https://m.rtvoost.nl/nieuws/297407/zwangere-marissa-20-toegetakeld-door-american-stafford-tientallen-hechtingen
Dit is wel heel erg ja. Misschien de topic titel even aanpassen. Zo weet niemand waar het over gaat. En dat is juist het idee van een titel Als ik geweten had waar het over ging had ik de link niet geopend
wow! Wat vreselijk. En bizar dat een hond je zo aanvalt zonder enige aanleiding. Waar ik enorm boos van wordt, is de reactie van de eigenaren.
Wat een ellende zeg. Die hond heeft denk ik aangevallen omdat zijn eigenaar er niet was oftewel de roedelleider. Dat maakt hem op dat moment de roedelleider want schoonzus staat onder hem in de rang en hij heeft Marissa als indringer gezien. Natuurlijk zit er bij zo’n hond ook een flinke steek los maar zo werkt het wel in een roedel. Klinkt allemaal heel zweverig maar omdat wij nu zelf een hond hebben heb ik hier heel veel over geleerd in de puppycursus. Echt een vreselijk verhaal en dan ook die reactie van die eigenaren, ongelofelijk gewoon.
Wat erg. Ook de reactie van de baas. Nu zal het niet de eerste hond zijn die 'gek' doet bij een zwangere dames in de buurt. Onze hond reageerde ook heftig op mijn hormonen. Nog voor ik het zelf wist. Hopelijk herstelt de dame in kwestie voorspoedig.
Ik heb ook een hond... Altijd al honden gehad maar die van mij bijt niet als ik niet thuis ben en probeer al helemaal niemand te verscheuren.
@Beheer kan ik de titel nog aanpassen. Er vallen een aantal dames over en ik wil niemand voor t hoofd stoten.
Die van mij ook niet maar deze honden staan wel bekend om hun gedragsproblemen dus een optelsom. Dat de eigenaren zich zo opstellen zegt al meer dan genoeg. Kijk eens op de site van een willekeurig dierenasiel en daar zitten al dit soort broodfokrassen.
Deze honden staan niet bekend om gedragsproblemen hoor. Nu is het net of elke stafford problemen heeft....oh ja en de pitt bulls, rottweilers en alle andere HR honden. Voor de rest vreselijk wat er is gebeurd en dat mag gewoon niet gebeuren. Dit ligt duidelijk bij de eigenaren, welke zelf niet aanwezig waren.
Ik kan het niet laten. Maar een hondenschool die nog geloofd in de roedel theorie bij honden.. die geloof ik al niet meer want die theorie is al jaaaaaaaaren achterhaald. Dr zijn maar weinig honden die zonder reden aanvallen. In dit geval denk ik dus ook, dat er echt wel wat gebeurd is. Sowieso had ze zich dus al "voorgesteld" aan de hond. En wie weet wat er in die tussentijd is gebeurd. Dus ik denk niet dat we dit zo zwart wit moeten zien en gelijk moeten geloven dat die hond de boeman is. (Ja ja tuurlijk wel omdat hij bijt, maar daar gaf die vast al een aantal signalen aan vooraf als waarschuwing)
Laten we het erop houden dat het geen makkelijke honden zijn en dat ze 9 van de 10 x worden aangeschaft omdat ze zo stoer zouden zijn?? Ze heten niet voor niks hoog risico honden. Ze hebben een eigenaar nodig die een hond kan opvoeden en dat is deze hond niet en dit roedelgedrag speelt wel degelijk een rol, dat verzin ik niet en omdat die een hopeloze eigenaar heeft is dit helemaal geëscaleerd.
Dat van die roedel lijkt mij niet achterhaald maar ik zal het op de volgende theorie avond eens vragen. Wat er is gebeurd en wat hem heeft getriggerd blijft toch raden en gissen maar het is behoorlijk uitzonderlijk, een keer bijten tot daar aan toe maar echt vol in de aanval is gewoon ronduit gruwelijk
En juist ook door die volle aanval twijfel ik nóg meer aan het verhaal. En jouw hondenschool gaat dat niet toegeven hoor. Want dit is hun denkwijze en hun systeem. Daar valt en staat hun manier van opvoeden mee. En dat is geen probleem. Alleen, op waarheid gebaseerd is het helaas niet. Een hond is geen wolf. En heeft geen roedel. Een hond is volledig gedomesticeerd en daar zit geen wolf meer in.
Dat van die wolf vergelijking hebben ze wel verteld dat dit niet klopt maar wel dat ze hun roedel kiezen. De rangen zegmaar, Kinderen vanaf een jaar of 14 zijn redelijk gelijkwaardig maar alles onder die leeftijd zit in de laagste rang. Best ingewikkeld maar ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit. Wij hebben een blonde lab van 7 maanden en is een sul eerste klas maar mijn jongste van bijna 6 jaar mag hem niet uitlaten , ik laat ze zelden samen alleen, ik vertrouw hem wel maar ik weet niet wat zij allemaal bij hem uitvreet wanneer ik even boven ben. Jij heb toch ook een lab, hoe oud is hij/zij?