advies gevraagd: bieden op een huis

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    jah we hebben onze stoute schoenen aan gedaan en een bod gedaan van 150 :)
    wil geen dief zijn van mijn eigen portomonee ;).. dus hopen dat ze met een goed tegenbod komen waarmee we nog kunnen onderhandelen.
    heb het afgeloepen weekend het huis al wel helemaal in mijn hoofd ingericht hihihi :D

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben erg benieuwd wat de reactie zal zijn. Ik duim voor jullie.

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Spannend!!!! :D Ben heel benieuwd dus hou ons op de hoogte!

4. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    we wachten nog in spanning af!
    ben benieuwd of we deze week nog wat horen....

5. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Een aankoopmakelaar is er niet alleen voor de onderhandeling...maar kijkt ook naar de staat van de woning en zorgt voor de begeleiding (ook juridisch gezien). (ben zelf makelaar;))

En om te kijken wat ze ervoor hebben betaald heeft niet zoveel zin want dat zegt niks over de staat waarin het toen is gekocht. Je kan beter kijken naar wat de laatste verkopen zijn geweest.
    Ik vind het openingsvoorstel erg laag. De vraag is meer waar wil je op uitkomen? Je kan het altijd proberen...de tijden zijn moeilijk en verkopers zijn over het algemeen wel bereid om wat te zakken. Je hebt nu het voorstel al gedaan en nu is het afwachten wat ze terug bieden. Hoop voor jullie dat je er uitkomt!
    succes ermee!

6. Ellenk

Ellenk VIP lid

150! pfff... dat is wel laag hoor maar goed je weet niet hoe graag ze het huis kwijt willen.

Ze kunnen het wel stukken goedkoper gekocht hebben maar je bod moet natuurlijk wel reeel blijven.

Ik weet niet wie het zei dat je 20% onder de vraagprijs zou kunnen bieden.... Nou mijne staat te koop voor 185K en hoewel ik hem van mijn ouders heb gekocht en er dus een behoorlijke schenking opzit zou ik bij een bod van 170K zwaar beledigd zijn.
    En er niet eens op ingaan. Voor dat geld kan ik mijn huis zeker nog 2 jaar te koop hebben staan.
    (komt wel bij dat mijn buren voor het zelfde huis 34K meer vragen en mijn huis dus gewoon goed geprijst is)

Jammere is dat je in niemands portemonee kan kijken wat men nodig heeft en wat men kan betalen.

Heb je trouwens al reactie want ik ben wel benieuwd

7. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    tuurlijk weten we dat 150 echt een laag bod is... en verwachten dan ook niet dat de verkoper daarmee akkoord gaat.
    maar het is niet zo dat we de vraagprijs niet kunnen betalen, maar we zouden dom zijn als we akkoord zouden gaan met de vraagprijs zonder te onderhandelen...
    we moeten trouwens ff wachten omdat de verkopende partij in het oosten zit.

Deel Deze Pagina