Ik zie regelmatig hier voorbij komen dat er een papfles wordt gegeven, wat houdt dit precies in? Is dit dan geen nutrilon1 of 2? Ik wil deze week starten met fruithapje en wil dit vers gaan maken en eventueel ook gaan invriezen. Ik gebruik de babycook al voor de groentehapjes en wil hiermee ook het fruithapje gaan maken, moet ik met fruit ook stomen? Of alleen pureren in de babycook?
Papflessen met rijstebloem of fijne granen... Appels en peren zijn makkelijker te pureren als ze kort gekookt worden. Rest kun je gewoon zo gebruiken
Papfles is met rijstebloem of een papje fijne granen. Het MOET niet, sommige kinderen worden onrustig van een papfles 's avonds, het kan zorgen voor wat krampjes/vol gevoel. Ik ben niet tegen een papfles, ben wel enorm blij dat ik het 1x heb geprobeerd en dochterlief mij zo raar aankeek en direct de fles wegduwde. In tijdnood is het fijn 's morgens een papfles maar het kan ook uit gemak gegeven worden. Een goed ontbijt met een boterham of bordje pap is veel beter voor de mondmotoriek! Ik heb van 4-6 maanden fruit eerst aan de kook gebracht en toen gepureerd. Daarna zonder koken er wat leuks mee gedaan en vanaf 7 maanden stukjes op de kinderstoel gelegd en kon ze zelf pakken en happen.