Hoi dames, Momenteel 21 weken zwanger en precies een jaar werkzaam via uitzendbureau bij een groot bedrijf. Ik werk 4 dagen in de week op kantoor. Nu kreeg ik vandaag te horen dat ze geen plek meer voor me hebben en ik vanaf 2 weken voor me afgesproken verlof niet meer welkom ben. Erg vreemd, aangezien we al maanden onderbezet zijn. Volgens het bedrijf heb ik geen recht meer op zwangerschaps verlof. Weten jullie of dit klopt? Lily
Ik denk dat je deze vraag beter aan het uwv team kan vragen. Zij weten alles op het gebied van zwangerschapsverlof
Als je twee weken voor je verlof moet stoppen met werken dan heb je wel recht op verlof. Alleen moet je dat rechtstreeks met het UWV regelen. Maar vraag het ook na bij het UWV hier op het Forum.
als je max 10 weken voor je verlof ontslagen word heb je recht op je zwangerschapsverlof. maar wat een verschrikkelijke naaistreek van ze..
Hier net zo iets meegemaakt toen ik ontdekte dat ik zwanger was had ik er nog een baantje bij via een uitzendbureau werd toen ook ineens ontslagen met de zelfde reden terwijl ze mensen zat nodig hadden en ik daar al bijna drie jaar liep is ontzettend vervelend ik heb daarnaast gelukkig nog een vast contract ergens anders bij een bedrijf maar ik zou gewoon even bellen met het uwv wat je rechten zijn
Wanneer je binnen 10 weken voorafgaand aan je uitgerekende datum geen werkgever meer hebt danwel geen recht meer zou hebben op WW, dan heb je alsnog steeds recht op zwangerschapsverlof en de bijbehorende WAZO-uitkering. Ik ga er van uit dat je voldoende WW-rechten hebt opgebouwd om aanspraak te kunnen maken op een WW-uitkering, dan kan je evt ook nog een WW aanvragen voor de overbruggingsperiode. Mocht de datum van uitdiensttreding nu zes weken voor je UD zijn, dan zou je ook kunnen overwegen om per direct je zwangerschapsverlof in te laten gaan en pas na je bevallingsverlof WW aan te vragen.
Klopt als een bus! Alleen ben je volgens mij wel verplicht je verlof 6 weken van te voren in te laten gaan. Omdat je dan dus ook weer 2 weken eerder beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt en dit hun dus weer 2 weken uitkering kan schelen. Heb t zelf meegemaakt. Mijn werk ging in mei 2012 failliet en ik zou i september bevallen. Heb netjes via UWV mijn wazo uitkering gehad (100% van je loon dat je verdiende). Ik moest wel 6 weken van tevoren met verlof maar ik was ook ziekgemeld dus dan heb je sowieso geen keus