advies consultatiebureau

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kittysocks, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kittysocks

5 jan 2014
    83
    1
    6
    zoon
    spijkenisse
    Hallo,

Ik heb een zoontje van 2,5 week oud en voed volledig op verzoek, nu is het consultatiebureau langsgeweest en die willen dat ik er minimaal 2 uur tussen de voedingen hou en max 4 uur. Ook niet langer dan een half uur max voeden. Nu zit ik hier met een baby die niet stil te krijgen is, niet met pink of speen en hij krijst het uit. Bu weet ik niet wat te doen, in de kraamweek mocht ik hem aanleggen wanneer ik wilde en nu niet meer.. ?

Alvast bedankt,

Kittysocks

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Aanleggen!
    Je kindje is op een leeftijd dat het kan regelen: dan juist veel en vaak kleine voedingen om je productie goed op peil te krijgen! Daarnaast heb ik geen inzicht in met hoeveel weken zwangerschap je kindje is geboren en hoe gewichtsverloop eerste 2 weken is geweest. Los daarvan durf ik het volgende te stellen:

Je mag je kindje ALTIJD aanleggen. Je kunt je kindje met borstvoeding NIET overvoeren: een kindje zal niet drinken als het echt vol zit, en krijgt het voeding binnen waar het niets meer mee kan (geen voeding meer uit kan opnemen) dan zal het de voeding uitspugen of onverteerd weer uitpoepen. (soms zie je dan witte vlokken in de ontlasting: onverteerde melk)

Houd je kindje dus lekker dicht bij je: leg gerust aan. Ook mag je kindje drinken tot het zelf aangeeft dat het klaar is. En klaar kan zijn klaar met voeding binnen halen (dat is meestal wel in een half uur gedaan) èn klaar met dicht en veilig bij mama opladen.

Drinkt je kindje niet effectief door en zit je daardoor de hele dag een uur lang te voeden, dan is het zaak te kijken of je kindje effectief zijn voeding tot zich kan nemen. En bij twijfel daar op in te spelen. Hiervoor bel je een lactatiekundige die je kan leren en uitleggen waar je je kindje bij kunt helpen in die situatie. Een advies met regels als Mag niet eerder dan zo laat of Mag niet langer dan een half uur is kort door de bocht en weinig onderbouwd. (zo, ik heb gesproken ;) )

Lekker aanleggen dus!

Deel Deze Pagina