Het is al heel lang tijd voor een nieuw bed en we hebben nu toch besloten dat we voor een boxspring willen gaan. Na een half uurtje googlen zie ik al door de bomen het bos niet meer! Welke boxspring heb jij een waarom ben je er blij mee of juist niet? Ik hoor het graag!
Ga naar de winkel van bijv Swiss Sense. Geef daar je budget aan en dan kijken ze helemaal mee hoe je ligt en met de juiste kussen enz. Mijn ervaring is dat je vanaf het internet geen bed kan kopen. Er zijn zoveel verschillende keuzes qua hardheden en kussens. Wij zijn overigens heel goed geholpen bij Swiss Sense. Ons bed ligt perfect!
Onze Swiss Sense is nu bijna 10 jaar. Heerlijk bed. Wij keren wel heel trouw onze topper elke maand en matrassen elke 3 maanden
Ik heb een goedkope, ik denk 500 euro ooit. Gaat al minstens 5 jaar mee. Ligt een topper op, ook nog perfect. En zodra het niet meer lekker ligt, koop je gewoon alleen een nieuwe topper. Weet alleen de winkel niet helemaal meer. Maar hoeft dus echt niet heel duur te zijn!
Wij hebben een caresse boxspring. Erg tevreden over. Die worden in veel hotels gebruikt. wij sliepen op het hotelbed beter, dus na een nachtje hotel gebeld welk merk boxspring hun hebben en die ook gekocht.
Wij hebben recent een auping aangeschaft. Heb mijn man het onderzoek laten doen naar een goeie. Een rib uit ons lijf qua kosten maar hij ligt dan ook zalig. We hebben ieder een andere hardheid qua matras gekozen en daarover een topper. We hebben een maand kunnen proef liggen en als ie niet bevalt mocht ie terug gestuurd worden. Ik zou voor deze optie sowieso altijd kiezen bij het aanschaffen van een bed. Je hebt echt wel even de tijd nodig om te ontdekken of het bed lekker ligt voor je. Anders heb je dadelijk wat duurs aangeschaft maar ligt het niet lekker… Voorheen werd ik altijd wakker met rugpijn. Dat heb ik nu niet meer dus lag echt aan de kwaliteit van ons oude bed.
Bedankt voor jullie reacties! Auping heb ik naar gekeken, we hebben nu ook Auping matrassen, maar dat ging me echt ff te hard. Die Emma en Matt dingen heb je dan weer voor € 2000 maar ik kon daar niets kiezen en dan vertrouw ik het niet. Elk lichaam is anders, hoe kun je nou een One-fit-for-all boxspring aanbieden? Ik was dus al uitgekomen op Swiss Sense, kwam rond de € 3000 uit maar ik kon niets vinden over proefliggen? Ja, als je het matras-advies-tooltje doorloopt maar die was er weer niet voor een boxspring... Karlsson kwam ook rond de 3k uit. Iemand daar nog ervaring mee?
Bedankt voor de tip, Caresse had ik nog niet naar gekeken. Ik vond er één waar ik van alles kon kiezen en toch nog onder de € 2000 uitkwam.
Ik zou toch echt wachten tot de winkels weer opengaan. De verkopers daar kunnen je gericht advies geven en alle info geven die je nodig hebt. Het is toch een grote aankoop en een redelijk belangrijke als je het over goede nachtrust hebt. Ook qua bijpassende kussens enzo. Wij hebben zelf sinds mei een boxspring van swiss sense. Slaapt heerlijk! Goede service ook. Onze topper was kapot gegaan en we mochten gelijk een nieuwe uitzoeken.
Hier ons derde Swiss Sense boxspring (eerste heb ik bij mijn ouders laten staan voor de logeerkamer, tweede na ongeplande verkoop van ons huis en niet wetende waar we naar toe zouden gaan voor een vriendenrprijsje aan zwager verkocht) en derde staat nu in onze slaapkamer (met elektrisch verstelbare bodem) en nog elke dag blij mee. https://www.swisssense.nl/boxspring-lifestyle-pepper#configurator (niet standaard maat en dus elektrisch inclusief nachtlampjes en nachtkastjes). Mocht je voor Swiss gaan, mijn advies denk goed na over het matras, bij mijn tweede bed ben ik voor een goedkoper matras gegaan (met minder vering en daar heb ik achteraf spijt van gehad). Nu een matras met meer pocketvering en een harder matras genomen en daar aanzienlijk blijer mee. Mijn ouders hebben een boxspring uit de royal lijn en zijn ook zeer tevreden. Succes met je keuze!