Ik heb van mijn ontzettend lieve schoonouders een nieuwe fiets gekregen. De batavus mambo deluxe. Mn oude moederfiets was echt op en nu een geweldige vervanger! We hebben ook fietsbonnen gekregen en wil deze eigenlijk gebruiken om een nieuw zitje aan te schaffen. Ik twijfel nog tussen de Yepp en de Bobike. Wat zouden jullie doen? Ik vind die van Yepp zo gigantisch, vooral bij de beentjes. Kun je dit stoeltje makkelijk op/af klikken? En dan vraag ik me af.. is het ook mogelijk om fietstassen op je fiets te hebben icm een stoeltje? Of wordt dat een heel ingewikkeld verhaal? Anders wordt het een fietsmandje, ook leuk, maar in fietstassen past meer
ik heb een gazelle bloom met fietstassen en achterzitje. ik heb een bobike, maar die zou ik niet aanraden altijd draaiende riempjes en je krijgt ze amper versteld. Heel erg irritant! Zou voor de yep gaan, manlief heeft er een van okbaby die is ook erg fijn!
Ik heb mijn fietstassen aan laten passen bij fietsen maker. Hij heeft ter hoogte van de bagagedragers in snee in de tassen gemaakt en weer netjes afgestikt. De bagage-elastieken kunnen er door, en een fietsstoeltje kan er ook op. Ideaal!
Ik had voorop een bobike zitje maar zat altijd te kloten met die riempjes en die bandjes bij de voeten gingen de hele tijd los. Heb nu een yepp stoeltje achterop en dat bevalt stukken beter, riempjes en bandjes van de voeten blijven goed vast zitten. Voetensteunen zijn makkelijk te verstellen in tegenstelling tot bobike. Hij is makkelijk te verwijderen en op een andere fiets te zetten. Fietstassen kunnen wel, dan moet je een bagagedragerverlenger er op zetten.
Ik heb een Yepp. Op zich is het een erg fijn stoeltje en dochter zit er ook prinses-heerlijk in Voorop had ik een bobike, vooral bij regen vond ik dat dunne lapje stof zo kletnat worden en het klipje van de bandjes lastig los te krijgen. Ze kon ze voorop ook makkelijk af doen. De voetenbandjes gebruikte ik eigenlijk nooit. Ook bij de Yepp maak ik de voetenbandjes vrijwel nooit vast, al is dat wel redelijk makkelijk te doen. De bandjes zitten erg goed en kan ze niet uit kruipen, klip is makkelijk los te maken (niet door haar). Ik heb een bagagedragerverlenger voor fietstassen. Ik heb m er nog nooit afgeklikt, maar ik geloof dat het redelijk makkelijk kan (met een sleuteltje). Ook fijne veilige beschermplaten voor de spaken. Het grote nadeel van de Yepp, bij mijn fiets althans, is het gewicht! Mijn fiets is echt topzwaar aan de achterkant. Zeker met volle fietstassen erbij, echt zwaar. Ik moet mijn stuur altijd goed naar beneden houden, anders gaat ie zowat steigeren.
Ik heb voorop een bobike, maar vind die niet heel fijn, altijd gedoe met de riempjes, schroevendraaier nodig om de voetjes van hoogte te verstellen. Heb nu juist achterop voor een qibbel gekozen, kun je ook heel eenvoudig de voetsteuntjes steeds aan de hoogte van het kind aanpassen (heb nu 2 kindjes en binnenkort 3, dus dan maakt het niet uit wie er achterop gaat). Vind wel dat hij erg groot is, maar de kinderen willen allebei het liefst achterop in dat stoeltje
we hebben yepp.het is wel makkelijk er af te halen.maar we doen dat nooit. het heeft n sleutel en is goed beveiligd. het ziet echt goed vinden we. bobike leek me alsof het makkelijk kapot kan gaan. niet echt stevig.daarom yepp, ook de benen zitten met voeten gewoon vast hier.
Ik heb ook een Mambo deluxe. Met 2 zitjes en fietstassen. Ik heb Bobike zitjes en ben daar tevreden over. Maar toen ik ze kocht zag je de Yepp nog niet zo. Voor fietstassen moet je zoeken naar Kidshopper (halfords 20 euro). Die zijn aangepast om in combinatie met een fietszitje te gebruiken. Je krijgt er een bagagedragerverlenger bij.