Deze week ging ons meisje voor de tweede keer wennen bij het kdv en werd ik na een paar uur gebeld of ik kon komen, want ze wilde niet drinken uit de fles! De stress sloeg bij mij gelijk toe, want ik moet as maandag weer aan het werk. En we hebben in de afgelopen weken regelmatig met het flesje geoefend. Dat gaat niet perse van harte, ze heeft duidelijk liever de borst, maar ze drinkt wel! Ik was m'n hoofd aan het breken hoe we dit zouden moeten oplossen en bedacht me toen ineens dat ze wellicht gewoon niet van vriezermelk houdt. De oefenflesjes waren namelijk vrijwel altijd met gekolfde melk uit de koelkast. De afgelopen dagen dus steeds verse ipv vriezermelk gegeven en dat gaat goed! Blijkbaar vindt ons meisje de smaak van vriezermelk gewoon echt vies Maar nu mijn 'probleem', ik heb een vriezer vol melk Ik las ergens dat je de vriezermelk kunt mengen met gewone melk, dat baby's het dan wel lusten, of gaan lusten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee! Graag jullie reactie!
Herkenbaar! Ik deed het mengen met half vers en half ontdooid. Dat wilde Mr wel drinken. Ik moet zeggen dat het zelf anders ruikt, ingevroren BV. Dus kan me voorstellen dat het ook anders smaakt.
Hier hielp het om de vriezer melk niet langzaam inde koelkast te ontdooien maar direct uit de vriezer en om hem wat warmer aan te bieden.