Is er toevallig een huisarts in de zaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door RE080219, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Heb om ‘redenen’ geen vertrouwen in onze huisartsenpost, dus probeer hier even advies vandaan te halen… Weet dat dat tricky is, digitaal, dus beloof dat ik er niet téveel aan op zal hangen!

    Sinds half november loop ik met uitslag. Begon met twee plekjes in m’n nek die gedurende een week of drie steeds groter, roder en vervelender werden. Jeukend, en bij krabbelen pijnlijk. Vochtbobbeltjes.

    Huisarts gebeld: leek ontstoken eczeem. Kreeg fusidine en corticosteroïden. Na anderhalve week bepaald geen verbetering: inmiddels zat m’n hele nek onder, waren m’n oren geïnfecteerd (schelp, lelletje en de gaatjes van m’n oorbellen) en zaten m’n (onder)armen ook helemaal onder de uitslag. Rug begint ook op te spelen. Huisarts weer gebeld, toch maar even langskomen. De nacht voor ik naar de huisarts ging werd ik wakker van straaltjes wondvocht die uit m’n nek kwamen. Echt ieuw!

    Huisarts heeft gekeken: bacteriële huidinfectie. Nergens te herleiden naar bijv. krentenbaard in het gezin, hormonale schommelingen of allergische reacties. De oorzaak blijft dus onbekend. Naast de niet-medische adviezen mbt douchen met zeep etc heb ik tien dagen flucloxacilline en cetomacrogol gekregen.

    Inmiddels drie dagen aan het smeren en antibiotica aan het slikken maar het lijkt nog steeds eerder erger dan minder te worden. Ben ook best beroerd van de antibiotica.

    Wanneer zou ik terug aan de bel moeten trekken? Zou het inmiddels niet minder moeten zijn geworden? Heb nooit eerder huidproblemen gehad, snap niet waar dit vandaan komt… Maar moet ervan af want kan op deze manier eigenlijk met goed fatsoen niet meer gaan werken…

    Alvast bedankt voor het advies!
     
  2. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Morgen gelijk bellen joh. Klinkt heel akelig wat je hebt en dat je jezelf beroerder gaat voelen vind ik geen goed teken.

    Maar goed, ben geen huisarts.
     
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Geen huisarts, maar zou vragen om een doorverwijzing naar een dermatoloog.

    heb zelf ook nooit huid problemen, maar ook opeens paar jaar terug plekjes. Ook naar huisarts en smeren, maar hielp niet. Toen heeft huisarts me doorverwezen naar dermatoloog. Die heeft biopt genomen en toen gericht middel gekregen en toen was het vrij snel over. Hele lichaam zat onder inmiddels. Maar allemaal netjes weer weggetrokken.
    Dat was overigens niet ontstoken, dus geen antibiotica gebruikt.

    ik zou morgenochtend gewoon even huisarts bellen voor overleg. Antibiotica kan wel even duren voordat het aanslaat.

    sterkte!
     
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik zou terug gaan en dan een verwijzing voor de dermatoloog vragen.
    Het klinkt echt niet fijn, sterkte!
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ook ik zou een doorverwijzing vragen.
     
  6. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Klinkt akelig zeg. Ik moet wel zeggen dat als een vorm van eczeem is het wel heel lang kan duren.

    Zou het Pityriasis kunnen zijn? (Ik ben geen huisarts hoor) maar ik herken dit een beetje van een vriendin. Maar er zijn ook zoveel huidziektes dat het vanalles kan zijn natuurlijk.
     
  7. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Bedankt! Voel me al een stuk minder aanstellerig :oops: dus zal morgenochtend even bellen met de huisarts. @Emotions, heb even gegoogeld naar Pityriasis en dat lijkt toch anders: minder dik bovenop de huid en kenmerkend door een rode kring om de plekjes zelf heen (die dus binnenin lichter zijn). Een bacteriële huidinfectie (‘dermatitis impetigo’), zoals de huisarts diagnostiseerde, kan echter eigenlijk van alles zijn dus sluit het tegelijkertijd ook niet uit. Ik weet het niet… Misschien toch maar aansturen op een verwijzing naar de dermatoloog, inderdaad.
     
