rapley?

Discussie in 'Voeding' gestart door Esje13, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, ik lees hier veel over rapley.
    Mijn dochter heeft tot nu toe, vanaf ongeveer 4, 5 maand bijvoeding via de lepel gekregen. Vorige week heb ik geprobeerd om haar boontjes in haar handje te geven. Maar dat was echt drama. Huilen omdat het haar niet snel genoeg ging. Ze krijgt dan ook te weinig binnen. Hoe kan ik dit het beste oppakken? Wat is handig om mee te starten en waar moet ik aan denken. Kortom hoe zijn jullie hiermee begonnen en kan ik nog wel hiermee starten omdat ik al een tijdje haar voer.

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee, maar ik denk je een beetje hetzelfde principe moet gaan volgen, als bij "startende eters via Rapley"?
    Dus:
    Zorgen dat je dochtertje geen honger heeft, als ze gaat "eten".
    Ik voed mijn DL eerst (borstvoeding) en na een half uurtje geef ik haar dus bijvoeding.
    Dus jij zou je dochtertje misschien eerst "gewoon haar hapje" kunnen geven, maar een beetje minder dan je normaal geeft.
    En dan evenlater gewoon een stukje groente in het vuistje.
    Omdat haar buikje dan al gevuld is en ze geen honger heeft, heeft ze tijd en ruimte om lekker haar eten te "ontdekken", zonder dat ze er gefrustreerd van moet raken.
    Misschien kun je de overgang ook wat minder groot maken, door haar hapje wat minder fijn te malen?

Succes.

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is een goede tip om haar eerst een hapje te geven. Ik maal het nu al niet helemaal fijn, best al grof, maar niet te grof omdat ze zich anders verslikt. Ik ga het eens proberen. Nog meer mensen tips.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb eigenlijk dezelfde tip. Toen ze voor het eerst patat mee mocht eten had ik haar eerst 1/2 portie van wat ze normaal krijgt gegeven, en daarna een stuk of 4 patatjes neergelegd. Gaat vanaf een maand of 10 alleen patat naar binnen zonder eerst de groente.

Deel Deze Pagina