Advies cb, starten met pap van nutrix maar hoe en wanneer?

Discussie in 'Voeding' gestart door viefje, 13 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Hallo,
    ben vanmorgen op het cb geweest omdat we aan het worstelen zijn met de voedingen van ons dochtertje... Sinds 3 dagen zit ze nu op 4 voedingen van 210 water+7 schepjes.. Dit gaat heel goed eigenlijk maar ze is erg aan het smakken en op haar speen aan het "bijten/ kauwen". Bovendien drinkt ze veel te snel en dar krijgt ze dan halverwege last van..
    We doen er al nutriton doorheen maar dat laxeert nogal dus daar mag niet meer van in de fles..
    Voorstel van hun was beginnen met fruithapje maar daar wil ik eigenlijk nog even mee wachten.. Daarom zeiden ze dat ik ook pap kan maken met nutrix.. een halve fles pap en dan de rest in de fles erachteraan.. Vooral ook omdat ze erg snel drinkt en er dan zo wat langer over doet..

Nu is mijn vraag dus eigenlijk, geef ik die pap met een lepeltje, of in de fles want dan is het wel erg dik of niet? (Advies was 3eetlepels op 100 cc voeding..)

En bij welke voeding kan ik die het beste geven? Moet dat altijd bij dezelfde voeding zijn? Ze had het nl over 1 voeding...
    En ga je dat dan ook meteen iedere dag doen of begin je om de dag ofzo? Dit ook ivm KDV, kan dan mischien beter beginnen als ze daar een paar dagen niet heen hoeft?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.. Ik had me er nog niet echt in verdiept omdat ik eigenlijk nog een tijdje wilde wachten met bijvoeding etc. maar ons meisje beslist dus anders.. :)

2. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    3 eetlepels op 100 cc is voor in een bordje. Als je het in de fles geeft is het 3 eetlepels op 200 cc ongeveer, dat gaat dan nog net door de papspeen (1-2-3 speen) heen. Met een gewone speen lukt het niet hoor!
    Het maakt niet uit welke voeding je opdikt tot pap. Het is miscchien handig de fles voor het slapen gaan te doen, dan kan ze er lekker lang op slapen. Maar 's ochtends kan ook. Als je het 's avonds doet heb je geen "last" van combineren met het kdv.
    Het wordt wel aangeraden om de pap met een lepel te geven, omdat ze dat ook moeten leren voor de fruithap enzo. In het begin zal dat wennen zijn en kan het best lang duren. Wij hebben daarom eerst 100 cc met 3 eetlepels Nutrix uit een bordje gedaan en de rest (100 cc met 1,5 schep Nutrix) in de fles. Het is een kwestie van uitproberen.

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik geef Emme 's ochtends 90 cc pap uit een bordje en daarna nog 90 cc gewone melk uit de fles zonder nutrix/bambix.

Deel Deze Pagina