Uitstrijkje uitslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindy92, 8 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Pas geleden uitstrijkje laten maken (want ja 30 geworden ).
    Uitslag geen HPV, nu zit t me toch niet helemaal lekker. Vroeger ook keer uitstrijkjes laten maken (ivm klachten) en aantal jaar geleden kwam daar HPV uit.
    Nu was dus mijn uitstrijkje ook goed, maar kan het niet dat de hpv van toen "schade" heeft aangericht?! Bedoel, ze kijken nu alleen toch naar wel of geen hpv? En bij geen hpv worden de cellen dan toch niet meer verder onderzocht?

2. Lavendel89

Lavendel89 Niet meer actief

Volgens mij als je de thuis test hebt gedaan controleren ze alleen op wel of geen HPV.
    Ik heb hem bij de HA laten doen en dan controleren ze op wel / geen HPV en zo ja, dan checken ze ook de cellen.
    Dus ik weet niet waar de test is gedaan?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Als je thuis hpv uitslag hebt, moet je alsnog een uitstrijkje. Als je uitstrijkje bij de ha hpv negatief kijken ze ook niet verder, dus dat moet geen verschil maken.

4. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Gewoon bij de huisarts

5. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Heb het uitstrijkje laten doen bij de huisarts

6. Lavendel89

Lavendel89 Niet meer actief

Als je geen hpv hebt kijken ze idd ook niet verder. Als je je er zorgen om maakt zou ik het gewoon ff navragen bij de HA

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    HPV is het virus wat, na verloop van tijd, baarmoederhalskanker KAN veroorzaken.
    Maar daarvoor moet het wel lange tijd (jaaaaren) aanwezig zijn. (En dan nog is de kans klein dat je er baarmoederhalskanker van krijgt)

HPV komt heel vaak voor maar over het algemeen ruimt het lichaam het vanzelf op. Dat heeft jouw lichaam dus prima gedaan. Dan is de kans op "schade" dus echt heel erg klein.
    HPV ansich is niet gevaarlijk. Tenzij je het dus heel lang laat zitten en er niks mee doet.
    In het uitstrijkje is niets gezien, dus mag je er ook echt wel vanuit gaan dat het allemaal goed is.

Ik zit nu in die medische molen omdat uit mn uitstrijkje pap3b kwam. Lijkt gelukkig allemaal mee te vallen, maar heb nu zoveel gelezen en gevraagd aan mn gyneacoloog, dat ik je wel kan geruststellen in deze ;)

Lindy92 en Marleen31 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina