Lieve meiden, 1 maart had ik een positieve ovulatietest. 15 maart was mijn NOD en omdat ik niet ongesteld werd heb ik vandaag 18 maart , 3 dagen na NOD , deze test gedaan met 2x5 Kruidvat. Hij is positief maar niet knal. Ik heb al een kindje en bij mijn kindje was het rond die dagen knalpositief. Ik vraag me dus of de lijn wel fel genoeg is. Dit moet dan toch bij elke zwangerschap hetzelfde zijn rond dezelfde dagen? Bedankt voor jullie advies. Groetjes!
Ik vind hem echt goed positief, hij hoeft niet te "knallen". Je kunt je ook vergist hebben in je eisprong
Een streep is een streep, dus ik ga je feliciteren! Gefeliciteerd!!! Na positieve ovutest kan het zo nog 1,5 dag duren voor je eisprong er is, dus dat betekend dat je eisprong misschien wel 2 maart of zelfs 3 maart is geweest!
Hai maybemommy - Ik ben ontzettend onzeker haha , bedankt voor je reactie. Hai Veera - nee, ik heb een ovulatietest gedaan dus ik weet het zeker! 1 maart was mijn positieve ovulatietest.
Hai Vlindertje23, Hierbij nog een foto. Kan het zijn dat innesteling lang duurt? Zo lang dat je 3 dagen na NOD nog geen knaltest hebt. Hai Drvm, Heb jij ervaring daarmee?
Dat is een mooie test hoor meis! Bij mij duurde het ook lang voordat ik een knaltest had, iedereen maakt met een andere snelheid HCG aan. Bij mijn zoontje heb ik überhaupt geen knaltest gehad.
Koekie83 - ik durf het niet te geloven!!! Hoe zagen de testen van je zoontje eruit? En na hoe lang had je de knaltest, bij je andere kindje neem ik aan?
Dit was mijn kv test 3 4 dagen na nod. Ik zat toeb op 24 hcg Hcg liep wel gewoon op daarna! Beginnen met genieten jij hup!
17 dagen na positieve ovu test is toch wel echt een moment dat je erg fel zou moeten testen. Dat denk ik omdat ik al zwanger ben geweest en omdat ik wel eens een vroege miskraam heb gehad met een hele lichte test, lichter dan deze. Weten jullie waarom hcg trager kan stijgen? WoW Drvm, dat geeft hoop. Weet je zeker dat jouw data toen klopten? En weet je hoe het kwam dat het traag ging in het begin?
17 dagen na positieve ovulatietest = 15 dagen na eisprong. En vanaf eisprong maak je geen HCG aan! Maar pas vanaf innesteling. En innesteling vindt plaats 5 tot 10 dagen na eisprong! Daar staat geen vaste dag of vast moment voor. Dus het is absoluut totaal helemaal niet vreemd dat je nog geen knaltest hebt. Voor hetzelfde geld is je innesteling net 5 dagen geleden. Dat weet je immers niet? Er bestaan namelijk geen innestelingstesten om het moment van innesteling te bepalen .
Lieve behappy : als je het zo stelt.. Tsja dan stress ik misschien voor niks en reken ik te snel? Ik dacht positieve ovu test - 2 weken later is je NOD dag? Ik heb onregelmatige menstruaties namelijk dus ik doe ovulatietesten. De eerste keer dat ik zwanger was, heb ik dat niet zo berekend, toen was ik regelmatig.
@primavera Ik was ook onregelmatig maar had die maand wel 1 dik positieve ovu te pakken. Zo heb ik dus kunnen berekenen! Maar er zullen ook dames zijn die op deze dag dik posi testen of minder. Echt even ontspannen en anders laat je een bloedtest doen ter geruststelling!
@drvm : ook dat is geen garantie. Ik heb dit eens gehad , ik bleef hele lichte testen houden. Toen hebben ze me in het ziekenhuis getest en had een vroege mk maar mn hcg daalde niet dus liep weken lang daarmee rond en ging niet bloeden...
allereerst van harte gefeliciteerd! Na een positieve ovulatietest springt je eitje binnen 24 -48 uur dus zoals mijn voorganger al zei is je eisprong vermoedelijk 2 of 3 maart geweest. Een positieve ovulatietest geeft je LH piek aan die de eisprong in gang zet en niet de daadwerkelijke eisprong zoals de meesten vrouwen denken. Dat zou dus betekenen dat je nu 15 of 16 dpo bent en dus 1 a 2 dagen overtijd i.p.v. 3. Dit streepje past daar heel goed bij. Ook is HCG bij elke zwangerschap weer anders. Deze zwangerschap was mijn eerste test op 12/13 DPO duidelijk zichtbaar terwijl ik de vorige keer een heel licht bijna tuurstreepje had. Nu had ik op 14 DPO al een knaltest terwijl ik bij de vorige zwangerschap geen knaltest heb gehad en de laatste keer dat ik testte was op 19DPO (dus 5 dagen na NOD)
Dankjewel stokstaartje. Bizar dat jij geen knaltest hebt gehad en bij een volgende zwangerschap zo anders. Waren de klachten ook anders? Bij mijn 1e was ik al kotsmisselijk rond NOD, nu is alles wel te handelen maar ook omdat ik gewoon zat te wachten op mijn ongesteldheid die maar niet kwam.
Elke zwangerschap is anders he! Dus de ene zwangerschap kan je veel symptomen hebben en de andere kun je niets of weinig hebben. Pin je daar niet teveel aan vast, en geniet nu lekker van het idee dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!!
Dankjewel lieve meiden. Vlindertje23, ik wacht het maar rustig af, meer kan ik toch niet doen... jij ook gefeliciteerd!!! Wat een prachtig verhaal op je banner... WoW....
Als je 1 maart de positieve test had, had je pas 2 of 3 maart je eisprong! Na een positieve test duurt het nl nog 24/48 uur er je eitje springt. Dan ben je dus minder ver als je denkt.