Advies consultatiebureau voor de nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merlijn1981, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Heeft ze in stuit gelegen toevallig dan doen ze een echo nl

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jij leest, jij interpreteert. Nergens zeg ik dat nachtvoedingen niet mogen, nergens zeg ik dat mijn manier beter is of die van een andere slechter. Ik zeg alleen wat mogelijk is en ja een kind van 3 mnd heeft fysiologisch geen nachtvoeding nodig. En ik denk dat er voldoende vrouwen zijn die bewijzen dat het ook voor je productie niet nodig hoeft te zijn. Ik tel mezelf trouwens niet mee... ik had geen behoefte om mijn productie in stand te houden.

Doen waar je je goed bij voelt maar ook weten dat er opties zijn die je kunt UITPROBEREN

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij mijn oudste werkte het niet om haar s avonds laat te voeden, dan was ze uit haar diepe slaap en kwam ze na 3u weer. Hier schoof ze het tijdstip zelf steeds op en met 4 maanden sliep ze klokje rond.
    Overigens had ik, ook bij de jongste liever een nachtvoeding dan een late avondvoeding. Ik lag s avonds graag zelf vroeg op bed en wilde gewoon kunnen slapen als ik moe was.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

mijn dochterkrijgt overdag 6x en s nachts 2x. (Op verzoek.)
    Meer voeden overdag wil gewoon niet, tja dan maar 's nachts.. Hoewel ik het heus niet leuk vind. Mijn productie heeft (had) dat ook echt lwe nodig trouwens. En het is echt twee keer flink drinken en meteen weer slapen.

Dus, overdag meer voeden en zo geen nachtvoedingen, nee hier 'werkt' dat niet ;)

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ieder kind is anders, ieder vrouwenlijf is anders. Ik krijg af en toe het idee dat je barbaars bent als je je kind geen nachtvoedingen geeft.. En dat vind ik jammer. Voor sommige vrouwen kan het namelijk best een goed advies zijn om het eens te proberen op die manier (late droomvoeding, dan eerst proberen te troosten zonder voeding). En als je er achter komt dat het voor jullie niet werkt omdat je zelf graag vroeg naar bed gaat, je productie keldert of je kindje duidelijk honger heeft, dan ga je toch weer terug naar hoe het was... En als het sowieso niet goed voelt, dan lekker naast je neerleggen.. Maar om nou meteen een klacht in te dienen, vind ik overdreven!

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oh, je kan 't natuurlijk proberen hoor! Ik reageer misschien ook te stellig. Mijn cb-arts gaf namelijk met een maand of vier aan dat mijn dochter naar vier voedingen per dag moest gezien haar gewicht. Ze kwam toen nog 8-10 keer, rekken was onmogelijk, ze had gewoon echt honger. Dat advies was ongelooflijk bv-onvriendelijk, als ik het op had gevolgd, was mijn productie waarschijnlijk verknald en had mijn dochter honger geleden. Ik ben echter op verzoek blijven voeden en het is vanzelf goedgekomen (voor zover er iets mis was uberhaupt); ze zit nu met bijna 19 mnd op 3 voedingen ;)
    Maar daardoor reageer ik misschien wat fel op bv-adviezen van het cb die gaan over rekken en niet mogen troosten met een voeding. Natuurlijk kan het gewenning zijn, tuurlijk kun je een speentje proberen, maar in mijn ogen wordt er een probleem gecreeerd waar er geen probleem is; kindje van 3 mnd slaapt prachtig van 21 tot 3 (dat is 6 uur!), drinkt dan lekker wat, en slaapt weer verder. Dat is prachtig! Rekken, droomvoedingen, je kan 't allemaal uit de kast gaan trekken, maar 'gewoon' even voeden om 3 uur kan ook ;)

7. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Jammer dat er geen "vind ik leuk" knop is Andrea85!
    Ben het met je eens, het is een mooi schema voor een babietje van 3 maandjes. Die van mij kwam rond die leeftijd ook nog 1 a 2 keer per nacht, en dat is volgens mij heel normaal bij bv.
    Ik zou als ik TS was even overleggen met een lactatiekundige, zeker weten dat zij hetzelfde advies geeft, dus gewoon lekker doorgaan zo, en je niets van het cb aantrekken.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    +++
    Ik heb ook een droomvoeding geprobeerd maar het werkte niet..
    Ze regelen het zelf prima.Geld ook voor kv kindjes trouwens, mijn vriendinnetje gaf tot 4,5 maand nog een klein flesje.Toen ging meneertje doorslapen.

Het gaat idd om de manier waarop.Je kan als cb meedenken met een moeder en dan de voor en nadelen toelichten. Maar zo vaak (ook hier) zijn de adviezen bv-ondermijnend.

De snelle hap s'nachts werkte hier ook goed :)

9. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar onze zoon zat toen nog op 2 nacht voedingen. Om 23.00 ch bieden heeft echt geen zin. De nacht voeding valt er vanzelf af wanneer zij dat wil en jij dat wil.
    Persoonlijk vind ik een kindje van 3 mnd veel te jong om de slaap training in te gaan zetten zoals het CB dat voorstelt.
    Troosten door mama op 3 maanden is ook voeding. Als ze jouw ruikt, denkt ze waarschijnlijk ook aan drinken end at zal je jaar dan ontnemen, terwijl hey geen kwaad kan. Ik vond het altijd een heerlijk gezichten om onze zoon zo heerlijk en gretig te zien toehappen en dan heerlijk snoezig weer in bed te leggen...

