Hoi allen, Ik ben vandaag bij het CB geweest en m'n dochter mag van 5 naar 4 flessen. Maar ze zei ook dat er tussen het laatste flesje, en eerste flesje, niet meer dan 10 uur mag zitten. Hoe zien jullie schema's eruit? Ik zat te denken aan: 7.30: 180/6 fles 10.00: fruit 12.00: 180/6 fles 16.30: 180/6 fles 18.00: groente 21.00: 180/6 fles (Friso extra) Die laatste fles heeft ze dan rond 21.30 uur op, dus dan zit er wel 10 uur tussen die fles en die van de volgende ochtend. Moet ik eigenlijk ook de fles verhogen, bijv. 210/7? Want kan mij voorstellen dat ze niet echt vol zit met vier flessen 180/6, terwijl ze daar nu 5 van krijgt?
Geef je al fruit en groente? Want de eerste tijd krijgen ze er niet zoveel van binnen dat het echt vult. En dat de gaten echt groter worden tussen de flessen. Ik zou het even stap voor stap doen. Eerst bijv groente naast die 5 normale flessen. Als dat een beetje wil, kun je kijken of je een fles kunt minderen of helemaal schrappen.. Flessen van 210/7 moet je proberen te vermijden als het kan. Dat zijn toch wel grote flessen, en er is een kleine kans dat kindjes op latere leeftijd ook veel blijven eten. Met kans op overgewicht.. Ons CB raadde het echt af als het niet nodig was. (en je hoeft nog niet bij te voeden, je mag ook gerust op 5x180/6 blijven zitten als dat ritme goed bevalt!)
op zich naar zo een schema wil ik ook zijn over twee maand. alleen denk ik dan dat ze in KDV smiddags groentepap geven he en dan vraag ik me af ja wanneer geef je dan die fruitpap???
Op ons KDV gingen ze wel mee in het schema van thuis in het begin. Of, als het kindje meewerkte fruit met de groep mee om 9.15 en groente om 16.00 voordat de opdrukte (vanaf 16.30) begon.. Maar fruit en groente mag je ook wel omwisselen. Maakt die kleintjes nog niet zoveel uit.
Ze krijgt sinds drie weken bijvoeding. M'n dochter was toen ruim 3,5 maand. Vrij vroeg, maar het CB kwam daar toen zelf mee aan, gezien ze alle alle 'symptonen' had er klaar voor te zijn. Wij zijn toen heel rustig begonnen, alsin om de dag twee kleine hapjes. Sinds dat zij echt vier maanden is, dus 1 week, geven wij haar nu elke dag fruit of groente, rond 18.00 uur. En dan geven wij ong. 10 hapjes. Ze begint zelf al om meer te vragen, door te gaan spartelen, met d'r mond open en ze worden dan weer rustig als je d'r een hapje geeft. Willen dus in het nieuwe schema naar 's morgens/'s middags fruit en 's avonds tegelijk met ons avondeten groente.
maar mijn schema is nu met flessen 6 u 9u45 13u30 17u15 21 u dacht dan bv in toekomst he fles 2 fruitpap en fles 4 groentepap , maar dan eet ze da nooit in KDV terwijl het eig wel betaald is he en het sluit om 18u dus denk ni dat ze om dat uur nog eten gaan geven
Als ze al wat meer bijvoeding krijgt, zou ik het gewoon proberen met die 180/6 flessen. Je kunt ook nog alleen de avondfles naar 210/7 ophogen, of 180/6 met rijstebloem.
Avondfles krijgt ze nu met Friso Extra, die is om lekker door te slapen. Ik lees wel eens dat mensen de ochtendfles met rijstebloem doen, als een soort van goede start v/d dag. Misschien is dat over een tijdje een idee, eerst maar eens zien hoe ze reageert op vier flessen, denk ik.