5 jaar geleden hebben wij bij een bedrijf kunststof kozijnen en een nieuwe voordeur laten plaatsen. In de afgelopen jaren is onze voordeur al heel vaak opnieuw afgesteld. Ze zeiden steeds dat dat komt omdat de zon erop staat en dat deur daardoor gaat uitzakken In januari van dit jaar was er een Poolse werknemer van dat bedrijf die eindelijk het probleem zag (wat wij steeds al zeiden) dat het paneel alleen maar met van die blokjes bij elkaar wordt gehouden. Het paneel zou verlijmd moeten worden. Oke prima. Probleem opgelost zou je denken. Niet dus toen begon de ellende pas. Ten eerste moest ons paneel dus gelijmd worden. Dit moest op de werkplaats gebeuren (snap ik) en we kregen een noodpaneel. Maar ja daar zat weer geen brievenbus is. Niet echt handig maar voor een weekend is dat wel te doen. Maar op die maandag belde ze op dat het paneel niet droog was. Of het de dag erop kon. Nee want ik moest werken en voor zo'n onzin ga ik geen vrij nemen. Dus het kon pas op donderdag. Nog een paar dagen langer zonder brievenbus. Toen ze eindelijk het paneel erin konden zetten bleken er allemaal lijmresten tussen te zitten. Dit had ook weer het kunststof aangetast. Uiteindelijk hebben ze daarna nog 3x het paneel vervangen. Nu de laatste keer (vorige week dinsdag) zaten er weer dezelfde resten tussen en de brievenbus zat er zo scheef in (nah dat is echt niet normaal zeg) dus hebben we echt heel boos opgebeld en gedreigd met de rechtsbijstand e.d. Ze hadden het paneel van vorige week in de werkplaats liggen en toen kwam er iemand onze brievenbus uit het oude paneel halen om in de nieuwe te zetten. Wil hij weggaan.. zeg ik hoe zit dat nu want ik heb nu een gat in mijn deur (van de brievenbus). Ja mevrouw dat weet ik ook niet. Heb je geen plakband of zo moet je maar ff kijken JA HALLO En de jongens die later het paneel erin kwamen zetten wisten niet eens dat dit ons zoveelste paneel dit jaar was. Maar goed de deur was dus nog niet goed en op woensdag zou er iemand langs komen. Zegt ze tegen mij... ja de directeur heeft er met zijn neus bovenop gezeten en gezegd dat het goed moest gebeuren en heeft ook tegen die jongen gezegd dat hij een oplossing moest bedenken voor het gat van de brievenbus. Nou dat klinkt dus niet geloofwaardig als de jongens het tegendeel bewijzen. Ze zouden vandaag nog langs komen om te kijken naar de glaslatten (die zijn ook beschadigd) Maar ze wilde dat toch eerst ff komen bekijken. Als ze nu niet meewerken of een goede oplossing bedenken ga ik gewoon met allerlei instanties dreigen hoor. Ik ben het ZO ZAT! Ik moet zeggen dat wij deze kozijnen en voordeur heel goedkoop hebben kunnen kopen (geen BTW). Toendertijd werkte er iemand die dat heeft geregeld. Daardoor hebben we ook geen rekening gezien. Maar ja wat maakt dat uit. Als dat bedrijf in zijn recht zou staan hadden ze allang niks meer vervangen, maar zij weten ook wel dat ze nat gaan bij de Belastingdienst. O ja we hebben al om een nieuwe deur gevraagd maar nee dat kon absoluut niet. Nee nu met 5 nieuwe panelen is het niet duur. haha. Wanneer we nu naar dat bedrijf opbellen dan weten ze al precies wie we zijn en waarover het gaat, maar het ergste vind ik dan nog dat we ook nog een grote mond krijgen ook nog. Wat vinden jullie moet ik (anoniem) de belasting tippen als ze nog steeds moeilijk gaan doen of als het nieuwe paneel weer niet goed is?
Ik zou niet zomaar anoniem gaan tippen. Als ze erachter komen dat jij het hebt gedaan dan kun je helemaal vergeten dat ze het gaan repareren. Ik zou je rechtsbijstand inschakelen. Heb je zelf nog wel een bankafschrift waarop staat dat je het hebt betaald?
Nee, want dat moest handje contantje. Maar jij denkt dus dat ik beter de rechtsbijstand in kan schakelen. Ik moet zeggen dat ik op dat gebied een leek ben. Wat doen die dan precies voor je?
Hmm als je geen bewijs hebt dat je het bij hun hebt gekocht wordt het moeilijk! Maar je kunt de rechtsbijstand in iedergeval bellen voor advies.
Nee, dat bewijs heb ik niet, maar het is voor een rechtsbijstand dan toch wel raar dat zo'n bedrijf keer op keer langskomt om het paneel te maken (zonder dat we daar voor moeten betalen)