Advies over Snug & Tug of Swaddle Me

Discussion in 'Baby en dreumes' started by belgische mama, Sep 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belgische mama

belgische mama Nieuw lid

Sep 28, 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zou graag een Snug & Tug of Swaddle Me voor mijn dochtertje van 11 weken aanschaffen.
    Nu vroeg ik mij af welke maat ik best neem. Op de website van ikbenmama.nl staat:
    •Small: van 4 tot 7 kg of 47 tot 65 cm
    •Medium: 7 tot 11 kg of 65 tot 75 cm
    Kijk je nu best naar de cm's of naar het gewicht? Er staat nl. bij dat ze nogal klein vallen en je, als je kindje al over de helft van de matenrange zit, je beter de grotere maat neemt. Mijn dochter is nu 60 cm en weegt ongeveer 4.800gr. Dus qua gewicht nog duidelijk een small, maar de lengte is al naar het einde van de matenrange toe. Iemand een idee?

Verder nog iemand tips over welke het beste is: Snug & Tug of Swaddle Me? Is dit makkelijk te gebruiken?

Alvast bedankt!

2. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

Ik heb ze alle twee en ik vind de Snug & Tug helemaal niks. Je krijgt hem omhandig dicht en zelf de kleinste maat was voor Gijs met 4 maanden te groot. De voetenzak was goed, maar de klittenband sluiting paste niet goed.
    De Swaddle Me vond ik erg fijn, ik heb hem in beide maten. Ik ben begonnen met maat S toen Gijs ca. 5 kg woog en 60cm was en ben overgestapt naar maat M toe hij ca. 7 kg woog en 64cm was.
    Ik zou dus beginnen met de maat S.

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Ik heb de swaddle me gehad maar vond het helemaal nix, lisa kreeg hem gewoon zelf los (12 weken) en ik vond hem zeer onveilig!

Daarna de pacco gehad en die was echt ideaal!

4. belgische mama

belgische mama Nieuw lid

Sep 28, 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Macdee: En heb jij een katoen of een fleece?

5. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

De snug a tug zou ik zeker niet doen daar wurmen ze zich echt uit! Wat betreft de swaddle me die werkte bij ons prima wij hadden de cotton flanel volgens mij die is wel geschikt voor deze periode. wij zijn begonnen met small en later hebben we nog een medium gekocht. Met 5 maanden zijn we gestopt hij heeft zeker tot 3 maanden met de kleine gedaanmet 3 maanden was hij 64 cm. dus als jouw kindje nu 60 cm is zou hij nog in de small kunnen maar zal hij ook snel overgaan naar de medium. Misschien beter eerst een medium aanschaffen en kijken of die past?

Hoop dat je er wat aan hebt. Met dat inbakeren blijft het toch uitproberen wat voor het ene kindje goed is hoeft voor de andere niet perse goed te zijn.....

Groetjes Lysanne

6. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0
    wij hebben een snug and tug en bevalt erg goed ik heb 2 small een gewone en een light
    ons meisje is nu 9 weken ze weegt 5.6 kilo en is 62 cm en kan nog makkelijk in de small ze heeft nog tot 5 cm ruimte in de voetenzak. ik ben er erg blij mee ze komt er niet uit tenzij ik hem te los heb. en ze is echt best sterk.

liefs hellen

7. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik heb een fleeche.

Share This Page