Hoi hoi, Wij komen net van het CB af en ons zoontje is in 2 maanden maar 500 gram aangekomen. Hij tijgert al vanaf dat hij 6 maanden is, kruipt, rolt, zit en is ontzettend druk(zit echt niet stil)en dat is waarschijnlijk de reden dat hij niet veel aangekomen is, hij mag dus meer eten dan ik hem nu geef. Zijn schema is als volgt(zonder de slaaptijden erbij): 7:00 fles 180ML+6 8:30 tussendoortje(bijv Ella's Kitschen smikkelsticks) 11:30 1 boterham en een fles 180ML+6 15:00 fruit(ong 5 eetlepels) en fles 120ML+4 17:00 groente(ong 5 eetlepels) 19:00 fles 180ML+6 Mijn zoontje eet niet veel van zijn tussendoortje vandaar dat ik ook heb gekozen het fruit in de middag te geven(dan heeft hij meer honger). Het CB gaf ons het advies om als ontbijt na de fles van 7 uur een boterham te geven en bij het fruit om 15 uur ipv de fles nog een boterham te geven. Ik vraag mij af of het kwaad kan dat hij dan op 3 boterhammen uitkomt per dag? Wat zou ik nog meer kunnen geven bij het fruithapje ipv een boterham? Dit schema werkt prima maar hij heeft dus meer nodig dan hij nu krijgt, de fles van 15 uur wil ik er graag af hebben dus ik ben zoekende naar wat ik hem nog meer kan geven.
Als jonge kinderen meer moeten aankomen kun je dit vooral doen door volle producten te geven. Daarnaast mag bijvoeding als bijvoeding gezien worden tot 10 maanden/1 jaar. Veel kindjes groeien juist op melk ipv brood of iets. Dus waarom wil je van die 3 uur fles af? Is hij hongerig? Want dat lees ik niet uit je verhaal. Mijn kinderen zijn, zeker op jongere leeftijd, altijd in fases hongerig. Dus zo eten ze maar 2 boterhammen per dag en nauwelijks avondeten en dan ineens eten ze zo 5-6 boterhammen op een dag en flink avond eten en nog tussendoor aan het zeuren omdat ze honger hebben. En dit zie je dan inderdaad ook weer terug, dat ze in eens een groeispurt hebben gemaakt. Maar voor zo'n groeispurt vraag je je weleens af of ze nog een keer gaan groeien. Jij bepaald wat ze eten, zij bepalen hoeveel. Je kan het er niet in proppen en dat moet je ook niet willen. Dus als hij hieraan voldoende heeft, waarom dan meer willen? Natuurlijk kan je proberen of hij na zijn ochtendfles nog een boterham lust. Maar ik zou eerder meer fruit (en groente) geven dan nog een boterham. Je wilt uiteindelijk naar 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes. Het is niet erg als hij op 3 boterhammen uit komt.