WAZO aanvragen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Nen87, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Beste UWV-medewerker,

    Eind januari ontving ik een brief dat ik voor 2 februari een ingevulde zwangerschapsverklaring + een formulier waarop ik de vermoedelijke ingangsdatum van mijn verlof (en ingangsdatum voor de WAZO uitkering) moest invullen. Deze is netjes op tijd verzonden en dus al een even binnen als het goed is. Ik heb hier nog niets over gehoord. Wanneer zou ik iets kunnen verwachten? Ik heb op het formulier ingevuld dat de ingangsdatum voor de uitkering 24 maart zou zijn, maar dit verschuift een week (moet ik nog doorgeven). Wanneer krijg ik een definitieve beslissing over mijn recht en de hoogte van de uitkering?

    Alvast bedankt voor het antwoord!
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Nen87,

    Vanaf de ingangsdatum van je zwangerschaps- en bevallingsverlof doet het UWV er maximaal 4 weken over om je aanvraag te behandelen. Binnen die 4 weken ontvang je een schriftelijke beslissing. Hierin staat of je recht hebt op de WAZO-uitkering en de hoogte en de duur van de uitkering.

    Als je wilt weten of de door jou gestuurde informatie door het UWV ontvangen is bel dan met de UWV Werknemerstelefoon: 0900-9294.

    Ik wens je een goede zwangerschap.


    Met vriendelijke groet,


    Brigitte
    UWV Webcare Team


    www.uwv.nl/webcare
     

Deel Deze Pagina