Sauna en borstvoeding.

Discussion in 'Voeding' started by Nemo, Jun 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik wist niet precies waar ik dit moest vragen. Hoop dat mijn vraag dan hier ook goed staat.

Ik zou wel weer eens naar de sauna willen. Ik geef borstvoeding en ben bang om alles onder te lekken. Of valt dit wel wat mee ?

Zijn er hier dames die ervaring hebben met bv en sauna ?
    Als ik lang wil blijven zal ik daar wel moeten kolven. Maar dat zal wel geen probleem zijn denk ik.

2. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Ik krijg in de sauna door de warmte wel een toeschietreflex, maar ik lek niet de hele tijd zeg maar... Ik hou daarom altijd wel een handdoek om, maar verder gaat het prima!

3. sim

sim Niet meer actief

als je bv geeft kun je beter niet in chloorwater gaan, weet niet of die mogelijkheid er is bij die sauna waar je heen gaat, maar dit schijnt niet goed te zijn..

4. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    waarom zou dit niet kunnen?
    bij babyzwemmen zit je toch ook in chloor!
    als je je goed afspoeld.
    Er is al eerder zo'n vraag geweest en kwebbeltje zei ook gewoon dat dit kon!

vraag van te voren of er een ruimte is om te kolven en kolf je gewoon goed leeg!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Een poosje geleden is in de media wel geschreven over dat chloorwater bij babyzwemmen mogelijk astma kon veroorzaken.

Ik ben zeker van plan om eerst te bellen of ik er wel kan kolven.

6. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kan het effe niet volgen als jij naar de sauna gaat dan komt de kleine toch niet met chloorwater in contact?

7. sim

sim Niet meer actief

dat heeft mijn kraamverzorgster toen gezegd, en heb niet gevraagd waarom niet, maar ze zei dat je zelf zolang je bv gaf moest wachten met zwemmen,weet niet hoe dat zit voor je baby.

8. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nou ik gaf volop bv en ging babyzwemmen en op vakantie ook zwemmen, als je je borsten goed afspeloed komt er niks in de buurd van je moedermelk! ik heb heel veel gelezen en bestudeerd over bv en ben dit nergens tegen gekomen in de boeken of internet.

9. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Natuurlijk is dat geen probleem.

en dat astma , babyzwemmen verhaal..... dat is uiteraard omdat de babys de chloordampen inademen.
    google staat vol et infor hierover trouwens.

Hier stukje van ouders online met uitleg

Ha, een echte vakantievraag! En het goede nieuws is dat u gerust kunt zwemmen en zonnen als u borstvoeding geeft. Hieronder zal ik uitleggen waarom dat geen kwaad kan, maar ook waar u extra op moet letten. Tot slot zal ik ingaan op uw vraag wanneer u kunt stoppen met de laatste voeding.

Zwemmen
    Vaak zijn moeders bang dat ze van zwemmen een infectie aan de tepels, of een borstontsteking kunnen krijgen. Bijvoorbeeld doordat er zwemwater (met eventuele bacteriën) door de tepels naarbinnen zou kunnen komen. Dat is echter niet mogelijk. De melkkanalen worden namelijk dichtgehouden door kleine kringspiertjes, die alleen open gaan bij een toeschietreflex. Zodra dat gebeurt, zal er melk naar buiten stromen en kan er geen water naar binnen.

Het lichaam heeft echter nóg een beveiligingsmechanisme. De tepel is namelijk uitgerust met kleine kliertjes, de kliertjes van Montgomery, die een olie-achtige substantie afscheiden die de huid van de tepel soepel houdt en ook een desinfecterende werking heeft.

10. sim

sim Niet meer actief

volgende keer als ik weer een advies krijg zal ik direct vragen waarom ;) want zo zie je maar weer. was er verder ook niet op in gegaan omdat ik toch niet van plan was om te gaan zwemmen.

in dat geval heel veel plezier bij de sauna :D

Share This Page