Mijn zoontje is bijna 9 maanden en krijgt het volgende te drinken/eten: 08:00 borstvoeding 09:30 fruit en water 12:30 pap met lepel van bv of kV (oppas) of bv met wat brood (thuis) 15:00 koekje of rijstwafel of yoghurt en water 17:30 avond maaltje 19:30 bv en slapen (De tijden zijn een beetje globaal genomen). Ik zou eigenlijk de middag voeding willen laten vallen omdat ik regelmatig weg ben en dan is kV toch wat makkelijker (neem aan dat ze die melk nog nodig hebben tussen de middag voorlopig?). Hoe kan ik dit het beste afbouwen en is dat ook raadzaam? Het lijkt mij prettig overdag niet meer afhankelijk te zijn van de bv..
Hoi, Je kunt overdag afbouwen en vervangen door een kunstvoeding. De andere momenten kun je dan nog borstvoeding blijven geven zolang als jij en je kindje dit wil. Zo blijft ze naast andere voeding jouw stoffen krijgen voor groei en weerstand! Na 12 maanden heeft ze geen kunstvoeding meer nodig, en kan ze over op gewone melk. Succes!
Is alleen ochtend en avond borstvoeding geven goed? Of zakt mijn productie dan in elkaar..? Dit doe ik nu namelijk..! Tussen de midda kv!
Dat is zeker een optie, en of je productie in elkaar zakt zul je langzaam moeten monitoren. Kijk of het goed gaat, anders kun je voor de vorm kort kolven, zonder het te bewaren. Het gaat dan niet om de milliliters die je opvangt, maar om het signaal wat je aan je lichaam geeft. dat kan met een kolf (kolf 3 minuten bijvoorbeeld) of met de hand. Succes!
Dankjewel! Ik heb het idee dat ik wel volle borsten dus aardig wat melk heb in de ochtend en avond wanneer ik de borst geef. Alleen bijt mijn zoontje nu vrijwel elke dag :-/ in het begin drinkt hij goed en op een gegeven moment doet hij wat rustiger aan en dan gaat hij op een gegeven moment bijten. Ik koppel hem dan meteen los en leg hem daarna nog aan de andere borst aan (ik bied altijd beide borsten aan), maar soms lijkt het dan alsof de borst nog niet helemaal leeg is. Kan ik dan gemakkelijk een borstontsteking krijgen ? En krijgt hij dan het vette deel van de melk wel binnen?
Ps: zijn boventandjes zijn ook nu aan t doorkomen en deels al door dus dat kan t ook nog zijn..? Of minder interesse?