  8. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    ik zou doorverwijzing vragen/eisen.

    Ik ben ooit afgescheept met plekjes op mij huid als zijnde zonneallergie.
    De zalf die ik kreeg verergerde de bedoeling alleen maar.

    Puntje bij paaltje bleek ik psoriasis te hebben. Nog nooit een uitbraak gehad en dus pas op mijn 22e achter gekomen.
    Doordat de uitbraak zo extreem was kon er niet meer tegen aan gesmeerd worden en heb ik 3 maanden licht therapie gehad 3 keer in de week.
    GEEN PRETJE!

    Eis die doorverwijzing je huid is je grootste orgaan en wees er zuinig op.
     
    Zuul en bosi333 vinden dit leuk.
  9. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad. Ook goed aangeven aan je huisarts dat je ziek bent van de ab, misschien ben je er wel allergisch voor en word je uitslag daar ook erger van.
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    anti biotica werkt normaal gesproken toch na 2 tot 3 dagen ? Als je morgen op dag 4 zit en dan echt geen verbetering ziet lijkt het me logisch dat je een afspraak maakt om er nog eens naar te laten kijken.
     
    Zeebra en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  11. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Ipv bellen kan je ook een bericht sturen via mijn gezondheid.net als ze daarbij zijn aangesloten. Dan kan je evt foto's bijvoegen en kan je je wens om naar de dermatoloog te gaan erbij zetten.
    Sterkte ermee
     
  12. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Er is hier inderdaad een arts, ik weet niet of ze het fijn vind als ik haar tag dus ik hoop dat ze zelf meeleest aangezien ze vrij actief is hier.
     
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Terug naar de huisarts , meer kan je niet doen denk ik?

    Misschien dat de huisarts nog iets anders wil proberen maar anders zal hij/zij je wel doorsturen. Klinkt namelijk wel alsof het een beetje uit de hand aan het lopen is.

    beterschap!
     
  14. sunshine1981

    sunshine1981 Actief lid

    21 okt 2015
    255
    60
    28
    Vrouw
    Ik zou ook morgenochtend weer terugbellen om te overleggen.

    Je hebt tegenwoordig ook een app van CZ, waar je ook vragen kunt stellen, mocht je voor nu erg ongerust zijn.

    sterkte in ieder geval!
     
  15. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Pityriasis heb ik zelf vorig jaar gehad.
    Dat reageert niet op medicatie.
    Dat moet echt vanzelf over gaan. daarmee wel herkenbaar uit wat jij aangeeft.
    Maar pityriasis begint meestal met een plek op de romp. En waaiert daarna uit.
    En komt bijna overal, behalve in je gezicht, handpalmen en voetzolen.

    Mijn huisarts gaf me dezelfde medicijnen als jij nu hebt. Het deed helaas niets.

    dus kan geen kwaad om opnieuw contact te zoeken met he huisarts. En als hij het niet weet, vragen om een doorverwijzing.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Klinkt helaas herkenbaar. Bij mij te herleiden na de booster.
    Nu ab kuur (lijkt wat te doen) en daarnaast fusedine 3 keer daags en tussendoor huid rondom vet houden met vaseline lanette.
    Nu zijn de vlekken inmiddels na 1,5week antibiotica minder te worden
     
  17. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Zou een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog.
    Mijn man had ook allerlei uitslag en jeuk etc en bleek lichen planus te hebben.
    Niet in hele erge vorm maar zn romp,armen zaten wel helemaal onder.
     
  18. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
  19. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Ja… Die gaf aan dat ik het echt minimaal vier etmalen moest geven om te bepalen of de antibiotica ‘inkickt’. Dus als er morgenmiddag nog geen merkbare verbetering is, terugbellen.

    Pityriasis lijkt het echt niet te zijn, gebaseerd op de foto’s die ik tot nu toe heb gezien. Zal even een fotootje bijvoegen, deze is van vorige week. Momenteel is het dus erger…
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ik vind het eruitzien als psoriasis. Heb je het ook op je haargrens en bijvoorbeeld in je wenkbrauwen?
    Nou, je hebt in ieder geval een tijdsspanne voor wanneer het echt moet werken.
     
    Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina