Hallo, ik hoop op wat adviezen van jullie kant! Mijn dochter is nu 7 weken oud. Ik geef (om diverse redenen) deels live bv en deels afgekolfd. Het afgekolfde gedeelte gaat prima, ze krijgt de bv dan via de breastflow fles. Het live voeden is wel een dingetje. Ze hapt goed aan, begint goed te drinken, melk komt goed op gang. Maar dan, na 5-6 of 7 min maximaal stopt ze er mee. De ene keer valt ze in slaap, of ze gaat huilen. Ik weet dat ze niet genoeg binnen heeft gekregen, maar ze wil met geen mogelijkheid verder drinken. Als ik de voeding erna weer live doe is het hetzelfde verhaal, maar als ik afgekolfde melk geef dan drinkt ze écht veel om te compenseren van de vorige voeding. Werkt ook niet, want dan krijgt ze krampjes van de hoeveelheid voeding (160 cc, terwijl een normale voeding zo rond de 100cc ligt). Wat ik al heb geprobeerd: tussendoor boertje laten, van houding wisselen, van borst wisselen, tussendoor luier verschonen. Alleen dat laatste wil nog wel eens helpen, of haar even 20 minuten wegleggen en daarna weer aanleggen. Maar vind dat niet echt een optie voor altijd, dan ben ik de hele dag alleen maar aan het voeden. Ik neig op deze manier steeds meer alleen afgekolfde melk te geven, terwijl ik het zo'n lekker momentje vind met z'n tweetjes. Tips iemand?
Mhhh Klinkt een beetje als mijn jongste dochter.. Uiteindelijk bleek dat zij een rare tongrol deed aan de borst, ik ben toen met tepelhoedje gaan voeden en toen ging het stukken beter. Uiteraard na een consult van een LK Ik neem aan dat je ivm de combinatie al een LK hebt geraadpleegd?
Borstcompressie ook al geprobeerd, maar het heeft niets met de melkproductie te maken. Ze doet het ook als mijn tepelhoedje helemaal vol zit. Was ik dus vergeten te melden, ik voed al met tepelhoedje...
Ik zou toch een LK eens mee laten kijken met voeden. Soms is het moeilijk om zelf uit te vogelen waarom het nu eigenlijk niet gaat zoals je wil..
ben ook zoo bang dat ik in zo een situatie kom als mijn kleine er is. hopelijk vind je snel een oplossing. hou ons op de hoogte.
Ik krijg nu een beetje het idee om maar op te geven. De bv is al 7 weken lang alleen maar gedoe.. Ik denk dat ik een veel tevredener baby'tje krijg als ik overstap op fulltime kolven (of kv..), maar fulltime kolven lijkt me ook zwaar, hoewel ik het nu dubbel doe (en veel kolven en aanleggen). En het zou zo fijn zijn als het wel zou lukken, maar kan er nu niet meer van genieten. Ik heb al veel contact met LK, maar nog een consult is nog weer 100 euro, en we hebben al zo'n 400 euro uitgegeven om de bv goed te krijgen, het wordt me echt een beetje te veel.
zo dat is niet niks, ik kolf ook fulltime(meeste met de handkolf), het is zwaar om eerlijk te zijn want als ik het heb afgekolft wilt hij gelijk drinken, en ik heb ook het idee alleen maar aan het voeden zijn de gehele dag maar als ik er dan weer over na denk ben ik toch blij dat hij als nog bv krijgt. succes
Maar is ze ook al langs geweest? Petje af trouwens hoor Wat een gedoe kan het zijn he, ik weet er alles van
Is het probleem niet dat ze dan moet wachten op een nieuw tsr en daardoor soms ongeduldig is omdat ze even wat minder melk krijgt? Want dat probleem kent ze niet van het drinken aan de breastflow. Wij hebben ons zoontje laatst twee dagen (alleen overdag) met de breastflow gevoed en hij kreeg dat probleem vervolgens ook aan de borst... Ik denk gewoon omdat hij toen te ongeduldig was omdat er even niks kwam. Je zou voor wat duidelijkheid eens voor en na live voeden kunnen wegen zodat je weet wat je kindje dan aan de borst gedronken heeft na 5 minuten. Dan heb je een wat duidelijker beeld of of ze dan nog honger kan hebben. Hier een kindje dat soms in 5 minuten al 120 binnen heeft nl...
Heb je al aan de LK gevraagd of zij denkt dat een consult zinvol is? de LK's die ik gesproken heb leken me in ieder geval wel eerlijk in de zin en onzin van een consult! Ook ik had de BV met 7 weken bijna aan de wilgen gehangen (andere problematiek, maar toch) maar na het consult met een LK kreeg ik weer een enorme boost en vanaf dat moment is het zoveel makkelijker geworden! inmiddels denk ik niet meer over stoppen! Heb ook meer dames gehoord die rond deze tijd het zwaar hadden.. Snap dat je er al veel geld aan uit hebt gegeven maar ik denk altijd maar flesvoeding kost ook niet niets!