo koekjes
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/vullen/c/chocolademousse-met-marshmallows Hier staat ie. Eigenlijk vindt iedereen hem erg lekker! Wel een gore foto op die site trouwens Het wordt een mooie romige chocolademousse uiteindelijk.
Favoriet is hier een laagje sinaasappelmarmelade, Almhof roomyoghurt met Spaanse sinaasappel en botercreme. Ik vind het friszure wel een fijne tegenhanger bij fondant. Sinaasappel-chocola is ook een lekkere combi. En lees hierboven voor het eerst om koekkruimels door de botercremevulling te doen. Vind ik een heel goed idee, Ga ik onthouden! Blijft dat ook een beetje crunchy? Of is het vooral voor de smaak en worden de koekkruimels snel slof?
Die oreo blijft wel lekker, moet wel zeggen dat ik het maar weet voor 1 dag dus als je het verder van te voren maakt weet ik het niet.
Ik doe vaak aardbei en citroen bavarois in de taart . Ik gebruik ook altijd citroen fondant smaakt lekkerder
Hier favoriet; Oreo-botercreme met chocolademousse witte chocolade botercreme met kersenvlaai vulling en in de taart van morgen voor dochter zit banketbakkersroom met aardbeienvlaai vulling
Ik vind de aardbeien nu helemaal niet meer zo lekker. Zit weinig smaak aan en zijn niet meer lekker zoet. Ik vind lemoncurd altijd heerlijk als vulling.
https://www.deleukstetaartenshop.nl/producten/decoratie/fondant-1/funcakes-smaakfondant-citroen-1kg Vast ook bij andere zaken te koop