Eerste ovu testje na miskraam

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Bumbaaa, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Willen jullie meekijken/denken? Gewoon omdat dat fijn is hihi..ik weet dat het niet te voorspellen is natuurlijk.

Goed,mijn verhaal : 15 augustus een miskraam (na cytotec) gehad bij 9 weken zwangerschap (met 5 weken al gestopt met groeien).
    Ben toen onwijs veel verloren,dacht in eerste instantie dat het toen wel klaar was.

Bijna 1 week later alsnog een curretage gehad omdat er een restje zat,dat is vandaag precies 2 weken geleden.
    Afgelopen donderdag controle echo gehad,alles zag er goed uit.Ik had het gevoel alsof m`n ei er al aan kwam,maar dat was niet zo.

Nu bijna 1 week na de echo,weer gevoel van ei met rekbaar slijm.Dag 15 van m`n cyclus gerekend vanaf de curretage.Vandaag testen van zwanger en kids binnen gekregen,zeker niet positief en ik weet dat ik door moet testen om duidelijkheid te krijgen.

Maar toch nieuwsgierig..heel negatief is deze toch niet? Zou het kunnen dat m`n ei al geweest is? Zal wel erg vroeg zijn toch?
    Of komt zo`n test vaker voor na een miskraam en zegthet niets?

Bijgevoegde bestanden:

2. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet je zeker dat je hcg hormoon uit je lichaam is, daar kan een ovu test ook op reageren.

Als ik je test zo zie denk ik, je ei komt bijna dus nog even doortesten. kan me niet voorstellen dat je hem gemist hebt.

Ikzelf heb 14 augustus een curettage gehad en 3 weken na die tijd (gisteren) een positieve ovulatietest.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Kan een ovulatietest niet reageren op hcg? Omdat ik weet dat jij nog hele lichte zwangerschapstesten hebt?

Anders zou ik zeggen: doortesten.

Heb je eerder ovulatietesten gebruikt? Ik weet uit eigen ervaring dat ik maar max 12 uur positief test, wanneer ik dus echt denk: he: hij gaat richting positief, dan test ik 6 uur later nog eens, want daarna is hij bij mij direct weer blanco ;)

4. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag ook weer een eerste zwangerschapstest gedaan,die geeft een mega tuurstreepje.Dus helemaal wit is hij nog niet nee.

Weet nog dat ik ook ooit ovu testjes heb gebruikt toen ik zwanger was,knalde idd ook.
    Maar omdat dit de testjes van vandaag zo`n groot verschil zijn heb ik daar niet aan gedacht.

Mamabri,ik heb ze vaker gebruikt...maar dat is zolang geleden,ik weet het echt niet meer :p

Vraag me idd wel af of ik vanavond ook nog een ovu testje zou doen? Voel van alles in m`n buik en heb veel slijm.

5. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    LH testjes geven helaas na een miskraam vaak een vertekend beeld. Zo heb ik weken na mijn mk donkere ( soms positief!) ovulatietesten gehad, en pas toen de streep op de ZW echt helemaal weg was, werd het weer een reëel beeld. Het zou kunnen dat je een eisprong krijgt deze dagen, het kan ook evengoed niet zo zijn. Ga op je lichaam af en de afscheiding, dat is nu even deze maand de beste raadgever ;)

6. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok,dankjewel zouzograag!

Eigenlijk is het gebruik van ovutestjes dus voor nu geen aanrader? Iig zonde van het geld denk ik dan.Al voel ik wel van alles,zou echt wel denken dat mijn ei onderweg is zeg maar.

Maar goed,m`n lijf is niet meer zo goed in de juiste signalen afgeven sinds de laatste zwangerschap.
    Voorheen voelde ik het gewoon,dacht ik een ei,was het een ei.Helaas kan ik daar niet blind meer op vertrouwen.Komt mss wel weer..

7. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou beide gewoon ff door testen, maar voor nu denk ik dat je ovu test reageert op je hcg hormoon.
    door testen en door klussen hihi

8. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Ik zou er nog niet vanuit gaan dat je eitje er snel aankomt. Het kan inderdaad dat je ovutest nog reageert op het HCG hormoon. Na de curretage had ik op dag 12 reeds een knaller van een ovutest. Terwijl ik 2.5 week nog positief teste met een zwtest. Toen de ovutest 5 dagen op een rij knalde heb ik andere testen besteld. Uiteindelijk is mijn eitje pas op dag 22 gesprongen. De ovutest reageerde inderdaad op het resterende HCG hormoon.

9. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan vraag ik me nog af..stel ik ga door testen met de ovu testjes (de zwangerschapstest doe ik dan over een paar dagen weer).. zou het dan wel iets zeggen over een aankomend ei als de ovu testjes oplopen?

Of is dat dan ook weer niet betrouwbaar?

Was toch fijn geweest als dat wat makkelijker ging allemaal ;)

10. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Helaas is dat ook niet betrouwbaar, zo heb ik ondervonden.
    Als ik jou was zou ik het voor de zekerheid gewoon lekker gezellig maken in jullie slaapkamer vanavond, maar niet te hard hopen op een eisprong. Dan is de teleurstelling minimaal en de kans op een goede uitkomst (hopelijk) optimaal ;)

11. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Dat vertrouwen komt weer, beslist! Maar niet vandaag, niet nu in de eerste cyclus na je miskraam. Dit is als het ware een "bonus-cyclus". Je kunt het proberen, en als het je lukt je ei te grijpen, dan is het mooi meegenomen. Geloof me, ik herken het zo goed! Heb me verraden gevoeld na mijn MA en in de weken daarna tot mijn eerste ongesteldheid! Nu in de "eerste echte cyclus"na mijn MA voelt het weer alsof het een beetje "op orde"is en ik weer kan inschatten wat er in mijn lichaam gebeurt.

12. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Het zou heel goed kunnen. Bij mij lopen mijn ovu testen op en hij word al aardig donker. Maar ik moet wel zeggen dat het hcg erg snel uit mn lichaam was

13. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Zou fijn zij he.
    Hier hetzelfde. Ik dacht ook door signalen dat mij ei eraan kwam na mijn mk.
    Dus ovu test gedaan. Knal positief, maar had nog wel bloedverlies. Had die ochtend ook een zw test van z&k gedaan en had daar nog een licht streepje op. Volgende dag andere zw test gedaan en die was nog mega positief.
    Uiteindelijk 5 dagen op rij positieve ovu testen gehad.
    Toch weer echo gekregen, alles was schoon, geen ei te zien, en bloedverlies zou snel moeten stoppen. Had nog steeds hcg in mijn bloed, nog steeds trouwens. 4wk na mk.
    Nu ben ik vandaag totaal onverwacht ongesteld geworden en als ik dus terug reken dan was mijn eerste positieve ovu test juist , behalve dat die dus 5 dagen aanhield.
    Zo'n eerste cyclus na mk is gewoon een crime.
    Ik denk dat je het beste na je lichaam moet luisteren ipv die testen.

14. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties,heb er veel aan!

Ik ga het idd gewoon zien..ondertussen maken we het gewoon gezellig :D Wil me zeker niet meteen gek maken met een evt ei...al zou ik het erg fijn vinden om bevestiging te krijgen van wat ik nu voel.
    Heb ovu testjes genoeg,mss ga ik straks nog een keer testen.En verder maar "gewoon" geduld hebben ;)

15. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik had 2,5 week nadat ik alles zo goed als kwijt was een duidelijk positieve ovulatietest en had een paar dagen ervoor ook een omo witte k 2v5 gehad.

Omdat er toch nog een heel klein stukje weefsel zat en ik bleef vloeien heb ik veel echo's gehad maar de gyn kon geen ovulatie zien na die test.

Wij hebben die dag en de dag erna het wel gezellig gemaakt maar ik was niet zwanger. Ik zit nu 2 maanden later pas in ronde 1 en ga na een laatste poging vanavond op het wachtbankje plaatsnemen.

16. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes Boannan! Je geduld wordt wel op de proef gesteld he :)

Ik heb net toch weer een ovu testje gedaan,stuk lichter als die van vanmiddag.
    Maar of ik wat aan die info heb weet ik niet :p

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit is echt een berichtje waar ook ik veel aan heb! Ik voel me net zo, geen vertrouwen in mijn lijf en het helpt hier ook niet dat ik nog zwangerschapssymptomen heb en net als Bumbaaa een lichte tuurstreep op de zwangerschapstest.
    Dus ook van mij bedankt!

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hahaha ongeduldje :D

19. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie ? Ik ? :D:p

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jij ja! :p:D:) (laat ik maar niks zeggen ;););))

Deel Deze Pagina