Nog ff een vraagje aan jullie. Geven jullie borstvoeding op verzoek of hanteren jullie vaste tijden? Maken jullie de kleine ook wakker voor een voeding? Ben hier heel erg zoekende in dus vandaar dat ik jullie ervaringen en meningen wil weten! liefs Eva
Hoi Eva, Ik maak Senna eigenlijk nooit wakker voor een voeding. Maar mocht ze echt uuuuuuuuuren doorslapen, dan zou ik het wel doen. Gelukkig is dat nog niet voor gekomen. Vind het eigenlijk best wel zielig om haar wakker te maken. Bij mij is het dus "op verzoek"
Isabelle moet ik haast altijd wakker maken voor een voeding (precies het andere uiterste dus..) Het is bij haar dus voeden op mijn verzoek; als ik haar laat liggen komt ze pas na een uur of 5 á 6, en dan krijgt ze gewoonweg te weinig voedingen.. Dit is bij Isabelle al vanaf het begin; al in het ziekenhuis werd ze pas na 4 uur gewekt, omdat na 3 uur het dametje zo diep in slaap was dat ze niet wakker te krijgen was.. Ik had graag op verzoek gevoed, maar dat gaat hier gewoonweg dus niet... helaas, het lijkt mij toch prettiger als ze zelf aangeeft wanneer ze honger heeft
hoi eva, ik voed op verzoek maar hij komt vrij regelmatig . zeg ong om de 3 à 4 uur. 's nachts zit er langer tussen meestal 5 uur. gr en succes met je besluit ps het kan wel zijn 'dit heb ik op de bv bijeenkomst gehoord' dat bij vaste tijden en langere duur de bv sneller terug kan lopen dan op verzoek. is niet uit ervaring dus ik weet het zelf niet zeker maar dacht ik vertel het wel ff. gr saskia
Ik geef Cas bv op vaste tijden met een speling van een half uur. Dat vind ik voor mijzelf fijn en ik merk dat Cas eraan gewend is dat hij op die tijden voeding krijgt want hij wordt meestal uit zichzelf wakker.
In principe geef ik Bob BV op verzoek, maar dat werkt niet altijd. Overdag maak ik hem nl. wel wakker als hij langer dan 4 uur slaapt. Dit komt heel af&toe voor. 's Avonds en 's nachts heeft hij vaak zijn huiluurtjes wil hij juist veel vaker eten, en dan probeer ik het te rekken en zorg ik er in ieder geval voor dat er minimaal 2 uur tussen zit.
Ik voed in principe op verzoek, maar wel met maximaal 4 uur ertussen. Dain zit nog op de 6 voedingen en begint nu 's nachts een beetje door te slapen. Overdag is ie ook al langer wakker, dus echt wakker maken hoef ik hem niet.
hier nog een die op verzoek borstvoeding geeft. Thomas is nu 4 en een halve week oud. Hij komt meestal s ochtends en smiddags om de drie en een half a vier uur. 'S avonds wil hij vaker, soms al na anderhalf uur en s nachts ook na drie en een half uur. Die kleintjes vinden hun eigen ritme wel denk ik dan maar. MAAR: Pfff, zal blij zijn als mama ook een nachtje kan doorslapen... Succes met je keuze
Ik heb Silvester in het begin op verzoek gevoed. Zeker als je ukkie net geboren is, is dit een goede manier om je borstvoeding op gang te laten komen. Sinds een paar weekjes krijgt Silvester om de 4 uur te drinken. Om half 6, half 10, half 2, half 6 en half 10. In het weekend voed ik hem om half 1 nog een keertje want dan slaapt het mannetje door tot een uurtje of kwart over 8 (!), uiteraard laat ik de voeding van half 6 dan vervallen en krijgt hij om half 10 weer te drinken.
ik voed op verzoek, maar merk dat er toch wel regelmaat in zit, van tussen de 3 a 4 uur. en als die slaapt vaak ook wel eens wat langer, dan laatik hem slapen. soms is die savonds wat onrustiger, en dan leg ik hem ook wel eens vaker aan. dat is het fijne van bv, dat je geen rekening met de hoeveelheid hoeft te houden. en voordat ik wegga leg ikhem vaak nog aan.
zo doe ik het ook, de ene dag komt ie alleen wat vaker dan de andere, en de ene keer drinkt ie langer dan de andere.
De kraamverzorgster zei tegen mij dat voeden op verzoek ook af en toe kan betekenen: op verzoek van moeder, als je last van stuwing hebt bijv. Ik maak de kleine overdag gewoon wakker na 3 of 4 uur, maar vaak meldt hij zich zelf. 'S nachts komt hij zelf zo om de 3,5 à 4,5 uur.
ik maak mathijs alleen wakker als er overdag langer dan 4 uur tussen zit. op het moment slaapt hij snachts een uur of 9 en haalt dan 'smorgens wel in door een paar keer om de twee uur te komen. 'smiddags komt hij dan pas na drie uur en 's avonds na vier uur. in totaal 6 voedingen op een dat
Ik probeer Daan ook in een vast ritme te krijgen voor de borstvoeding, maar het is wel een eigenwijze hoor! Toen we nog op een schema van 1 x per 3 uur voeden zaten moesten we hem elke keer wakker maken. En nu we van de verloskundige toestemming hebben gekregen hem 1 x per 4 uur te voeden, meldt hij zich elke 2 à 2,5 uur. Vorige week heeft hij een groeispurt gehad, zat hij netjes in het ritme van 1 x per 3,5 à 4 uur en dronk hij wel 20-30 minuten gulzig aan één borst waarna hij vol zat. De laatste paar dagen meldt hij zich om de 2 à 2,5 uur, drinkt hij hooguit 15 minuten heel rustig aan één borst en een paar slokjes aan de andere. Logisch dat hij weer sneller honger heeft. Hoe kan ik zijn voedingstijden wat rekken? Want ik vind dit voedingsschema behoorlijk intensief, maar ik vind het zo zielig om hem nog een uur te laten schreeuwen van de honger. Groetjes, Wendy
Ik voed ook op verzoek en dat is vaak om de 2-2.5 soms 3 uur! Ik vind het niet vervelend hoor, vind het heerlijk om met mijn meisje zo bezig te zijn! Het scheelt ook wel dat ze s'nachts 9 van de 10 keer doorslaapt al een hele tijd! s'Avonds wilt ze ook nog wel eens meer bij me zijn, geen probleem leg ik gewoon die tiet nog wat vaker aan toch! En wakker maken voor een voeding dat doe ik niet, alleen de laatste voeding van 11 uur, haal ik haar uit bedje en leg ik eraan, maar wakker dat wordt ze niet hihi! En ik geef idd ook nog even de borst voordat ik weg ga! Ze is een erg tevreden kindje en kan zich heel goed zelf vermaken, dus ik vind dit voor mijn meisje en mij het beste!
Ik heb het gevoel dat er binnen 3 uur geen voeding meer in mijn borsten zit. Met kolven krijg ik er ook steeds minder uit. Is er een manier om dit weer op te krikken? Ik wil zo graag tot 6 maanden blijven voeden.
ik geef BV op redelijk vaste tijden. Zo rond 7 uur, 11, 15, 19 uur en half 11. Het kan eens een half uurtje afwijken, maar meer eigenlijk niet. Nick is eraan gewend. Soms slaapt hij rond 15.00 uur, maar ik maak hem uiterlijk om half 4 toch wakker voor de voeding, omdat het anders later op de dag mis loopt en hij dan 's nachts weer komt en dat vindt ik niet prettig. Nick is over het algemeen een tevreden mannetje en huilt eigenlijk weinig. Ik leg hem dus op redelijk vaste tijden aan en hij is hier aan gewend geraakt denk ik. Ik heb in het begin echt op verzoek gevoed, maar hem wel al vanaf het begin rond 23.00 wakker gemaakt voor een laatste voeding. Dit om de nachtregelmaat er vanaf het begin in te krijgen en dat lukt redelijk goed. Hij slaapt nog niet geheel door, maar het gaat steeds beter. Mijn VK gaf aan dat minder dan 2 uur tussen voedingen niet nodig was, omdat voeding ook moet kunnen verteren. Ik merkte in mijn kraamweek al dat Nick meer zuigbehoefte had en ben hem toen een combispeen gaan geven en dit zorgde dat er uiteindelijk 3 en nu 4 uur tussen voedingen zit. Merk nu dat de zuigbehoefte aan het afnemen is en gebruik de speen eigenlijk alleen nog als hij niet in zijn eigen bedje slaapt en aan het einde van de nacht om hem nog wat langer te kunnen laten slapen... BV kun je eventueel ondersteunen met neusspray om de TSR op gang te krijgen Molly, is via de huisarts verkrijgbaar. Karin
Wat vaker blijven aanleggen, het is vraag en aanbod en door vraag en meer aanleg komt er vanzelf meer aanbod, snappie , zo werkt het echt hoor (tenminste bij mij dan)!
Niet alleen bij jou dat is juist het pricipe van bv Hoe vaker jij je kind aanlegt hoe meer melk je aanmaakt. Een paar dagen lekker rustig aan doen, extra veel aanleggen of een paar keer extra kolven tussendoor. Verder is het normaal dat je borsten soepeler gaan voelen als je al wat langer voedt. Na een paar maanden is het vraag-aanbodpricipe zo op elkaar afgestemt dat die echt super volle borsten gewoon niet zovaak meer voorkomen. Ik voed volledig op verzoek met overdag max. 3u ertussen en snachts max. 5u. Alleen om 22.30 voedt ik ´m zowiezo ong. omdat het dan bedtijd wordt. Ik ben het trouwens niet eens met je vk duikster. Bv is geeft meer dan alleen voeding (bij ons in ieder geval), het geeft ook troost, geborgheid, rust enz. Wij noemen dat mamahonger, als hij na een uur ff een paar slokjes wil drinken mag hij van mij. Voeding verteerd zowiezo wel lijkt me maar ieder z'n idee daarover
Ik probeer Mali altijd bv te geven om de 3 uur maar laat haar slapen tot 4,5 uur. Als ze dan niet komt dan maak ik haar zelf wakker..Doe wat je hart je ingeeft. Succes! Xx