He meiden, Ik vraag me het volgende af: Mijn moeder heeft ruim 22 jaar gewerkt bij dezelfde organisatie. Onlangs heeft ze haar ontslag gekregen, omdat het bedrijf zou stoppen te bestaan. Twee weken geleden was haar laatste werkdag. Omdat het bedrijf werd opgeheven betekende dit dat mijn moeder geen recht zou hebben op een vergoeding. Vandaag krijg ik tussen mijn kerstkaarten een adreswijziging met hierop de mededeling dat het Bedrijf gaat verhuizen. Ik zou heel graag willen weten wat zijn nu haar rechten en welke stappen kunnen we nog nemen? Heeft iemand hier verstand van?
O ik zou nu gelijk contact opnemen met de rechtsbijstand of juridisch loket. Dit mag volgens mij echt niet.
Idd even contact opnemen met juridisch loket of direct met een advocaat. Heeft het bedrijf destijds een ontslagvergunning van het UWV Werkbedrijf gehad? Of zijn je moeder en het bedrijf het in onderling overleg "eens" geworden over het ontslag? Dit kan namelijk nog een wezenlijk verschil maken.
Wat ik mezelf alleen afvraag. Als het bedrijf er mee stopt en jou moeder een vast contract heeft/had dan moet haar ontslag goed gekeurd worden door het UWV. Het bedrijf moet dan bewijzen geven zodat het UWV ziet dat het bedrijf inderdaad stopt aan de hand daar van word het ontslag dan goedgekeurd of misschien wel niet. Maar is haar ontslag niet via het UWV gegaan??
Ik heb inmiddels informatie op gevraagd bij een jurist. Ik wacht het even af. Het ontslag heeft wel gelopen via het UWV. Het lastige is een beetje dat mijn moeder zo van slag is, dat ze er bijna niet over wil/kan praten en ik alles uit haar moet trekken. Dus ik probeer alles langzaam te ontcijferen.
Goed dat je juridisch advies hebt ingewonnen. Waarschijnlijk zal de jurist met het advies komen een "kennelijk onredelijk ontslag" procedure te starten. Laat je inderdaad goed adviseren! Veel sterkte voor je moeder.
Een kennelijk onredelijk ontslagprocedure is alleen mogelijk als deze gestart wordt binnen zes maanden na de ontslagdatum. Dus hopelijk is het nog niet zo lang geleden voor de moeder van TS.
Nou dat moet ik even uitzoeken nog.. maar bedankt meiden. Ik me er eens lekker op storten en ik doe de groetjes aan mijn ma..