Onze dochter van bijna 5 heeft een nieuwe 'tik', ze draait constant met haar vinger rondjes door haar haren. Nu heeft ze al weinig en dun haar, maar hierdoor draait ze er flinke klitten in en trekt ze er zo plukken uit je gaat het nu ook echt zien, haar haar word piekerig, ongelijk en ze heeft een nog dunnere haarbos dan het al was. Ik heb haar al uitgelegd dat ze dit niet moet doen omdat ze haar haren zo kapot maakt, als we het zien zeg ik er ook wat van en dan stopt ze, maar ik vind sochtends gerust een pluk haar in haar kamer. Ik hebt gevraagd waarom ze het doet, ze wilt graag krulletjes Iemand tips wat ik hier aan kan doen? Ze maakt haar haartjes zo lelijk op deze manier. Ze krijgt nu al vaker staartjes in omdat ze er dan niet bij kan, maar ik merk daaraan ook dat haar haar gewoon echt uitgedund is en meer piekt/kortere haren ertussen.
Mijn dochter heeft dat ook een tijdje gedaan. Heb het toen 's nachts ingevlochten en overdag ook altijd vast. Ging hier eigenlijk vanzelf weer over, maar achteraf kan het best misschien toch iets van stress zijn geweest.
Haren inderdaad snachts in vlechtjes doen dan heeft ze overdag krulletjes. Als dit niet op houd dan mogelijk handschoenen aan snachts? Wat Suus zegt klinkt ook logisch, misschien stress
Overdag vast doe ik nu idd ook meer, invlechten lukt echt niet vanwege de hoeveelheid haar en dunheid ik heb haar al uitgelegd dat als ze het laat groeien ik dan krulletjes kan maken, ik heb zelf dik, krullend haar, maar ze heeft helaas de genen van haar vader wat haren betreft
Nat haar vlechten. Hoeft niet eens ingevlochten te worden. Gewoon vlechten geeft ook een mooi effect.
Mijn dochter doet het ook maar (gelukkig) niet 's nachts. Ze doet het als ze niet lekker in haar vel zit of dingen spannend vind. Geen tips voor je helaas
Inderdaad wanneer het nat is vlechtjes maken. Vroeger had ik trouwens ook echt weinig haar. Later kwam er nog meer bij dus het kan nog komen. Je hebt trouwens ook van die zachte foam krullers. Misschien een keer om smorgens in te draaien en dan heeft ze een keer krullen.
Hoe dun haar haar nu is zegt niet alles.. Mijn oudste dochter had tot haar vierde echt van dat blonde vlashaar, je keek zo op haar hoofdhuid. Ze is nu bijna 15 jaar en heeft een massa dik haar waar je u tegen zeg Haren trekken heb ik zelf ook gedaan rond mijn veertiende, ik kreeg echt kale plekken. Ik deed het echt als reactie op stress maar vond het op de een of andere manier ook een lekker gevoel, moet er nu niet meer aan denken. Mijn moeder raakte zo in paniek toen ze kale plekken op mijn hoofd zag dat ik er direct mee ben gestopt maar ik was al een stuk ouder natuurlijk en meer het besef van de gevolgen. Ik zou inderdaad proberen met vlechtjes te werken en toch proberen om je dochter duidelijk te maken dat ze op deze manier sws geen krullen zal krijgen. Ik hoop dat ze er snel mee zal stoppen want is gewoon een naar gezicht.
Kan nog komen hoor. Heb zelf een heel dikke bos met slag/krullen en dochter had altijd van dat fijne steile blonde haar. Nu is ze 11 en de laatste jaren is het steeds dikker geworden en ook donkerder. De onderste laag krult nu ook al wat.
Ik zou het echt even goed in de gaten houden bij je dochter, zeker als ze het al wat langer doet. Het (dwangmatig) uittrekken van haren is niet alleen slecht voor de haren, maar vaak zit er een onderliggend probleem of behoefte onder.
Als je denkt dat het door stress komt kun je wellicht een alternatief bieden. Als ze dat accepteert en wil gebruiken tenminste. Een grappige anti stress bal om in te knijpen of er bestaan ook dingen als bijtkettingen bijvoorbeeld.