Hallo, Ik ben mama van 2 kindjes en sta op het punt een scheiding aan te vragen. Vraag me niet wat me nog tegen houd, want ik denk dat eenieder die in mijn schoenen zou staan, allang gillend zou zijn weggerend. Maar daar gaat het nu niet om, ik wil weten wat ik moet doen en wat mijn mogelijkheden zijn.. Is het nog mogelijk om urgentie te krijgen bij echtscheiding en twee kleine kindjes van onder de 2 jaar? Zo ja, welke stappen moet ik nemen en wat staat me allemaal te wachten? Hoe lang kan het allemaal gaan duren voordat ik werkelijk een eigen huisje krijg? We hebben nu een huurwoning, maar ik wil hier absoluut niet blijven. Ik kan hier niet blijven, teveel pijn, teveel herinneringen en ook nog eens een veel te groot huis voor mij in mijn eentje. Help..
Urgentie is per gemeente anders geregeld, tenminste dat is mijn ervaring! Hier kun je het aanvragen en duurt het 13 weken voor je de uitslag krijgt. Maar bij een echtscheiding krijg je hem meestal niet zo snel! Ik wens je veel succes en sterkte!
Hangt inderdaad van de gemeente af, even googlen en op de websites kijken. Hier krijg je wel een urgentie als je gaat scheiden en kinderen hebt. Ik had na aanvragen met een half jaar een woning ongeveer. Had sneller gekund, heb bewust wat meer 'risico' genomen omdat ik vrij kritisch was, luxe positie dus. Succes met alles.
hier is het ook mogelijk,grote kans dat ik in een flatje kom maar dat maakt me niet zo veel uit. verschild idd per gemeente.
Dat het per gemeente verschilt is zeker. Ik moet met mijn kleine gewoon 4 jaar wachten tot ik genoeg punten heb. Gelukkig kon ik bij mijn ouders terecht...
ook hier is er vrijwel nooit urgentie ie krijgen. Ook al ben je alleen met kids... je zoekt maar onderdak ergens anders bij familie wordt er dan gezegd. Gelukkig in mijn geval stond ik er op dat mijn ex weg zou gaan en is hij gegaan. Ik was immers toen 6 mnd zwanger, zou moeten bevallen en hij koos voor scheiding. Maar anders had ik ook een groot probleem gehad hoor.
urgentie is hier niet meer mogelijk, ik heb het 2 jaar geleden ook geprobeerd maar kon niet. Maar de woningbouw heeft wel duidelijk opgeschreven dat ik alleenstaande moeder was geworden... en ik denk dat ze hier toch wel rekening mee hebben gehouden want binnen 3 maanden had ik al een woning namelijk. dus vertel wel goed je verhaal bij de woningbouw, bij mij heeft het geholpen.
Ik zou toch kijken of je in je huidige woning kunt blijven. Waarom zou jij met je 2 kindjes weggaan? Ik zou niet bij familie etc willen wonen, en de kans dat je urgentie krijgt is echt heel klein.
Ik werk bij een gemeente en heb voor mijn gemeente de urgentie regels 'onder mijn hoede' (ben beleidsmedewerker volkshuisvesting). Bij ons krijg je altijd urgentie bij echtscheiding of relatiebeëindiging. Voorwaarde is wel dat er minderjarige kinderen zijn. Urgentie krijg je vervolgens voor een half jaar. Dit geldt overigens voor heel de provincie Utrecht (mijn gemeente behoort nml tot de prov. Utr.). Ik zou het gewoon navragen bij gemeente of woningcorporatie. Suc6!
ik ben er toevallig ook mee bezig. ik krijg 4 jaar bijtelling als ik iets van scheidingspapieren kan overleggen met de woningbouw.
Zoals je al ziet: het kan per gemeente verschillen. Hier krijg je voor "alleen maar" echtscheiding geen urgentie. Er gaan namelijk zo veel mensen scheiden, als ze al die mensen urgentie moeten geven, zouden alle andere mensen bij wijze van spreken niet meer aan de beurt komen.