Advies gebruik ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Anne86, 11 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne86

Anne86 Actief lid

10 aug 2011
    254
    104
    43
    Vrouw
    Ik heb nog nooit eerder ovulatietesten gebruikt, maar op 1 of andere manier wil ik het nu toch gaan proberen...kwestie van gevoel..
    28 sept naar een week gestopt met de pil, was er voor die week al klaar mee maar was niet helemaal overtuigd. Ben toen toch maar begonnen maar na een week was ik er echt klaar mee. 2 okt een menstruatie gehad. Ik weet dus niet hoe mijn cyclus loopt, maar verwacht mijn NOD gewoon 30 okt.

Wanneer kan ik nu het beste starten met ovulatietesten? En wanneer stop je hier weer mee? Wanneer kan je t beste klussen? Sorry voor al deze vragen, maar echt totaal onervaren. Ik begrijp ook dat de testen moeten oplopen..en dat je op een gegeven moment een knaltest krijgt? (als het goed is)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Je kan het beste 5-10 dagen na start menstruatie beginnen dus dat zou nu nog kunnen

3. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik zou eerlijk gezegd even je eerste cyclus afwachten, voor hetzelfde geld duurt het 30-40-50 dagen voor je eerste menstruatie op gang komt....
    Zou dan evt de volgende ronde beginnen. Rond dag 10 als je cyclus niet korter is dan 28 dagen.
    Iedere dag rond dezelfse tijd testen
    2 uurtjes ervoor niet/weinig drinken zodat je urine niet te waterig is
    Als je test echt donker wordt zou ik 2x daags testen.
    Ik stopte altijd als mijn test na mijn piek weer lichter werd

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Heb je nu een kinderwens dan? Dan kan je inderdaad ovulatietesten gebruiken om de kansen te optimaliseren. Maar in dat geval zou ik even een cyclus afwachten; na stoppen met de pil is je cyclus vaak even overhoop. Klussen best om de 2 dagen, als je een positieve test hebt (dus testlijn minstens zo donker als de controlelijn) kan je evt elke dag klussen tot 2-3 dagen na je positieve test (eisprong vindt binnen 48u na je positieve test plaats). Ik testte altijd nog 1-2 dagen door na mijn positieve test om te zien dat hij idd weer af ging lopen.

5. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    En... je ovu test hoeft niet perse op te lopen hoor! Het kan ineens een knaller zijn en daarna weer niks.. ;)

Deel Deze Pagina