Ons mannetje is nu bijna 5 maanden oud en we mogen nu wat groente gaan geven. Nu is mijn vraag hoe ik dit beste aan kan pakken? Hij krijg s'morgens ze eerste flesje 200 cc, dan ze tweede is een pap flesje, en dan krijg hij laat in de middag rond 16:30 altijd een fruithap en een beetje roosvice daar hebben we een fles voor laten vallen. En dan om 20:30 weer een flesje en om 23:30 ze laatste flesje van 200 cc Hoe kan ik het nu het beste doen? Wil niet dat hij te veel krijg? Zo dat hij er last van krijg. En wanneer stop je met het geven van de laatste fles want die drinkt hij nog steeds helemaal leeg tot de laatse druppel. Groetjes
Beste Dorus01, Ongeveer met 6 maanden kun je de 5e (laatste) fles laten vervallen. Maar jouw zoontje krijgt al 4 flessen. Een mooi schema is; 07.30 uur fles 180 ml/6 (pap) 10.00 uur fruit 12.00 uur fles 180 ml/6 15.00 uur fles 180 ml /6 18.00 uur groente 20.00 uur fles 180 ml /6 De tijden zijn natuurlijk afhankelijk van zijn slaapjes en van het moment wanneer hij zijn eerste fles krijgt. Een fles rond 23.30 uur vindt hij natuurlijk erg lekker, maar als hij goed zijn flesjes drinkt en zijn groente en fruit eet heeft hij die niet meer nodig. Mocht hij wel hongerig zijn, dan kun je ook proberen om wat rijstebloem door zijn fles (rond 20.00 uur) te doen. Groet, Anne