Draagdoek of draagzak en wanneer kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bailey1987, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Hallo dames!

De titel zegt het eigenlijk al: gaan jullie voor een draagdoek of een draagzak? En, wanneer schaffen jullie deze aan? Al voor, of juist na de geboorte?

Ben benieuwd!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb beiden, voor de geboorte want t is in de kraamperiode al zo fijn. Ik heb een geweven draagdoek en een manduca ergonomische drager. Deze zijn beter voor je rug en heupjes van kindje en langer te gebruiken als een babybkorn. En ze zijn vaak goedkoper als de "het lijkt al beter maar is t nog net niet" stokke drager.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
  4. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Heb beide een tweede hans BB voor korte stukjes in de stad.
    En een draagdoek van draagdoek.nl voor de langere stukken omdat ik deze toch fijner voor de kleine vind en deze kun je direct gebruiken.

De BB ga ik in de stad gebruiken omdat je anders met het geknoop zit.

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier een trico slen.. vind m erg handig.. maar is veel te warm nu met dit weer!

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier een tricotslen de eerste weken (6 ofzo?) gebruikt en daarna de Bondolino. Beide echte aanraders. De slen vond ik fijn omdat de baby er dan heel strak en geborgen/warm in zit. Daarna de bondolino, ideaal te knopen en wat minder warm. Inmiddels zit ze lekker op mijn rug in de bondolino, kei leuk!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Ik heb liever draagdoeken als ze nog zo klein zijn. Ik had er nog een paar en heb alvast nog 2 nieuwe gekocht om ze alvast lekker zacht te maken voor de baby.

Oh, met de zomer op komst zou ik persoonlijk, als je voor een draagdoek kiest, geen elastische (bykay, tricotslen) aanschaffen, maar een geweven, anders is het wel erg warm!

8. vogel92

vogel92 Lid

25 apr 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draagdoek voor de eerste maanden en daarna had ik een draagzak. Ben even de naam kwijt, maar een goede waar ze ondersteunt zitten tot de knieholte en niet 'ophangen' aan het kruis zeg maar (staat er een beetje raar). Deze draagzak gebruiken we nog steeds bij het wandelen, en ze is nu 2 jaar en 2 maanden! Dus was zeker geen miskoop!!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb een Bykay maar denk niet dat die gebruikt gaat worden, veel te warm.
    Heb laatst een Hoppediz doek gekocht em er staat nog een Bondolino op het verlanglijstje.

10. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Bondolino! Superding! Ze wordt nu wel wat zwaar voor op mn buik, maar ga als het weer iets koeler is proberen haar op mn rug te dragen. Lijkt me super om de hond uit te laten ofzo, kan de kinderwagen lekker in de auto blijven!

11. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Okee dus de meeste van jullie hebben meerdere draagdoekken of combinatie draagdoek/ zak. Handig om te weten! Bedankt ook voor de review, heel nuttig :)

Andere tips blijven natuurlihk welkom

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Draagdoek. Multifuncioneel (verschillende knoopmogelijkheden, hangmatje, dekentje, om hutten mee te bouwen), makkelijk mee te nemen, waardevast en héel fijn in gebruik voor zowel mama als baby of dreumes, peuter...

13. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Ik heb nu al een Hoppediz doek thuis liggen, en als het kindje een paar maanden is komt er waarschijnlijk nog een Manduca bij.

14. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ik zie heel veel merknamen, volgens mij tenminste, voorbij komen. Maakt dat zoveel verschil dan?
    Karen, waarom kies je bijvoorbeeld voor een Manduca na een paar maanden? Kan die niet mteen gedragen worden?

Ik zou graag kindje vanaf het begin af aan mee kunnen dragen...

Tord, haha ja as speeldoek zo hadik het nogn niet bekeke. Goeie!

Ik denk dat ik ook voor een draagdoek ga dan. Maar is dat niet lastig om steeds te moeten knopen? Leek me zo makkelijk aan de draagzak, dat dat niet hoeft...

15. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik heb een manduca gekocht die bevalt goed. de kleine man moet er nog aan wennen, maar dat komt vast goed. ik denk dat hij het pas echt leuk gaat vinden als hij met z'n koppie er bovenuit kan komen. daarvoor moet hij alleen nog maar wat groter worden en dus even geduld hebben.

16. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Nee hoor, dat knopen is helemaal niet lastig. De meeste knopen doe je binnen 1 minuut, als je het eenmaal een paar keer geprobeerd hebt. Je kunt het precies zo strak of hoog knopen als je zelf wilt, erg flexibel dus. Goede keus als je voor een doek gaat, je zult er jarenlang plezier van hebben (en je kindje ook!).

17. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb de doeken die ik met Maud heel vaak gebruikt heb, al weer klaar liggen. Voor de eerste weken/maanden een tricot slen. Kan ook mooi met het seizoen, want deze hummel komt in nov. En voor later een geweven doek.

18. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Kan wel meteen hoor.
    Maar ik vind een draagdoek voor zo'n klein hummeltje het prettigst. Tenminste, ik kan me voorstellen dat ze dat zelf het prettigst vinden.

De Manduca wil ik graag zodat mijn vriend ook kan gaan dragen en die zie ik nog niet zo snel knopen. En dan kan ik wat afwisselen.

(En stiekem ben ik nu al bezig met een volgende doek. Je moet toch was als de ene in de was zit... :D )

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er zit heel veel verschil in ja! Zowel in doeken ( Rekbaar of geweven is het voornaamste verschil, en dan heb je in geweven de verschillende dikten en materialen maar dat is meer een kwestie van persoonlijke smaak. Ik vind een katoentje prima. ) als in dragers. Zo heb ik een bondolino, manduca en beco geprobeerd. De bondolino en manduca vind ik fijn, de beco niet.

Knopen heb je heel snel onder de knie hoor! Als je man het ziet zitten om ook te knopen, heb je aan 1 doek genoeg. Knoopt je man liever niet, zal je straks ws een doek en een drager hebben. Mijn man draagt altijd in de manduca en ik in allebei. Nu ik "hoog" zwanger ben draag ik alleen nog maar in de doek omdat de manduca om je heupen heen zit en ik met de doek alleen op mn schouders en borst draag nu.

Je kan met een doek echt heel veel afwisselen. Verschillende buik knopen, heupknoop ( Leuk als je kindje een maand of 6 is en je bijvoorbeeld naar een tropische vogeltuin gaat, dan zien ze veel meer en kan jij ook goed meekijken http://media11.dropshots.com/photos/769679/20110713/154736.jpg) en rugknopen. Daarbij is mn draagdoek ons dekentje, ons verschoonmatje en het is zo lief als mn dochter hangerig en huilerig is, dan pakt ze de doek, probeert hem om haar schouders te leggen, of komt jammerend met doek in de handen aanlopen. Hier was ze een maand of 9 en had zelf de bondolino in de box weten te trekken, echt zo van "Mama, die!" http://media11.dropshots.com/photos/769679/20110810/191828.jpg

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mijn eerste heb ik in het begin in een tricot slen gedragen (bykay). Toen ik dat te zwaar en te warm vond, heb ik een Hoppediz gekocht, en voor de zomer een Calin Blue. De tweede baby gaat meteen in een geweven doek, draagt toch nog weer anders. Ik heb al een heel stapeltje klaar liggen, maar zal ongetwijfeld wel in de verleiding komen om er nog eentje te kopen :D

Deel Deze Pagina