Welke fles?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Fluss1984, Jun 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is nu 7 weken en we zijn aan het oefenen met drinken uit een flesje. Hij heeft enkele weken op de NICU gelegen en vanuit het ziekenhuis hebben ze 2 prematuurspenen van dr browns meegegeven. Hij heeft al uit de aventfles gedronken maar de nr 1 speen gaat te hard en de nr 0 trekt hij vacuum dus die klapt naar binnen. De dr browns spenen passen helaas niet op de aventflessen. Nu zit ik te lezen bij reviews van de dr browns en bijna iedereen klaagt dat ze lekken. Dit had ik ook met de difraxflessen bij onze dochter en dat vond ik heel irritant. Zijn er andere flessen waar de dr browns prematuurspenen op passen? Want wat betreft drinksnelheid zijn die wel het fijnste denk ik.
    En wat is praktisch het verschil tissen flessen met smalle en met brede hals? Hij krijgt borstvoeding trouwens, dus afgekolfde melk in de fles.

2. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Volgens mij passen ze ook op de difrax flessen

3. HvO

HvO Niet meer actief

Volgens mij past de prematuurspeen op de Difrax flessen. Maar bij ons lekken de Dr Brown flessen niet hoor!

Vraag mij ook nog af wat het verschil is tussen smalle en brede hals.

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Ja die difraxflessen lekten bij kns dus als een malle (uit de bodem) dus daar ga ik niet meer mee beginnen ;)

@HvO heb je de smalle of de brede flessen? Op de website van dr browns heb ik nu gevonden dat de brede halsflessen minder tepel-speenverwarring geven omdat baby t mondje verder open moet doen, net zoals bij borstvoeding. Smallehals wordt daarentegen makkelijker geaccepteerd, en ik lees in reviews dat die met kv vaak wat sneller verstoppen omdat de poeder daar sneller in blijft plakken.

Maar volgens mij hebben ze de prematuurspenen alleen voor de smalle flessen...

5. HvO

HvO Niet meer actief

Wij hebben zowel de brede als smalle hals van Dr Brown maar gebruiken eigenlijk alleen de smalle, omdat ik die prettig vind vasthouden. De prematuurspeen is inderdaad alleen voor de smalle fles!

We hebben inderdaad wel eens een verstopping gehad in de smalle fles. Maar sinds ik de kv op een andere manier maak niet meer!

En wij hebben de difrax ook geprobeerd en bij mij lekte ie ook.

6. loez87

loez87 Lid

Mar 18, 2016
    10
    1
    3
    Female
    Wij gebruiken ook dr Brown. Bij ons 1e zoontje hebben we geloof ik elk type wel in huis gehad maar dit werkte voor hem het beste met krampjes en drinken zonder te knoeien. Ons tweede zoontje hebben we gelijk zodra we flesjes naast de bv gingen proberen op de dr Brown gezet met de prematuurspeen. Dit gaat erg goed.

7. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Geen idee voor wat betreft de spenen icm flessen, maar als tip voor te snel stromende melk met de fles kan ik nog paced feeding geven. Dat is de enige manier waarop mijn zoontje uit de fles kan drinken.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Dit was vroeger zo, maar niet meer. Ze hebben, gelukkig!, ook een prematuurspeen voor de brede fles tegenwoordig.
    https://www.drbrown-shop.nl/p/dr-browns-prematuurspeen-brede-halsfles-2-stuks/

9. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    De oude brede hals flessen kan je nog aan komen mocht je die graag willen. Ik heb ze via een webshop.

Share This Page