Ik heb niet alles gelezen, maar herken me heel erg in je verhaal. Wij zijn met medisch noodzakelijke onderbrekingen 2 jaar bezig geweest. Op den duur is er niks romantisch of sexies meer aan, maar echt een moetje. Bij ons juist helemaal als er een positieve ovulatietest was ontstond er van twee kanten toch wel frisse tegenzin. Wij kregen als tip vanuit het ziekenhuis om op vruchtbare dagen eventueel zelfinseminatie te gebruiken. Dat heeft ons seksleven echt zo ontzettend veel leuker gemaakt! Als we zin hadden doken we het bed in en als het moest en we hadden geen zin, maakten we gebruik van een spuitje. Toegegeven het is de eerste keer mega awkward, maar bij ons ging het gewoon in de ochtend voor werk. Hij vulde het spuitje op zijn gemak in de douche of woonkamer voor zijn werk. Maakte mij dan wakker en ik bracht het in. Romantisch? Nee. Maar dat is iui of ivf ook niet. Effectief: ja, we zijn zwanger geworden in een ronde waarbij we (tenzij hij zwemmers heeft die het meer dan 10 dagen volhouden, en dan snap ik niet dat het zo lang moest duren) alleen spuitjes hebben gebruikt. En dat zonder hormonen (wel met scratch en oliespoeling).
Dat is niet correct volgens onze fertiliteitsarts. Sperma wordt vernieuwd, oud sperma wordt opgenomen door het lichaam. Er zitten wat meer dode zaadcellen in een ejaculaat dan, maar bij een goed kwalitatief staal kan dit helemaal geen kwaad. Er zijn hier trouwens ook al veel dames geweest die zijn zwanger geworden van 1 keertje in de maand. Ik denk dat dit toch wel een cliche is... ik weet in ieder geval dat dit niet zo bij elke man is hoor.
Hoi Anne, ik heb je een privéberichtje gestuurd. Een heel herkenbaar verhaal denk ik voor velen van ons waarbij het zwanger worden lang op zich laat wachten. Goed dat je deze vragen durft te stellen!
Ik wil graag iedereen bedanken die een antwoord heeft gestuurd, hier op het forum of via een prive bericht. Het doet me goed om te weten dat dit echt een 'hot topic' is waar wel meer vrouwen mee zitten. We gaan nu even gericht een tijdje alleen seks hebben rond de eisprong en de dagen erbuiten echt helemaal niks meer, om te kijken of we zo het verlangen naar elkaar weer kunnen laten opfleuren
Heel herkenbaar. Bij mij heeft het 5 jaar geduurd voordat ik zwanger werd van mijn dochtertje.(inmiddels is ze 4,5) de kwetsende opmerkingen vlogen me om mijn oren, zoals je moet er niet teveel mee bezig zijn (alsof dat kan als je iets graag wilt en om je heen iedereen maar spontaan zwanger lijkt te worden) of als het je tijd is komt het vanzelf. Het verplichte klussen komt in de mmm nog genoeg dus probeer idd zoals jiseb al zei, te genieten van andere dingen.
Mijn laatste cyclus had ik 30 december een positieve ovulatietest. De 27ste geklust en de 31ste iui (zonder hormonen en in eigen cyclus) schijnbaar was dat deze keer genoeg