Wij hebben op de benedenverdieping een tegelvloer. De tegels zijn niet glad, maar er zit een reliëf in. Ik stofzuig elke dag, we lopen niet met schoenen in huis en toch worden onze witte sokken zwart van het lopen over de tegelvloer. Tijd geleden op handen en knieën de vloer geprobeerd te schrobben, maar dat is echt niet vol te houden. Heeft iemand tips hoe je een vloer met reliëf goed schoon krijgt?
Geen schoonmaakmiddel gebruiken. Alleen water of water met azijn. Van schoonmaakmiddel komt er een laagje over de vloer.
Klein beetje soda. Niet te veel. Want dan laat het een laagje achter. En dan niet met warm water dweilen maar liefst lauw/koud.
Ik heb er een gekocht. Maar ik zou gewoon een dweil kopen, dat zou moeten werken. Ik doe de vloeren gewoon met een scheut allesreiniger in heet water, maar je kunt ook kijken naar speciaal spul wat geschikt is voor jullie vloer.
Wel een harde vlier en geen dweil? Dweil jij de vloer dan nooit? Ik denk dat je op zoek moet naar een soort van harige dweil. Een gladde dweil gaat over het reliëf heen. Met een stoomreiniger heb ik geen ervaring.
Schoenen aanhouden, dan worden je sokken niet vies. ( geintje natuurlijk,maar gezien het andere topic over schoenen aan of uit kon ik het niet laten)
Dweilen lijkt me het meest logische maar dat doet je niet? Wat voor vloer is het? Mijn ouders hadden een leistenen vloer (heel donker dus) en dat bleef afgeven, hoe schoon het ook was.
Het jemako dweilsysteem. Voor het pvc gebruik ik de groene doen. Voor de badkamer en wc ook tenzij die heel vuil is. Dan gebruik ik de blauwe doek. Ik heb dus de dweil. De groene blauwe en witte doek voor dweilen. En de gele voor swifferen. Bij het dweilen de jemako schoonmaakmiddelen. Werkt perfect. Hier drie honden en twee katten en keurig schoon.
Huh? Serieus? Dan zou ik beginnen met een dweil kopen, met alleen de stofzuiger krijg je t nooit schoon. En anders inderdaad schoenen aanhouden of zwarte sokken kopen .