voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door marietje, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Mijn zoontje is inmiddels bijna 4 weken oud. ik geef hem bv. op zich gaat dit helemaal prima. alleen heeft hij nu al een paar nachten gehad waarbij hij om de 3 uur ongeveer komt. daarvoor kwam hij zelfs een paar nachten om de 5 uur. Ik voed hem in principe op verzoek, meestal zit er overdag 3 uur tussen. in totaal krijgt hij ongeveer 6 voedingen overdag en dan dus ook nog 1 of 2 voedingen 's nachts. de laatste voeding is ongeveer rond 22.00-22.30.
    heb jij misschien tips hoe ik de nachten weer in 'vorm'krijg? het ging zo goed, maar dit is echt slopend en moet zeggen dat de motivatie om bv te geven zo wel een beetje afneemt...:(

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    kan het zijn dat je kindje ongemerkt aan het regelen is 's nachts? Of dat hij wakker wordt van kou? (de temperaturen zijn flink aan het dalen momenteel) Wil hij echt een hele voeding of wil hij even zeker weten dat je er nog bent en is het meer veiligheid en dicht bij mama zijn?
    Soms komen kindjes ook vaker 's nachts wanneer ze 'iets' onder de leden hebben: verkouden, ouder broertje of zusje wat mogelijk iets meeneemt naar huis van peuterspeelzaal of opvang….In dat geval zal het snel overgaan.

Nachtvoedingen hebben vaak functie: het houdt het evenwicht van vraag en aanbod in stand. Kun je aan het eind van de dag of in de avond vaker aanleggen? Clusteren?

Verder: samen slapen een optie? Scheelt veel gedoe rondom het voeden. (samen slapen kan zijn in co-sleeper, of zelfde kamer..)

3. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je antwoord. hij heeft de eerste 3 weken bij ons op de kamer gelegen. ik heb er juist voor gekozen om hem op zn eigen kamertje te leggen, omdat het daar warmer is. de temperatuur ligt rond de 19 tot 20 graden.
    hij drinkt dan wel echt een hele voeding. vaak heeft hij wel aan 1 borst genoeg. overdag drinkt hij uit 2.
    ik zal hem vanavond wat vaker aanleggen. dan wil ik proberen om de laatste voeding om 23.00 uur te doen. hopelijk komen we dan wat beter uit.

Deel Deze Pagina