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

CB maakt zich erg vaak schuldig aan het geven van algemene adviezen zonder de specifieke situatie eerst bevraagd te hebben :(

Off-topic: gefeliciteerd met je nieuwe doek! :D

11. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben jaloers op je! Mijn kleine man had 's nachts echt honger. En kon dus ook gewoon 3-4x komen en flink drinken. Blijkbaar was mijn borstvoeding niet voedzaam genoeg.

Het is een mooi schema en denk ik wel redelijk vol te houden als moeder? Dat is wat belangrijk is. Heel de wereld kan wel zeggen dat je iets moet doen of niet mag doen, het gaat erom of jij het nog aankunt. Die kleine heeft eten nodig, maar kun jij nog degene zijn die dat geeft? En als dat niet lukt, er is ook nog een papa die wel een fles kan geven (afgekolft of KV)

Ik gaf ook borstvoeding, tot 14 maanden. Hij is 1 dag voor zijn verjaardag brood gaan eten, verder 1 fruithap en de rest inderdaad borstvoeding. Het was pittig, maar ik kon het aan, dus lekker zo gelaten. Ik vond 's nachts borstvoeding geven fijner dan overdag, veel intiemer.

Maar zo'n hummeltje van 3 maanden, heeft gewoon honger (of een knorrende maag of liefdehonger). Lekker aan toegeven.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Haha, ik wilde net hier het doeken-topic gaan vol jubelen :D

13. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Waarom moet dit nou typisch kunstvoedingsadvies zijn? :( Het is echt niet de regel dat je bij kunstvoeding perse om 23 uur een laatste fles moet geven en dan moet gaan rekken hoor.. Ik deed ook in mijn bv tijd om 23 uur nog voeden!

Verder een vreemd advies van je cb, die erop gehamerd zijn dat je kind vanaf 12 weken dient door te slapen! Als jullie hier gelukkig mee zijn dan lekker zo laten! :D

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vond het 'typisch kv' vanwege mijn eigen ervaring met cb-adviezen, maar dit is idd niet specifiek voor kv; ik oordeelde te snel! (En mijn cb is met kv erg van de klok, terwijl je natuurlijk ook kv op verzoek kan geven, dan bestaat 'typisch kv-advies' sowieso niet.)

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Goed dat Aloha zo oplettend was :D

16. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank dat er zoveel wordt meegedacht. Ik wist totaal niet dat het meer een kunstvoeding advies was dan voor borstvoeding.

De manier waarop het werd gebracht was erg directief, niet echt adviserend. Mijn man was erbij en vond hetzelfde.

Ik zat er echt mee in mijn maag, want waarom troosten als ik haar even snel kan voeden. Zij kan lekker slapen en ik ook.

Tot nu toe is het wel vol te houden, maar vanaf volgende week start ik met werken, dus kijken hoe het dan is.

Wat betreft de echo en stuitligging, ze heeft nooit in een stuit gelegen.

17. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hahaha oke is dat recht gezet :D ;) verder zullen er vast wel typisch kv adviezen zijn hoor, maar ik vond deze niet in het straatje passen :p en ik denk wel dat bij kv sneller in een vast ritme wordt gevoedt.. Bij bv is dit in mindere maten denk ik en zeker als ze nog zo jong zijn...

18. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    zoals gezegd is het niet typisch kv advies.. Maar meer het advies dat cb's willen dat je snel naar een doorslapend kind gaat die 'leert' dat je van 23 tot 6 uur moet slapen...... ;) als je verder gelukkig bent met de tijden zo, dan moet je dat gewoon zo laten... Ik merkte hier (weliswaar met kv) dat ze vanzelf ging aangeven dat ze om 23 uur nog een fles wilde en dan de nacht in wilde gaan, en dit werd steeds vroeger....

19. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Op zich is het ook niet erg natuurlijk, kv heeft een max dus daar moet je rekening mee houden, begrijpelijk. Mijn cb-arts houdt die max echter ook aan voor bv, dus als bij kv een x aantal flessen wordt geadviseerd, dan vertaalt zij dat naar voedingen (terwijl je bij kv ook best kleinere flessen kan geven), dat soort adviezen lees ik vaker. Maar een keer op je eigen verzoek voeden is natuurlijk niet meteen een afbouwend advies, en zo interpreteerde ik het een beetje...

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hou er rekening mee dat als je weer gaat werken, je kindje waarschijnlijk juist s'nachts komt voor een voeding. Opeens ben je niet meer bij haar overdag en dat halen veel kindjes in door s'nachts bij mama te willen zijn.
    Ga lekker op tijd je bed in zodat je een goede nacht kan maken:)
    Echt waar, het regelt zich vanzelf.
    Hier gingen dochters rond een week of 17,18 doorslapen van 22.00-06.00. Daarvoor even wat onrust s'nachts (ook toen ik ging werken) en toen opeens..heeeerlijk!:p

Deel Deze Pagina