hoe ziet jullie dag eruit baby 6 weken en een peuter (3)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sundance11, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Ik vroeg me af hoe bij jullie een doorsnee dag eruit ziet met een kleine baby en een peuter/kleuter erbij.

Ik probeer voor de baby zoveel mogelijk regelmaat en ritme in combi met de puckababy te doen. Hij begon met 3 weken veel te huilen en weinig te slapen, dat gaat nu een stuk beter.
    Maar in combinatie met een peuter en een druk melkveebedrijf aan huis vind ik het soms wel lastig om hem regelmaat te bieden.

Dit is onze dag:

6.30/7.00 fles, daarna baby weer slapen na even gehuild te hebben. Meestal dochter wakker die aankleden en even voor de tv eten ( is niet mijn voorkeur maar anders maakt ze baby weer wakker terwijl ik mij aan het douchen ben.
    8.30 met dochter paarden naar buiten doen, als baby wakker is gaat hij mee in de buikdrager of kinderwagen en gaan we de kalfjes melk geven.
    10.00 fles/ dochter fruit
    11.00-13.00/13.30 baby slapen ( ik poetsen, spelen dochter/boodschappen oid)
    13.00/13.30 baby fles
    14.30-16.30 baby slapen dochter rusten tv kijken een uur/1,5 uur.
    16.00/16.30 baby fles, daarna mee in de buikdrager kalfjes melk geven, paarden naar binnen. Ondertussen kook ik nog eten ( staat meestal al klaar)
    17.45 eten.
    18.30 kinderen in bad, dochter 19.00/19.30 naar bed.
    Baby mee naar beneden, dommelt daar nog wat in de domoo zitzak.
    rond 20.00 fles en daarna naar bed.
    00.00 fles en rond 4.00 nog een fles.

Dit is een dag als we thuis zijn. Dochter zit ook nog psz en gastgezin en zwemmen etc, dus ben ook wel veel aan het halen brengen.

Het slapen 's morgens en 's middag van baby gebeurt zoveel mogelijk in bed. Alleen vanaf 17.00 is hij wat huileriger dus dan is die veel bij ons.

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat heerlijk dat jullie paarden en kalfjes hebben als entertainment! Lijkt me heel leuk voor de oudste.

Hier ziet onze dag met een baby van 4 mnd en een peuter van 3 er meestal als volgt uit:
    Tussen 7.00 en 8.00 opstaan (baby vaak al een fles rond 6.00 u)
    Rond 8.00 oudste en mama samen ontbijten, baby erbij op schoot of op de buik of matje of in bumbo
    Na het eten oudste even spelen, puzzeltje maken, tekenen of met poppen etc. Baby bij oudste kijken of bij mama hangen. Rond 9.30 baby fles.
    Rond 9.30/10.00 baby slapen zo 3 kwartier. Oudste proberen stil te laten zijn, want baby wordt makkelijk wakker ;).
    Als baby wakker even met zn allen wasje doen, wat opruimen, baby in badje doen, etc.
    Rond 12.00u/ 12.30 baby slapen in de wagen, met zn allen naar buiten voor boodschappen en bij mooi weer even langs een speeltuintje of e.d.

Dan verschilt het afhankelijk van wat we zijn gaan doen.

Bij een kort uitje rond 13.30 terug, baby weer flesje en oudste even binnen spelen, boekje lezen, duplo, muziekje opzetten ofe.d. Dan rond 15.00u baby slapen en soms oudste ook nog even een dutje laten doen.

16.00u iedereen weer wakker_ beetje aanrommelen in huis, beginnetje maken avondeten. Oudste kleed zich soms extreem langzaam aan na slaapje, verveelt zich wat, kijkt bij mij hoe ik eten maak en "helpt" of kijkt bji baby. Baby rond 16.30 weer fles, oudste daarna even kro kindertijid en sesamstraat kijken.
    Baby rond 17.30 soms nog even slapen, soms niet.
    Tussen 18.00 en 18.30 eten, daarna baby flesje, knuffeltjes en naar bed en rond 19.30-20.00u oudste douchen en bedroutine. Uiterlijk om 20.00 iedereen op bd proberen te hebben (lukt nirt altijd als baby gaat spoken en routine langzamer gaat).

Soms, zo een keer in de week ofzo is het middaguitje wat langer als we naar een indoorspeeltuin of de dierentuin of het park ofzo gaan. Dan krijgt baby de fles op locatie en gaan we rond het 15.00 slaapje weer naar huis en slaapt de oudste niet. Routine vanaf 16.00 is hetzelfde.

Beiden gaan 3 dagen per week naar her kdv.

Deel Deze Pagina