Advies bij mijn ovulatie testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Bloemetje7, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje7

4 sep 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben 8 juli gestopt met de pil.
    Daarna 2 x ongesteld geweest na een cyclus van +\- 34 dagen.
    Nu begonnen met ovulatie testen van sensitest maar heb alleen
    maar vage roze streepjes en geen duidelijke terwijl ik rond deze tijd
    mijn eisprong zou moeten hebben. Zou ik nog geen eisprong hebben
    omdat ik nog maar 2 mnd van de pil af ben of waren er dan ook geen lichtroze streepjes te zien?
    Iemand hier ervaring mee?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,9 KB
      Weergaven:
      78
  2. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Op welke dag van je cyclus zit je nu?

Als je echt op de ovutesten afgaat, dan heb je nog geen lh-piek gehad. Ik zie af en toe wel een licht streepje, maar volgens mij wordt die ook weer lichter.

Zijn het toevallig de normale testen van sensitest? Hier heb ik namelijk zelf minder fijne ervaringen mee, omdat (net voor m'n eisprong) nog geen 2e streep te zien was. Ik heb deze testen omgeruild naar gevoeligere testen. Die werkte beter bij mij.

3. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Ik heb nu ook LH-testjes van sensitest en vindt ze ook heel erg 'niet gevoelig'!

4. Bloemetje7

4 sep 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu op dag 23 van mijn cyclus
    Het zou rond dag 21 moeten zijn
    Hoe heten die gevoeligere testen van sensitest dan?

5. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dus je hebt op dag 17 de eerste test gedaan als ik goed tel? Weet je die dag 21 zeker wegens temperaturen of iets? Of is het een gok want beetje in het midden? Als je pas op dag 17 bent begonnen en je hebt verder geen data die het tegendeel bewijzen, dan kan je eisprong ook al wel geweest zijn (en dat je gewoon een hele lange luteale fase hebt).

Edit: zie dat de gebruiksaanwijzing inderdaad adviseert om bij een cyclus van 34 dagen vanaf dag 17 te testen. Maar toch. Of hij komt gewoon nog (kan ook) of hij is misschien toch al geweest? Misschien toch ook gaan beginnen met temperatuur bijhouden voor extra informatie?

6. Bloemetje7

4 sep 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd volg zo kalender zou het rond dag 21 zijn.
    Ik blijf nog even doortesten miss komt hij nog en als ik ong wordt is hij al geweest toch?
    Wel lastig om het precies te weten, vandaar de ovulatietesten.
    Is temp ook duidelijk?
    En als de eisprong al geweest is heb je dan nog steeds lichte streepjes?

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Je kan de hele maand wel lichte streepjes hebben, omdat je standaard wat lh in je lichaam hebt. Het gaat zich om de piek.

Tempen doe ik al jaren, maar voor jou in dit geval heeft het het nadeel dat je pas achteraf je eisprong kan zien. Maar je kunt wel goed je cyclus leren kennen. Maar of je daar zo vroeg al allemaal mee wil beginnen is aan jou de keus.

8. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Je hebt ook best kans dat je je eisprong al hebt gehad. Toen ik stopte met de pil had ik ook eerst een paar langere cyclussen van ongeveer 35 dagen en later varieerde het meer van 27 dagen tot 35 dagen waarbij ik het vaakst op 28 zat.

Ik zou volgende ronde (als je hem nu niet vindt natuurlijk) wel eerder beginnen.

Ik begin gewoon altijd op dag 11 en test dan door tot de positieve test - die controleer ik met de CB digital - en stop als ik weer een negatieve test heb.

9. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Mocht je de testen niet fijn vinden, dat kan je kosteloos de testen omruilen. Je moet dan een mailtje sturen naar Sensitest, en het probleem uitleggen. Ik kan met deze testen m'n ei dus niet vinden, terwijl ik met een andere test (ander merk) direct een duidelijke streep had.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Het kan ook dat je ei relatief laat komt in je cyclus, dus een kortere lf dan je nu denk..
    Ik zou iig nog ff doortesten, misschien komt de knaller nog.

Deel Deze Pagina