Advies/ervaring nodig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chann1992, 7 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    hoi allemaal!

Ik ben allemaal informatie aan het verzamelen over ICSI.
    Wij zijn nu al een paar jaar bezig met onze kinderwens, helaas is dit nog steeds niet gelukt. Dit komt om dat mijn man te weinig zaadcellen heeft, en ik had last van flink overgewicht.
    Paar jaar geleden begonnen met ICSI en deze is helaas afgebroken om dat de medicatie niet aan sloeg.
    Dit was in het diak in Utrecht. Ik ben inmiddels geopereerd aan een maagverkleining en dit was in het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam. Ik woon zelf in Zeist en het Diak in Utrecht zou natuurlijk vanwege de reistijd beter zijn. Mijn arts van het maasstad ziekenhuis adviseerd ons om het traject in het Maasstad ziekenhuis te gaan doen. Wat zouden jullie adviseren? Is dit te doen vanwege de reistijd, ik heb goede ervaringen tot nu toe bij het maasstad ziekenhuis.

Wat is jullie ervaring bij deze 2 ziekenhuizen? Waar moet ik rekening mee houden? Hoevaak moet je per week naar het ziekenhuis voor echo's en andere afspraken? Hoe werkt het precies met de punctie en terug plaatsing, weet je dit een paar dagen van te voren of hoor je dit de zelfde dag?
    Ik hoor graag wat ervaringen en andere goede tips zijn natuurlijk ook welkom!

En wat zijn ongeveer de wachttijden nu in het ziekenhuis vanwege Corona?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Prettige avond :thumup:

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik kan je met de meeste vragen niet helpen. Want zit in 1 ziekenhuis en doe geen icsi.

Ik zou in deze tijd vooral kijken hoe lang de wachtlijst overal is. En vraag ook goed na hoe het proces werkt als je eenmaal in het proces zit. In mijn ziekenhuis is het zo dat je niet altijd kunt starten op het moment dat je ongesteld bent omdat het dan te druk is.

En ik zou ook breder kijken dan alleen die ziekenhuizen. De afstanden in nl zijn over het algemeen niet al te groot. En ik neem even aan dat je best een half uur of uur verder wilt reizen voor die paar keer (want over het algemeen zal het zo’n 5-7 keer zijn), dan dat je elders de extra frustratie hebt van lange wachtlijsten en telkens uitgeloot worden. Ik zou dus vooral daar goed naar vragen.

Chann1992 vindt dit leuk.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    In loop niet bij het Maasstad ziekenhuis maar wel ICSI traject.

De afstand Utrecht - Rotterdam lijkt me geen issue (wij wonen omgeving Gouda en loop in het UZ Gent - bijna 2 uur rijden). Je moet wat over hebben voor je kinderwens.

Voor wat betreft het ziekenhuisbezoek is het verschillend. Het ligt er maar net aan hoe je op de hormonen reageert. Vaak heb je wel op dag 1,2 of 3 een uitgangsecho en dag 9 de 1e follikelmeting. Van daaruit worden nieuwe echo’s ingepland. De een moet nog 1x komen voor een echo, een ander nog 4 keer. Denkt een ziekenhuis dat we nog een echo nodig is wordt er een nieuwe afspraak gemaakt. Dit kan de volgende dag zijn maar ook 2 of 3 dagen later. Ook de dag van de punctie, omdat je 36 uur van te voren een spuit zet welke je eisprong opwekt. Je weet dus 2 dagen van te voren wanneer de punctie is. Zelfde qua terugplaatsing. Deze is of op dag 3 of dag 5. Dit is afhankelijk van je ziekenhuis. Meestal wordt je de dag na de punctie Of een dag later gebeld met het aantal bevruchtingen en de dag en tijdstip voor de terugplaatsing.

Qua wachttijden zou je bij het ziekenhuis moeten navragen, zeker door Corona is dit nu overal anders en kan je niet overal direct terecht omdat de dames welke hun traject hebben moeten afbreken voorrang hebben.

Veel succes met je toekomstige traject.

Chann1992 vindt dit leuk.
  4. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb er inderdaad alles voor over, dus goede informatie van te voren is dan wel fijn. Ik heb aankomende vrijdag een gesprek in het ziekenhuis bij mijn arts, en dan ga ik het allemaal eens duidelijk na vragen.

Jij ook heel veel succes en hoop voor de toekomst, ik zie dat je al heel wat teleurstellingen hebt mee gemaakt. Hopelijk word de aankomende terug plaatsing een mooi wondertje die jullie over 9 maanden in de armen mogen sluiten!

Kramertje vindt dit leuk.
  5. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, ik ga je advies zeker meenemen.

Deel Deze Pagina