Baby al 3 weken flink verkouden. Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mabidami, 2 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    help!
    Mijn zoontje gaat nu de derde week in met een flinke verkoudheid. In het begin zat hij zo vol en was zo benauwd dat we naar de huisartsenpost zijn gegaan. Net voor kerst was dat. Daar werd verteld dat zijn longen schoon waren maar dat hij wel erg benauwd was. We kregen salbutamol mee.
    Dit bleek wel wat te verlichten. Maar Mn zoontje begon daarna veel te hoesten en klonk schor. Soms hoeste hij zo hard dat hij tot kokhalzen toe kwam. Als hij dan net had gegeten dan spuugde hij alles uit.
    Nu is het dus zo dat hij ook al een tijdje de fles niet helemaal leeg drinkt. We geven nu wat kleinere flessen. 150/5. Eerder was dat 180/6. Daarnaast at hij altijd goed zijn fruit en groente en iets van Diksap of thee ging er ook wel in. Nu moet hij van alles niks weten. Het enige wat hij wil is een beetje melk. Laat soms 60 staan van de 150.
    En sinds 2 dagen spuugt hij s avonds zijn eten/melk eruit.
    Ook valt hij af. Nu kan ik dit niet heel goed meten. Want ik ga met hem op de weegschaal staan en daarna alleen. Eerder zat daar 10 kg tussen en nu 9.
    Maar vanmorgen dacht ik ik ga de dokter bellen. (Nadeel is dat onze eigen huisarts vakantie heeft) maar als ik hem s ochtends zie dan denk ik er is niks aan de hand. Kan wel naar een dokter toe maar word ik vast weg gestuurd met hij is verkouden.
    Hij is geboren met 33 weken en was maar 1660 gr en voor mijn gevoel ben ik doordat hij een hele moeilijke start heeft gehad extra bezorgt.
    Of ben ik nu gewoon zo’n stomme muts en moet ik nu echt aan de bel trekken bij de dokter?
    Kreeg bij de huisartsenpost al zo’n gevoel van daar heb je weer zo’n overbezorgde moeder.

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Dokter bellen voor advies zou ik altijd doen als je je zorgen maakt. Daar zijn ze voor. Hoef je je echt niet schuldig voor te voelen. Zij nemen met kleintjes ook echt geen risico hoor.

Hoe oud is je zoontje?

Zolang hij nog plasluiers heeft, alert is etc. kan weinig eten niet zoveel kwaad. Drinken is het belangrijkst.

Maar ik zou morgen wel even de huisarts bellen om te overleggen.

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    Mijn zoontje is bijna 9 maand ongecorrigeerd.
    Hij wil alleen melk drinken en dan ook maar kleine beetjes. Zijn plasluiers zijn wel minder maar hij drinkt ook minder.
    Ik baal een beetje dat we de controle met de kinderarts in het ziekenhuis een tijdje terug afgerond hebben omdat hij het zo goed doet. Nu had ik graag die controle nog wel willen hebben.

4. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Als kindjes ziek zijn eten ze minder. Zolang ze de helft bijven drinken van wat ze normaal drinken, is het goed. Dus 60 laten staan van 150, is nog netjes. Ons meisje is een week lang heel ziek geweest met koorts en dronk echt maar net de helft van de flessen. En ook niks meer daarnaast. Ik had een lieve huisarts en ik mocht in die week om de dag langskomen voor een check. Maar zolang ze nog alert is, en de helft van naar flessen dronk, deed hij niks. Langzaamaan ging ze weer meer eten. I know, het is heel stressvol als ze slecht eten. Blijf goed naar je zoontje kijken en gewoon de huisarts bellen als je graag even wilt overleggen. Kan ook gewoon met de assistente.

5. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    Ja dat houd ik ook in Mn achter hoofd. Daarom vind ik de stap naar de huisarts zo lastig. En helemaal omdat Mn eigen huisarts vakantie heeft. Maar dat hij afvalt vind ik wel een dingetje.

6. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Ik zou gewoon bellen. Beter 1 keer teveel dan te weinig. Gewoon maling hebben aam dat een arts je misschien een overbezorgde moeder vind. Dat is hun probleem niet die van jou.

GDuif vindt dit leuk.
  7. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Andere situatie maar we zijn een aantal weken terug weggestuurd bij de hap met "het is een virusje". Twee uur later vertrouwde ik het echt niet, weer naar de hap en toen de kinderarts erbij kwam had de kleine blaasontsteking. Dus gewoon op je gevoel afgaan en de ha bellen als je een controle wilt!

8. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    Nou heb toch gebeld. Vannacht weer heel onrustig geweest. Alleen maar liggen hoesten tot kokhalzen aan toe. Ben zelf ook kapot na al een tijdje van die nachten.
    Als ik nu naar hem kijk is hij vrolijk maar hoor wel wat rochelen. Dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts. De assistente gaat overleggen met d dokter. Moet vanmiddag terug bellen.

9. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    Jeetje dat is ook wat. Goed dat je op je gevoel af ging.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Goed dat je gebeld hebt! Altijd doen hoor als je je zorgen maakt. Succes en veel beterschap!!

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.401
    113
    Goed dat je hebt gebeld. Misschien krijg je wat tegen de hoest en/of het slijm :)
    Beterschap!

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Bedje schuin, neus spoelen met fysologisch zout oplossing (met pipetje niet neusspray) als snot weg is verdwijnt ook een deel van de hoestprikkel. Dat kregen wij als advies mee, leuk is anders maar t hielp wel (bed stond al schuin en ze hoestte, beetje koorts soms hoog, en ze kreeg een vreemde reutel onder dr ademhaling, ontstekingswaarden zijn gemeten dmv hielprik (kon ook vinger) en die waren super laag). Omdat ze zo hoestte kreeg ze ook keelpijn, hier hielp koudere flesjes en dan maar een keer fruit extra ipv groente. Melkproducten zorgen voor meer slijmaanmaak in de keel, dus dat was hier ook geen succes maar flesjes melk (of bv) ontkom je nog niet aan.

13. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    En hoe is het nu?

14. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    Beetje late reactie van mij. Sorry,
    Ondertussen nog steeds verkouden en snotterig,maar het zit hoog. Longen zijn gelukkig schoon. Eten en drinken gaat nu weer beter.

GDuif en Blijdorp vinden dit leuk.
  15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Op je gevoel af gaan hoor!

Mijn vriendin had ook een kindje die elke keer verkouden was. Nirt willen drinken. Niet willen eten. En slapen slapen slapen. Kind was verder wel heel vrolijk maar toch naar de huisarts gegaan. Die heeft haar een aantal keer weggestuurd met : het is een koudje. Gaat wel over.

Vervolgens s avonds laat naar de hap. Kind is direct opgenomen met een buikvirus en uitdroging. Kind heeft een week in het ziekenhuis gelegen.

Dus op je gevoel af gaan en je niet zomaar weg laten sturen.

Deel Deze Pagina