Ik heb een nieuwe fiets gekocht van batavus , waarde 800 euro, zal ik wel of geen verzekering afsluiten ???
Wel doen. Zeker als het een moederfiets is. Die schijnen onder het dievengilde populair te zijn. En personaliseren...
Ja zou ik zeker doen. In ieder geval tegen diefstal,beschadiging zou je evt ook kunnen doen als je in een stad woont waar veel uitgaans publiek komt. Maar stel je voor dat je volgende week boodschappen gaat doen en je fiets wordt gestolen. Dan ben je mooi klaar als je geen verzekering hebt.
Ligt er beetje aan waar je woont, hoevaak je m gaat gebruiken, en waarheen. In een beveiligde fietsenstalling zal het stelen wel meevallen. Maar ga je hem bij t treinstation zetten..
Ik woon in friesland, en ik ga hem voornamelijk gebruiken om boodschappen te doen. Ik zet hem meestal neer voor de fietsenstalling bij de ah. EN THUIS in hET HOK
Ligt eraan waar je woont en waar je hem neerzet. Ik zou eerder investeren in een goed slot. Mijn fiets is niet verzekerd, maar die is ook niet nieuw meer.
Ja zit al een goede axa slot op, maar ik denkeraan om nog 1 extra kettingslot te kopen om extra goed te bevestigen aan een paal of aan de fietsenstalling zelf
De Rekenkamer had recent een uitzending over fietssloten. Zeer interessant om te kijken als je een nieuwe fiets koopt.
Hier wel gedaan en ook voor schade aan stoeltjes. Al gebruik van moeten maken want mijn stoeltje was vernield. Moest alsnog een deel zelf betalen maar scheelt toch een end. Ik zou het dus wel doen!
Als ik jou was zou ik eerst es de voorwaarden van de inboedelverzekering nakijken en eventueel bellen met je verzekering. Misschien valt t daar wel onder en dat scheelt je weer kosten elke maand...
Zou het wel doen had ik met mijn vorige fiets ook betaalde voor 3 jaar 60 euro toen en hij is 3x gestolen dus 3x nieuwe fiets... Nu weer nieuwe fiets en verzekering afgesloten voor 100 euro incl. Beschadigingen etc en accessoires zijn ook meeverzekerd heb beschadiging gedaan omdat mijn andere fiets een keer gestolen was en later weer teruggevonden maar wel beschadigd... Kreeg toen niets vergoed
Ik heb het een aantal jaren terug gelukkig wel gedaan. Fiets van nog geen anderhalf jaar oud bij het station gestolen. Zat een goed axaslot op en had extra nog een kettingslot erop gedaan, maar kon hem helaas niet tegen een paal ofzo aanzetten. Was toen bij unive verzekerd en kreeg de nieuwwaarde vergoed. Binnen een week een nieuwe fiets kunnen uitzoeken en die uiteraard meteen weer op de verzekering gezet.
Je fiets is thuis verzekerd als de fiets in de schuur staat, het moet een ruimte zijn met een deur, dus een afsluitbare ruimte (geen kapschuur o.id.) Verzekering, ja ligt er inderdaad aan waar woon je, en waar ga je er mee naar toe. Ik heb het zelf niet gedaan.
Wel doen! Ik had een mooie gazelle grace...helaas gestolen. Gelukkig dankzij de verzekering gisteren een nieuwe kunnen halen en die direct opnieuw verzekerd.