Advies en hulp gevraagd

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sarax, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Heeft iemand tips voor ons?
    Mijn zoontje kreeg 5 flessen 180/6, deze dronk hij niet helemaal leeg.
    Het streven was 7-11-15-19-23
    Dit is een tijdje gelukt maar hij sliep er zo goed op dat het is geworden
    8-11-15-19-21.45
    Zodat wij ook op tijd naar bed konden, en hij sliep tenslotte tot 8 uur, dus besloten we 4 flessen te geven van 210/7
    Deze dronk hij de ene keer wel leeg en de andere keer niet, net als 180/6 dus.
    Ook met bijvoeding begonnen maar meneer vind dat veel lekkerder dan zijn fles. Hij eet al snel zeker een kwart potje leeg aan groente en een halve peer of kwart banaan, (maar dat heeft niks te maken met of hij zijn fles wel of niet leegdrinkt)
    We komen echter met 5 flessen best in de knoop.
    Moet hem dan ook wakker maken smiddags voor zijn flessen omdat hik savonds echt niet uitkomt anders.
    Afgelopen week met 4 flessen geprobeerd, maar de nachten zijn drama. Ben kapot gewoon.
    Hij is gemiddeld 1,5 uur wakker, vannacht 3 uur soms een uur, hij pakt z'n speentje even maar zodra die eruit valt is het weer huilen, net zolang tot ik een fles geef meestal 60/2 en dan houd hij het wel vol en gaat dan slapen.
    Gister zelfs nog een extra flesje gegeven om 19 uur, ook 60/2 in de hoop dat hij dan zou doorslapen, maar niet dus.
    Wie heeft er een goed schema of weet wat er werkt?
    Geef in laatste fles trouwens 3 schepjes rijstebloem maar daar word hij niet wakker van want dat deed ik al een tijdje en dat ging gewoon goed.
    Graag tips, want ik weet het niet meer ;)

2. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Niemand?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Waarom geef je hem niet gewoon eten als hij erom vraagt, en laat je hem zoveel drinken als hij wil? Ik vind 210/7 echt te veel qua hoeveelheid en hij geeft zelf ook aan dat hij dat helemaal niet op kan. Probeer niet zo te focussen op vaste tijden en cc's, dat is echt niet haalbaar, niet voor hem en ook niet voor jou.

En nachtvoedingen zijn heel normaal, geef hem gewoon die fles! Hij is pas 4 maanden, hij moet nog groeien op de melk en als hij honger heeft laat je hem toch niet wachten 'omdat het nacht is'?

Misschien zal hij de ene dag 5 flessen van 150/5 drinken, en de andere dag 6, of met 4 uitkomen, of met 7 kleinere. Dat is allemaal goed, zolang hij vrolijk is en goedgezind.

Het hoeven niet altijd dezelfde hoeveelheden te zijn, je kind geeft dat zelf heel mooi aan. Het is geen machientje die om de 4 uur even dezelfde hoeveelheid weg moet werken. Jij en ik hebben 's ochtends ook niet evenveel honger als 's avonds, dit geldt voor een baby net zo goed.

4. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Het gaat mij er meer om dat hij met 180/6 aan zijn Max zit qua flesvoeding.
    Af en toe eroverheen vind ik niet erg maar denk dat het dan wel erg vaak word.
    Ik denk dat hij zijn fles snachts niet nodig heeft omdat hij daar al een tijd niet meer om vraagt, alleen sinds we probeerden over te stappen naar 4 flessen.
    Sinds zijn geboorte loopt hij qua lengte en gewicht een maand voor dus hij eet altijd al veel, mocht van cb ook qua drinken een maand verder geven zeg maar.
    Maar ik zit idd teveel vast aan schema's maar hij komt uit zichzelf niet echt snel.
    En ik prop die flessen er ook echt niet in, zo komt het een beetje op me over in jouw reactie ;) als hij niet hoeft, dan niet.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik weet dat je de flessen er niet inpropt hoor ;), maar omdat hij ze laat staan geeft hij al aan dat hij zoveel niet op kan. 210/7 is ook echt heel veel, het rekt zijn maagje onnodig op met meer risico op overgewicht later.

Maar zo'n klein flesje van 60/2 's nachts, dat zal weinig kwaad kunnen hoor. Als hij dan weer lekker slaapt, kun jij ook rustig slapen. Heel veel kinderen komen na een paar maanden doorslapen opeens weer voor een nachtvoeding. Heeft allemaal te maken met groeispurtjes, sprongetjes, etc. en gaat vanzelf weer over.

Even over de max gaan is niet erg... is hij na een kleinere fles gewoon niet voldaan?

6. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Bij 180/6 laat hij ook staan de ene keer, de andere keer weer niet dus blijf dat wel aanbieden.
    Hij heeft een 1,5 week geleden een tijd gehad dat hij alle flessen leeg dronk van 180 en daarna huilde, vandaar dat ik naar 210 gegaan was.
    Nou ja vandaag 5 flessen van 180/6, tot nu toe bij allemaal 30-60 laten staan, kijken hoe hij het verder doet vannacht ook, anders maar weer 'n extra flesje ;)
    Hij begint heel hard te drinken zodra hij krijgt maar stopt dan ineens en wil dan ook echt niet meer, laat dan een paar fikse boeren.
    Heeft ook reflux dus zit ook te denken aan een andere fles misschien, maar goed, dat heeft nu even niet echt met zijn schema te maken.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Heeel belangrijk bij reflux:liever vaker kleine voedingsmomenten dan minder grote!

8. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Als hij de flessen niet allemaal leegdrinkt, zou ik overstappen op 4 flessen van 180/6 dus om 7/11/15/19 en dan eventueel een kwartier speling zodat de laatste fles om half 8 uit komt. Bij de laatste kan je ook rijstebloem doen als hij toch weer in de nacht komt. Onze dochter dronk ook niet alle flessen meer helemaal leeg en of de laatste ging er maar half in, of de eerste. Toen op advies van nutricia ook de laatste fles weggelaten en dat ging gelijk goed. Ze sliep gewoon de nacht door en overdag alle flessen leeg. Nutricia vertelde mij dat bij 4 maanden en 6 kilo ze minder behoefte hebben.
    Maar als hij eerder komt geef je wel eerder natuurlijk. Je moet wel kijken naar je kleintje.
    Ik vind 210 ook wel veel.
    En je geeft ook bijvoeding dus daarom dronk hij die flessen ook niet leeg denk ik.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met reflux zou ik geen flessen geven grot er dan 150/5, evt indikken met jhbpm. Rustig aan doen met hapjes en de voedingsmomenten meer verspreiden over de dag.

10. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @ pepe, hij dronk zijn flessen al niet leeg voor de bijvoeding dus daarliet het niet aan.
    Hij heeft vandaag ineens wel al z'n flessen weer leeg e n huilen daarna.

@nescio ik reken nu gewoon vanaf z'n eerste fles sochtends en ipv 4 uur tussen de voedingen is het nu 3 uur ongeveer, 3,5 uur.
    Indikken doe ik al vanaf dag 4 na zijn geboorte.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Flessen leegdrinken en huilen daarna duidt volgens mij op klachten van de reflux.

Ik heb niet begrepen hoe groot de flessen nu zijn, met reflux lijken ze ook onverzadigbaar omdat ze de pijn van de omhoogkomende voeding weg willen drinken. Maar grote flessen doen het echt meer kwaad dan goed... meerdere voedingsmomenten met kleinere flesjes zijn beter bij reflux.

Deel Deze Pagina